Lite orolig över marsvinen
Höll marsvinet ett tag och klappade samt talade lugnt med det. Sen efter en stund la jag ner henne i buren igen och hon sprang fort som attan in i huset! Nu ligger hon där inne och kuttrar.
De är köpta i djuraffär och jag misstänker att de inte har blivit hanterade särskilt mycket.
Det går framåt :) De små liven vågar sig ut ur huset lite mer nu för att äta och dricka. Så fort jag gör något ljud däremot så springer de snabbt som attan in i huset igen. Känns dock som om det går framåt, är glad över att de äter iallfall! Har plockat upp dem några gånger idag och det har gått bra. Det ena marsvinet verkar lite modigare än den andre, och hon är också större och verkar våga sig ut för att äta mer än den andre,
Tack för alla tips och råd jag fått. Jag uppskattar det verkligen!
Det går bättre och bättre, tror jag. Jag plockar upp dem några gånger om dagen och klappar dem. Dottern har inte fått lov att hålla dem än, jag sa att hon skulle få ha en i knäet efter en vecka, men hon har klappat dem. Marsvinen vågar sig ut ur huset betydligt mer nu, men de springer fortfarande och gömmer sig om man gör något ljud eller går förbi buren. Är jättekul dock att se dem ut ur huset lite :) De verkar nu också äta och dricka bra! Höet går verkligen åt! Är så glad att de äter, de första dagarna låg all mat orörd.
På tal om mat, hur mycket grönsaker ska man ge dem egentligen?
De ÄLSKAR verkligen hö!
Tack igen för tipsen! :) Tror det får bli hallen eller köket, i badrummet kan de nog smita in under badkaret.
Hej...jag här igen. Går bra med marsvinen men måste kolla så att dottern inte gosar ihjäl dem. Blir lite nervös när hon vill kela med dem.
Hur som helst, ett av marsvinen har längre hår än den andre och nu verkar det ha blivit en stor tova vid bakdelen. Hur bör jag bäst gå tillväga nu? Ska jag bada henne? Klippa bort tovan?
Klorna har jag klippt en gång eftersom jag lästa att man ska göra det en gång i månaden. Men jag var lite osäker på hur mycket man ska klippa så jag tog inte så mycket.