Lite orolig över marsvinen
men åh stackarna. om du ger dem grönsaker, vågar de äta då?
men åh stackarna. om du ger dem grönsaker, vågar de äta då?
bra! locka med små gurkbitar o se om de vågar ta emot från din hand? marsvinshjälpen finns på nätet också och på facebook, de är superbra om du behöver tips om kost och annat!!
Ta en åt gången så du har koll . Mjuk handduk i knät o sitt i ro. Mina ligger gärna i timmar så nu. Men börja med korta stunder förstås.
Berätta hur det går!
Jag tror du ska ta dem så, korta stunder gärna flera gånger om dagen.
Var det supersvårt att få tag i henne när du skulle ta upp?
De är på gång ska du se! Låter som en bra plan att ta upp flera gånger om dagen. Skönt att du är van vid kaniner!
Låter troligt men det kan lösa sig rätt fort!!
Håller tummar för att ni snabbt ser framsteg. Jag köpte ena från uppfödare. Trodde det var bättre. I vårt fall var det inte det. Sen andra från Marsvinshjälpen. Fantastiskt!!
Härligt!! Imorgon blir det nya steg ska du se!
Hur går det?
Grönt varje dag men typ 80 procent av intaget ska vara hö. Våra får kligröt ca varannan dag också men ingen pellets.
Åh vad härligt och vilken fin bild! våra pojkar älskar att ligga bredvid oss i soffan o varsin fleecefilt (obs om de kissar rinner det rakt igenom fleece så det kan ju vara smart att ha en handduk under...) och gosa. Marsvin är mysiga djur.
Det går fint nu va?
Våra är vana att stanna på handduken vi satt dem men det låter som att ni behöver golvhage? Eller ett rum där de inte kan komma in under saker, hallen? Golvhage har vi så våra vågar springa ordentligt, det gör de inte om vi sätter dem på holvet utan hagen.