Vill inte att pappa hämtar på dagis
Hej!
Min bonus har sedan någon tid tillbaka haft väldigt tungt med hämtning och lämning på dagis. Hen vill inte att pappa kommer och hämtar utan vill bara vara hos sin mamma.
Hen blir jätteledsen och gråter länge både på dagis och här hemma och ropar efter mamma. Hen är 3,5 år gammal nu och förr var det aldrig problem med hämtningarna varken för mig eller pappan och hen kom hur glatt som helst och skulle följa med. Men sedan en tid tillbaka så har mamma gällt väldigt mycket.
Vi provade ett tag att hen får vara någon dag extra hos sin mamma för att se om det skulle bli bättre och jag tyckte nog det lugnade ner sig lite men nu går det jättedåligt och min sambo mår inte bra. Inge kul att måsta tvinga med sitt barn hem varje dag.
Ska tilläggas att när hen lugnat sig och fått i sig middag går det mycket mycket bättre och hen blir gladare igen, dock kommer frågan ibland, när ska jag till mamma? Det skär förståss i hjärtat för man vill ju att hen ska trivas och känna sig hemma hos oss.
En dag i veckan får hen vara hemma med mig och min och sambons gemensamma lilla barn på snart 9 mån och de dagarna går också bra bara man ser till att äta med jämna mellanrum så humöret är på topp hela tiden!
Har ni andra någon erfarenhet av detta och hur man kan lösa det?
En tanke vi har är att pappa och mamma får sätta sig ner en helgdag tillsammans med hen och prata om varför hen är några dagar hos mamma och några dagar hos pappa. Hoppas det kan hjälpa!