• Dr Mupp

Ny stol till liten treåring.

Vår two-way som vår son sitter i nu är inne på sista året (är 9 år) och behöver bytas ut. Tanken från början var ju att låta honom ha den tills stolen blev för gammal och sen vända honom framåt. Men det kan vi glömma. Han är tre år (nästa vecka) väger 12,5 kg och är 88 cm lång. Som en medelstor tvååring och sånna små vänder man inte framåt. Finns inte en chans att han kommer väga 15 kg om ett år när stolen blir 10 år. 

Så vad ska vi ha för stol. Den ska vara lätt att montera och inte ta för mycket plats (vi har tre barn i bältesstolar/kuddar också.  Ska passa bra till en liten treåring som ju gärna vill se ut ordentligt men som inte sover i bilen. 

Rational arguments don?t usually work on religious people. Otherwise there would be no religious people.? - Gregory House, M.D
  • Svar på tråden Ny stol till liten treåring.
  • Dr Mupp
    emmakatta skrev 2012-12-18 19:10:36 följande:
    En ny Two Way? De tar ju liten plats
    Jag tycker inte han sitter så jättebra i den.  
    Rational arguments don?t usually work on religious people. Otherwise there would be no religious people.? - Gregory House, M.D
  • emmakatta

Ok, varför inte (frågar av personliga skäl få vi har en liten tvååring)

• Dr Mupp
    emmakatta skrev 2012-12-18 19:12:59 följande:
    Ok, varför inte (frågar av personliga skäl få vi har en liten tvååring)
    Stolen känns för stor, det känns som han ska halka runt i den (vilket han ju inte gör) och sen så är det dumt att man inte kan ställa om sittvinkeln. Eftersom han är liten så sitter han ju med kilen på sätet fortfarande. Tyckte han satt mycket bättre i den gamla Freewayen (som blev för gammal så den fick kaseras).
  • Purlan

Maxi Cosi Mobi? Passar min 21 månaders på dryga 90 cm och 15 kg jättebra. Lätt att vinkla.

• emmakatta

Ahaa, då hänger jag med. Har inga bra tips, har bara en liten kille som kan sitta i sin HiWay länge än, den kanske kan funka dock, smidig och ombonad. Är den för liten kanske? Vill puffa en bilbarnstoltråd som handlar om annat än tokerier (dvs att vända på barn av olika orsaker)

• Dr Mupp
    pigglet skrev 2012-12-18 20:43:22 följande:
    Ta med bil och barn till en välsorterad affär och prova!
     De tär problem eftersom vi inte äger nån egen bil utan åker med olika bilar varje gång. 
  • tyskan

i Tyskland som de flesta barn åker framåt (ja, det är ine bra) så finns det framåtvända bältestolar med "kuddar", så stolen fungerar även senare till bältestol,. Vi har ett sådant till vår 20 månaders: cybex-online.com/sk/carseats/pallas2-fix.html (annars åker han Hi-way, denna är bara till och fån dagis med mormor just nu, men den kommer ju hålla lämge, det tycker jag är ok)

Svar på tråden Ny stol till liten treåring.