Nockanpockan skrev 2013-01-06 11:58:05 följande:
Jag anser att en person som är nöjd med sig själv är snygg.. Är detta då pga bröstinplantat, rumplyft, fettsugning av lår osv, osv så är personen snygg..
Jag har saker jag vill ändra på hos mig själv för MIN skull.. Saker som inte går att fixa genom sund kosthållning och idogt tränande.. Om det är något som jag kan, och vill, rätta till med kirurgi för att jag ska känna mig snygg, trygg och nöjd i mig själv, varför ska jag då inte göra det?
Sedan är det inte snyggt att gå till överdrift åt något håll...
Eftersom jag är äldst i den här tråden måste jag få bidra med en teori- när jag var yngre så var det inga "vanliga" som opererade sej, kanske nån kändis. Och då hade vi lättare som unga, tror jag, att tugga i oss att man är olika. Jag skulle gärna vilja kunna bära upp en urringning bättre, det finns alltid nåt som kan fixas till, men jag har aldrig tänkt operera mej därför att tanken aldrig fanns där från början. Så jo, lite tror jag att själva möjligheten till operation av det ena och det andra leder till högre krav- varför nöja sej när man kan åtgärda det för 40 000 (och en risk för sårinfektion). Att skära i en frisk kropp har nackdelar och risker, det är kanske OT i den här tråden men samtidigt inte- just den här tråden visar så tydligt att det finns många sätt att vara fin på och kanske kan man vara lika generös och snäll mot sej själv som mot andra. Jag har absolut inget emot dom som opererar sej men det är synd att behovet verkar växa bland vanliga fina tjejer, i onödan enligt mej.