ulfsas skrev 2013-04-22 12:15:35 följande:
Nu är detta en tråd om kroppar men efter att ha blivit påhoppad så ställer jag frågan om jag skrivit otrevligt till någon av er eller om jag på annat sätt uppträtt störande eller felaktigt?
Den sura anonyma ev flygvärdinnan insinuerade att jag raggade på jobbet. Det får man väl göra om man vill men det har jag inte gjort någonsin. Har däremot tackat nej några gånger.
Fast jag kanske skall börja. Där finns det redan många par bland piloter och flygvärdinnor så jag vore inte bland de 1000 första paren så unikt vore det inte.
Håller helst isär jobb och kärleksliv.
Till sist så skrev denna anonyma flygvärdinna att man inte får ha på elektronik under flygning vilket normalt sett är helt rätt. Det gäller för henne och passagerarna. I cockpit har vi exempelvis iPads på och i flightmode under flygning även under start och landning. Snart kommer våra landningspapper att vara elektroniska och då är det svårt att stänga av dem när de behövs som mest, alltså i just start och landning. Även kamera och videokamera kan vara tillåtet om kapten beslutar så. Lite löjligt att komma med tvärsäkra påståenden om andras jobb som man vet väldigt lite om trots att det bara skiljer en dörr emellan.
Normalt sett är mina kollegor i kabinen väldigt trevliga så jag undrar om denna kvinna verkligen är en riktig flygvärdinna? Hon verkade veta vem jag är så då går det att hitta mitt nr via eniro och då är du välkommen att slå en pling så kan vi reda ut det som du stör dig på.
En sak till, allt är inte raggning här i livet och det finns några anonyma trådar där experter på olika jobb bl.a svarar på frågor, så tänkte jag med att lägga till mitt jobb i sidfoten. Har också fått frågor som rör flygrelaterade saker som folk undrar över. De andra uppgifterna tycker jag inte heller är så farliga så att någon behöver bli upprörd.
Sedan är det ju bara så små, fega och låga människor som bara vågar uttala sig bakom en anonym osynlighetsmantel och då alltid med personliga påhopp. Kan nog säga att jag tål betydligt mycket mer än så här för att rubba mig.
Ursäkta detta långa OT-inlägget men ni kanske kan förstå varför det skrevs.
Ha en fin dag alla