• Fiona M

Helkroppstråden

jag kan förstå att man vill varna och påpeka att bilder på nätet finns kvar där och kan ses av "alla" men jag kan på inga sätt förstå att man får moralpanik över att människor med den vetskapen ändå lägger upp bilder med mer eller mindre kläder på.
    att sen kalla det för porr, fast de flesta visar mindre än underklädesreklam känns ganska skruvat.
    (här H&M som jämförelse)

klarar man inte av att diskutera på ett vuxet sätt har man inget på ett diskussionsforum att göra.

• Fiona M
    Jellybeanbaby skrev 2012-12-19 13:41:50 följande:
    oh holy shit. Photoshop bomb?
    Sådär smal skulle jag inte ens vilja vara. Bara jag som ser felet med bilden?
    ja, redigering som skapar sjuka ideal tycker jag är ett större problem än att folk lägger in anonyma bilder på FL.
  • Fiona M
    Jellybeanbaby skrev 2012-12-19 13:45:58 följande:
    Ja. Ser du också att de typ har förminskat hennes kropp från bystlinjen och neråt? Ser helt galet ut ju.
    som en docka.
    är det kroppsbilder-nånting sidan heter där folk lägger upp bilder på hur kroppar verkligen ser ut?

• Fiona M
    Anonym (Carro) skrev 2012-12-19 14:08:00 följande:
    Alla här är väldigt snygga, men återigen så hamnar man där igen. HM-modellen ser för jävlig och tanig ut kommenteras det, typisk svensk avundsjuka. Ungefär som när man gick i skolan och de vackraste tjejerna aldrig fick höra något om deras utseende av andra kvinnor, lättare att bekräfta de alldagliga.
    HM-modellen är retuscherad så hon inte ser mänsklig ut längre, det är det som kommenteras, inte att hon är för smal.
    eller, så läser jag iaf.
Svar på tråden Helkroppstråden