• Anonym

Det här känns orimligt!

Den arbetande föräldern får väl gå ner i arbetstid om det nu är så "orättvist".

• Anonym

Ska den andra föräldern alltid vara arbetslös? 

• Anonym
    Anonym (orimligt) skrev 2012-12-16 22:05:34 följande:
    Det är just det jag tänker på, den arbetande föräldern har knappt någon tid med barnet, borde inte det få fler dagar då?
    Känns himla orättvist ur barnets synvinkel, båda föräldrar är väl viktiga?
    Men vem handlar det om egentligen? Barnet eller föräldrarna?
  • Anonym
    Anonym (orimligt) skrev 2012-12-16 22:06:13 följande:
    Varit arbetslös i flera år och inga ambitioner att få jobb.
    Och denna person har du skaffat barn med?
  • Anonym
    Anonym (orimligt) skrev 2012-12-16 22:09:21 följande:
    Om man inte kan det då? Är det inte då bättre den arbetslöse föräldern ger lite extra dagar åt den andra så barnet får mer tid med båda två? Den arbetslöse föräldern har i slutändan ändå mest tid, tänker jag.
    Det är den arbetande förälderns ensak hur denna ska finansiera en arbetstidsminskning. Det är inte den arbetslöses skyldighet att ge bort sina föräldradagar.
  • Anonym

varför har ni växelvis boende för en 2-åring överhuvudtaget? varannan vecka menar jag.

Hade jag aldrig gått med på. Rekommenderas från 3 år ju!

• Anonym
    Anonym (orimligt) skrev 2012-12-16 22:12:59 följande:
    Intressant, men hur kommer det sig att den föräldern inte har boendet på barnet då? Som har mest tid med barnet?
    Båda har barnet lika mycket skrev du. Vem av föräldrarna som barnet är folkbokförd hos beror på hur de valde att göra vid separationen.
  • Anonym
    Anonym (orimligt) skrev 2012-12-16 22:12:59 följande:
    Intressant, men hur kommer det sig att den föräldern inte har boendet på barnet då? Som har mest tid med barnet?
    Om man har varann vecka, så har man lika mycket tid med barnet. Sedan vad man gör den vecka man har barnet är upp till var och en.
    Hade den andre arbetat hade du ju ändå inte fått mer tid. 
  • Anonym
    Anonym (orimligt) skrev 2012-12-16 22:14:17 följande:
    Finns mycket mindre barn som bor vv, är bara en rekommendation, alla barn har olika behov.
    Men du anser ju inte själv att barnet ska bo varann vecka, så varför försvara det?
  • Anonym
    2211 skrev 2012-12-18 21:37:58 följande:
    Är barnet där 7-16 eller 6.30 till 16.30? Hursomhelst så är det skandallånga dagar för en så liten och jag begriper mig inte på folk som godtar att se sitt barn så lite under ett dygn. Du borde givetvis få vara hemma med barnet längre. 
    Vissa måste jobba heltid för att få ekonomin att gå ihop som ensamstående. Svårare är det inte.
Svar på tråden Det här känns orimligt!