• Anonym (orimligt)

Det här känns orimligt!

2 år gammal, bor växelvist.
    Ena veckan hos föräldern går barnet på förskola kl 7-16 och ledig på helgen.
    Andra veckan hos andra föräldern är barnet hemma för att föräldern är arbetslös.
    Det här känns orimligt!
    Borde inte föräldern som har jobb få ha barnet mer hemma?! Känns som barnet bor på förskolan och andra föräldern.
    Era åsikter?

• Svar på tråden Det här känns orimligt!
  • Philippa

Har inga åsikter alls... det är så det ser ut för många... inget att göra åt. Den arbetslösa föräldren får väl jobb nångång....

• Mariohn

Men va? Det är väl upp till den arbetande föräldern att göra vad den vill och kan med den tid den har tillsammans med barnet? Menar du alltså att barnet skulle vara mer med sin arbetande förälder och berövas tid från sin icke arbetande förälder för att vara på dagis mer? 

• Anonym

Den arbetande föräldern får väl gå ner i arbetstid om det nu är så "orättvist".

• Anonym

Ska den andra föräldern alltid vara arbetslös? 

• Anonym (orimligt)
    Mariohn skrev 2012-12-16 22:03:48 följande:
    Men va? Det är väl upp till den arbetande föräldern att göra vad den vill och kan med den tid den har tillsammans med barnet? Menar du alltså att barnet skulle vara mer med sin arbetande förälder och berövas tid från sin icke arbetande förälder för att vara på dagis mer? 
    Det är just det jag tänker på, den arbetande föräldern har knappt någon tid med barnet, borde inte det få fler dagar då?
    Känns himla orättvist ur barnets synvinkel, båda föräldrar är väl viktiga?
  • Anonym (orimligt)
    Anonym skrev 2012-12-16 22:05:22 följande:
    Ska den andra föräldern alltid vara arbetslös? 
    Varit arbetslös i flera år och inga ambitioner att få jobb.
  • Philippa
    Anonym (orimligt) skrev 2012-12-16 22:05:34 följande:
    Det är just det jag tänker på, den arbetande föräldern har knappt någon tid med barnet, borde inte det få fler dagar då?

Men snälla nån, den arbetslösa föräldren ska väl inte straffas för det.... den som arbetar får väl gå ned i arbetstid om det är så orättvist-.
  • Anonym
    Men vem handlar det om egentligen? Barnet eller föräldrarna?
  • Anonym
    Anonym (orimligt) skrev 2012-12-16 22:06:13 följande:
    Varit arbetslös i flera år och inga ambitioner att få jobb.
    Och denna person har du skaffat barn med?
  • Mariohn
    Skärp dig nu. Det är ingen tävling. 
Svar på tråden Det här känns orimligt!