Inlägg från: robinminson |Visa alla inlägg
  • robinminson

    Tror du att du har MS eller ALS? Läs detta först...

    så alla dom symptomen som står där, kan vara ångest/stress? jag har vartenda symptom och är rent utsagt LIVRÄDD för en allvarlig sjukdom! har tagit blodprov o åkt in och ut på akuten men det har inte gett något resultat.. jag har ångest, och har så mycket symptom så jag hade kunnat skriva ett helt papper med bara symptom..

    Har du svårt att andas, känner dig yr, mår illa, har en sjukkänsla i kroppen, en klumpliknande känsla i svalget, ryckningar i hela kroppen, pirrningar/domningar i ansiktet, kissar oftare, ont i handleder och fötter (kanske t.om. en strömmande känsla?) och en brännande känsla i huden?

    har svårt att andas varenda kväll, känner mig yr dagligen (får yrselattacker), mår väldigt illa, känner mig allvarligt sjuk, en klumliknande känsla i svalget och halsgropen, ryckningar i hela kroppen, även INUTI halsen!!! känns som något sväller precis neranför svalget o jag får svårt att andas.. får ofta en strömmande känsla i händer/fötter. det bränner i hals/ansiktet och min högra kind/ högra huvudet överhuvudtaget har domnat, inte helt men så att jag blev livrädd.. har bröstsmärtor och känns som jag är i min egna lilla "bubbla".

    vad menas med, muskelryckningar som inte känns? att man inte känner att det rycker? jag känner mina ryckningar. har också ryckningar på tungan och i halsen och överallt. är sååå rädd att det ska vara neurologisk sjukdom eller ALS eller MS som du skrev där..

  • robinminson
    Mattias 119 skrev 2013-02-24 21:38:37 följande:
    Ja, alla symptom var stressrelaterade. Jag klarade inte av stressen varpå kroppen ställde in sig på försvar och så var allt igång. Problemet var att jag fokuserade på minsta förändring i kroppen vilket i sin tur gjorde att symptomen blev ännu värre. Det är tydligen vanligt att känna en klump i svalget vid stress. Ju mer jag tänkte på att det var svårt att svälja ju värre blev det. Ofta uppkom svårigheterna att svälja i samma veva som jag fick ont i bröstet på höger sida. Jag funderade på om jag svalde för många gånger och blev osäker på om jag faktiskt hade börjat svälja fel. Många mindre bra tankar som gjorde att fokus hamnade på fel saker och bara förstärkte symtomen.... Det slutade med att jag vaknade mitt i nätterna med andnöd och fruktansvärt ont vid revbenen. SOm du verkar vara inne på, det fanns en hel del symtom att plocka av. 

    Det har tagit mig tid att komma dit jag är idag. Även om hjärnan gick med på att det inte var en allvarlig sjukdom så har det tagit tid för kroppen att återhämta sig.

    Yes, ryckningar som syns men inte känns.

    Hur mår du idag? Fått någon  hjälp? 
    Okej. Vad får du för hjälp och hur mår du idag?
    Jag har inte fått någon hjälp änså länge. Skulle få en tid till psykiatrin för länge sen men har inte fått någon än. Jag mår sämre, har så många symptom så jag hade kunnat skriva hur många som helst.. Och dom knäcker mig! Har varit hos läkare, dom har kollat hals, lungor, hjärtat och sen inbillar jag mig att jag har hjärntumör för jag känner mig helt borta i huvudet, och trycker fast inte huvudvärk utan mer ett tryck och ibland lite huvudvärk. Har fått antiinflammatoriska tabletter som jag ska ta, och se om det blir bättre och ominte ska dom ta fler prover. Men dom har lyst i mina ögon, vet inte vad dom kollar genom att göra det? Vet inte om det är ångest, men läkaren har gett  mig sitt ord på att det är ångest men har ändå svårt att smälta alla symptom.. Dom känns verkliga, dom är verkliga men det känns som att jag är allvarligt sjuk. Kan skriva "några" symptom jag har just nu: yrsel, illamående, bröstsmärtor, ont i nacke/rygg, andnöd från o till, svimningskänsla, stickningar/domningar i olika kroppsdelar, strömningar i händer/fötter, krampliknande smärta i händer/fötter, overklighetskänsla, känner mig borta i huvudet, som att jag är i min egna lilla bubbla, hänger inte med, sömnsvårigheter, klump i halsen, muskelryckningar i MASSOR!, överallt, har på tungan, inuti halsen, och överallt.. hjärtklappning, känns som att hjärtat sitter i halsgropen och darrar ojämnt, riktigt obehagligt! Jag har många fler. Jag är så rädd för att jag r dödssjuk och snart kommer att dö. Även om läkaren ger mig lugna besked blir jag lugn i kanske 2 dagar max, sedan blir jag orolig igen och tänker och tänker och känner efter och mår ännu dåligare och inbillar mig alla möjliga slags sjukdomar. Men jag får ingen hjälp. Jag ska ringa dit och skynda på dom. Har fått atarax utskrivet nu men inget som jag vågar ta, (hatar tabletter). Jag vill bara må bra igen! Allt började för kanske 1-2 år sedan, sen dess har det bara blivit värre och värre. Jag har mått bra, och mått bra psykiskt. Men nu är jag helt knäckt. Känner mig helt slut. Man kan inte göra allt man vill kunna göra, det hindrar mig från allt det roliga. :/
  • robinminson
    robinminson skrev 2013-02-26 22:24:22 följande:
    Okej. Vad får du för hjälp och hur mår du idag?
    Jag har inte fått någon hjälp änså länge. Skulle få en tid till psykiatrin för länge sen men har inte fått någon än. Jag mår sämre, har så många symptom så jag hade kunnat skriva hur många som helst.. Och dom knäcker mig! Har varit hos läkare, dom har kollat hals, lungor, hjärtat och sen inbillar jag mig att jag har hjärntumör för jag känner mig helt borta i huvudet, och trycker fast inte huvudvärk utan mer ett tryck och ibland lite huvudvärk. Har fått antiinflammatoriska tabletter som jag ska ta, och se om det blir bättre och ominte ska dom ta fler prover. Men dom har lyst i mina ögon, vet inte vad dom kollar genom att göra det? Vet inte om det är ångest, men läkaren har gett  mig sitt ord på att det är ångest men har ändå svårt att smälta alla symptom.. Dom känns verkliga, dom är verkliga men det känns som att jag är allvarligt sjuk. Kan skriva "några" symptom jag har just nu: yrsel, illamående, bröstsmärtor, ont i nacke/rygg, andnöd från o till, svimningskänsla, stickningar/domningar i olika kroppsdelar, strömningar i händer/fötter, krampliknande smärta i händer/fötter, overklighetskänsla, känner mig borta i huvudet, som att jag är i min egna lilla bubbla, hänger inte med, sömnsvårigheter, klump i halsen, muskelryckningar i MASSOR!, överallt, har på tungan, inuti halsen, och överallt.. hjärtklappning, känns som att hjärtat sitter i halsgropen och darrar ojämnt, riktigt obehagligt! Jag har många fler. Jag är så rädd för att jag r dödssjuk och snart kommer att dö. Även om läkaren ger mig lugna besked blir jag lugn i kanske 2 dagar max, sedan blir jag orolig igen och tänker och tänker och känner efter och mår ännu dåligare och inbillar mig alla möjliga slags sjukdomar. Men jag får ingen hjälp. Jag ska ringa dit och skynda på dom. Har fått atarax utskrivet nu men inget som jag vågar ta, (hatar tabletter). Jag vill bara må bra igen! Allt började för kanske 1-2 år sedan, sen dess har det bara blivit värre och värre. Jag har mått bra, och mått bra psykiskt. Men nu är jag helt knäckt. Känner mig helt slut. Man kan inte göra allt man vill kunna göra, det hindrar mig från allt det roliga. :/
    kan tillägga att det känns som att jag måste tvinga mig själv att andas!
  • robinminson
    robinminson skrev 2013-02-26 22:26:11 följande:
    kan tillägga att det känns som att jag måste tvinga mig själv att andas!
    Och att jag inte får tillräckligt med syre till huvudet. Kan inte förklara det bättre.
Svar på tråden Tror du att du har MS eller ALS? Läs detta först...