proudMom2be skrev 2013-01-02 17:04:31 följande:
Åh grattis Louwa!! skönt att höra att allt gick bra :)
Hörrni tjejer, jag behöver nog lite råd. Sitter här som värsta frågetecknet. 5 dagar kvar till BF idag.
Förvärkarna på nyårsafton gav ju självklart med sig och slutade. typiskt.. men på natten började det komma som mensvärk istället, och det sitter fortfarande i! skulle väl säga att det sitter som ett bälte runt mage och rygg som strålar ner i benen på fram och baksida, ger inte med sig något vidare med alvedon tycker jag inte. (Enda som släpper då är min satans huvudvärk haha.) Igår kväll när jag ställde mig upp rann det något ur mig, men jag kan verkligen inte urskilja om det är fostervatten eller vattniga flytningar?! Det var inte ett konstant rinnande, utan det rann oftast när jag ställde mig upp, när jag låg ner kunde jag känna att det kom ut lite men inte alls lika mycket som när jag stog upp. Googlade lite och då stog det att man kunde ta en binda och ha i 1-2 timmar, blir den tung så är det förmodligen vatten och om det inte ligger något på bindan om man säger, det testade jag, men lyckades givetvis somna, var så sjukt trött. Så när jag vaknade i morse, visst var bindan tung, ingenting intorkat som en flytning brukar kunna vara, men om det är vattnig flytning så behöver det ju inte vara så att det blir något "intorkat" heller och bindan satt ju ändå i ca 6-7 timmar..
Idag då, inget förändrat utan det kommer så fort jag ställer mig upp, ibland när jag ligger ner. Har jag trosskydd i så absorberas det inte upp nåt särskilt utan det läcker liksom utanför (tacka vettja ljusa trosor
) MEN absolut inte så att det rinner ner för ben eller liknande, utan det stannar där i trosan.. Förut när jag drog ner trosorna och skulle kissa hade det ju givetvis kommit, och det STANK sperma verkligen.. Har ju luktat lite tidigare och känt en svag sån doft, men inte SÅHÄR stark.. haha. Har ni några erfarenheter av detta??
Mensvärken sitter fortfarande i, och jag har som vanligt, sammandragningar som inte gör ont, känner bara att det drar ihop sig, sen inget mer.
Känner själv nu när jag sitter o skriver att jag kanske borde ringa förlossningen trots allt. Men om ni har egna erfarenheter att dela med er av vore det guld, kanske något mer tips på hur jag ska kunna urskilja själv hemma först om det är vatten eller ej..
Japp, det låter klockrent som att du läcker vatten.
Ring in till förlossningen, ta med ett trosskydd eller binda som de kan lukta på (men det kommer de kanske föreslå hh)! Spännande! Sådär började min förlossning med dottern!