• mamma18

Vi som har ca 5 YNKANS veckor kvar och vill följas åt!

Hejsan:) Jag har bf den 10 januari, så alltså 4 veckor kvar!
    NU är det spännande.. Men har ej något namn på min lilla kille, så har någon förslag på det så blir jag bara glad :D   

• mamma18
    Isola88 skrev 2012-12-12 17:23:02 följande:
    Beräknad till 10 januari, mitt första barn, men jag tycker tiden går så sjuuuukt långsamt nu, längtar mycket men är lite nervös samtidigt

Kul att vi båda är beräknade på samma datum :D
  • mamma18
    Isola88 skrev 2012-12-12 17:33:31 följande:
    ja får se om liten lyckas pricka in :)  känns som att jag kommer gå över ett par dagar bara för att man redan har väntat såååå länge så ska man få vänta lite extra, för min del så får h*n gärna komma den 1 januari, men helst inte innan nyåret

Hiihii.. ja tyvärr kan man ju inte styra över när dom ska komma ut, men jag vill helst ha sista dec :D

Jag känner mig som en stoppad potais som snart kommer att spricka :P

Igår hade jag lite förvärkar , men dom avtog efter någon timme.

Det kanske inte är någon fara att lilleman kommer nu, men jag väntar gärna någon vecka :D 
  • mamma18
    Isola88 skrev 2012-12-12 17:49:49 följande:
    jag har fått foglossning nu så här mot slutet så sitter ju bara i soffan hela dagarna, därför tiden går så långsamt suck! Bara de blir julafton så är det ju inte sååå länge kvar i alla fall :P

Packat bb-väskan ännu? Ska tvätta lite kläder på fredag sen ska jag packa :)

jag har också fått foglossning.. Jag jobbar dock fortfarande, så det kan vara kämpigt med vissa rörelser..

Inte roligt när tiden går långsamt! Jag har inte packat bb- väskan ännu, jag har helt fått hjärnsläpp  när det gäller vad som ska vara i. Känns till och med hemskt att säga att jag inte vet vad han ska heta. :P

Ja får nog också sätta igång med väskan snart :D

• mamma18
    Louwa skrev 2012-12-12 17:52:04 följande:
    Hej hej, här är en till som är beräknad 10januari. Börjar bli riktigt tungt nu

Va roligt med flera som är beräknade den 10 januari :D längtar jag massa, jo visst är det tungt :D
  • mamma18
    Isola88 skrev 2012-12-12 18:06:26 följande:
     kul :)
    vi har inte heller nått namn till våran skatt, men tror att vi kommer komma på när vi se honom/henne :) Jag slutade jobba i mitten på november, är undersköterska i hemtjänsten så hade inte kunnat jobba längre, var skit svårt på slutet, kan man knappt ta på sina egna strumpor hur ska man kunna hjälpa andra då haha:P

Det där med att inte få på sig sina strumpor känner jag igen, men jag kan inte göra annat än att skratta, man ser ju så rolig ut när man ska klä si i mellanåt.

Jag jobbar på Pekås och det är jätte trevligt, men tunga lyft, massa slit och saker att dra.. Jag gör mina sista dagar nu på torsdag och fredag och det ska bli skönt på ett vis, men på ett annat så kommer jag att sakna kamraterna.

Jag jobbar visserligen 50% nu.    

Ja namnet kanske kommer när man får se sin lilla <3  
  • mamma18
    Teesa88 skrev 2012-12-12 18:08:07 följande:
    BB-väskan ska packas nu under helgen, och på fredag så ska jag tvätta bebisen kläder. Ser fram emot detta =)

Ja det borde jag också göra, jag har ju fått mina andra barn några/någon vecka innan BF :D Så det vet man ju inte om det blir så igen. Jag har helt glömt vad som ska packas i väskan, men skulle gärna ta emot uppfriskningar :D
  • mamma18
    Isola88 skrev 2012-12-12 18:31:48 följande:
    är både skönt å trist att va hemma, i alla fall nu innan bebisen har kommit, man blir så osocial på nått vis när man inte tar sig ut

vet inte heller allt som ska packas och vad man behöver, lite kläder till bebis och till sig självt, kamera förstås och sen har jag inte tänkt längre :P

Ja tror man blir lite osocial va.
     Ja det är väl det jag också har tänkt på, men vet någonstans där inne att det är flera saker som jag missat :P hiihii 
  • mamma18
    proudMom2be skrev 2012-12-12 18:31:53 följande:
    Jag hoppar väl in här då! :) 
    Väntar en liten tjej den 7 Januari.. :) Fast hon får gärna komma tidigare! haft kraftiga förvärkar i 9 dagar nu och bebis är tydligen fixerad och klar.. så på något sätt känns det nära! fast, med min "tur" går jag väl över tiden ;) men men, Hon får komma när hon är redo helt enkelt :) 

roligt med många :D

Va roligt, då känns det ju nästan som om det snart är dax ju..  
  • mamma18
    proudMom2be skrev 2012-12-12 18:44:51 följande:
    Ja men visst =D

det här med BB-väskan! Jag har packar ner tre olika "outfits" i strl. 50, men blir dumförklarad av min omgivning som säger att jag borde packa ner 56 också, för barnet kan vara stort.. Är det bara jag som känner att det är väl det "minsta" problemet? På BB här så kör de stenhårt på Hud mot hud, så mycket kläder under bb-vistelsen blir det ju inte förutom när man får besök m.m kan jag tycka..?
    Jag vet att jag kommer glömma en miljon grejer, skulle det vara så, så får väl mamma helt enkelt åka hem till mig och hämta det jag saknar. (Är ensamstående, så det blir min mor och inte pappan som är med mig på fl.)

Till mig själv har jag tänkt att packa ner sköna kläder bara, gärna stoora mjukisbyxor och tights! necessär såklart, ska inhandla nya schampooflaskor och duschtvål, även fast det finns på bb, men vill faktiskt ha mitt egna. Köper även ny tandborste och en tub tandkräm, sånt som man använder hemma har man ju kanske inte tid att packa ner mitt i allting när det startar, och schampoo, tandborste o tandkräm går ju åt hemma ändå sen när man kommer hem.. :)

HÅRTOFFSAR ska tydligen vara bra att packa ner också, samt våtservetter och lypsyl har jag läst.. :) men det är svårt! man vill ju inte ta med sig packning som om man skulle åka på semester i flera veckor... så använder man inte ens hälften :P 
    Här ser jag att det finns en liten komihåg lista :D hiihii.. tror jag lånar din "lista". 
    känns som om man helt glömt bort vad man haft dom andra ggrna :D
  • mamma18

Nu är det BARA 2 veckor kvar till BF, Idag har jag lite förvärkar + har haft det från och till under några veckor.. längtar så mycket nu.. Hoppas att det går fint för er andra <3

Svar på tråden Vi som har ca 5 YNKANS veckor kvar och vill följas åt!