Vi som har ca 5 YNKANS veckor kvar och vill följas åt!
Beräknad till 10 januari, mitt första barn, men jag tycker tiden går så sjuuuukt långsamt nu, längtar mycket men är lite nervös samtidigt
Beräknad till 10 januari, mitt första barn, men jag tycker tiden går så sjuuuukt långsamt nu, längtar mycket men är lite nervös samtidigt
jag har fått foglossning nu så här mot slutet så sitter ju bara i soffan hela dagarna, därför tiden går så långsamt suck! Bara de blir julafton så är det ju inte sååå länge kvar i alla fall :P
Packat bb-väskan ännu? Ska tvätta lite kläder på fredag sen ska jag packa :)
barnvagnen har stått och väntat sen början på augusti, längtar tills man får gå ut på premiär promenad i den gnistrande snön :)
är både skönt å trist att va hemma, i alla fall nu innan bebisen har kommit, man blir så osocial på nått vis när man inte tar sig ut
vet inte heller allt som ska packas och vad man behöver, lite kläder till bebis och till sig självt, kamera förstås och sen har jag inte tänkt längre :P
man vet ju inte om barnet är litet eller stort men man kan ju ta med bodys av både 50 och 56 så man har
köpte hem lite bra å ha saker nu bla nappar, tvättlappar å babytvål, så nu ska bara bb väskan packas så är de bara å vänta!
Imåra ska man dock in på förlossningen å försöka vända på bebis, så hoppas att det går å att h*n vill stanna i rätt läge sen!
Annars så tar ju foglossningen knäcken på en, orkar inte göra nånting vill bara ligga i soffan hela dagarna för då gör det minst ont, så ja dom här sista veckorna nu känns som en evighet!
varit på förlossningen idag å försökte vända på bebis men de gick inte, så nu fick jag order om att komma in direkt jag börjar känna värkar för att ska försöka föda i säte då, har ingen aning om nånting då det är första barnet, men hade ett bra mått på bäckenet så det såg bra ut sa läkaren. Fick även veta att BF troligen inte kommer bli den 10 utan mycket tidigare då livmodertappen nästan var helt borta, och hon kände bebisen när hon undersökte, vilket inte brukar vara så vanligt hos förstföderskor i den här veckan (36+4), men man kan ju aldrig va helt säker, så nu blev det ju genast mer spännande!
15 dagar kvar! har oxå nån slags kramp i bena på nätterna enda som hjälper är att va uppe och gå jätte jobbigt, foglossning sen ett par veckor tillbaka så nog längtar man tills bebis kommer ut hoppas de blir nästa vecka :) bara de är på de nya året :)
oj spännande kanske blir bebis i helgen!
var själv hos bm på kontroll idag och sen vi kom hem har bebis bökat runt jätte mycket och har haft en del sammandragningar och lite molvärk i magen, ligger på soffan och bara vilar får se vad som händer
ja 3 dagar till ska man väl kunna hålla igen hihi, men man längtar ju som en tok o väntar på säkra tecken att de e på gång!