• Enzeru

Vi som har ca 5 YNKANS veckor kvar och vill följas åt!

Bf 15 Januari och jag känner att det inte kan gå fort nog. Men med julen och nyår som snart är här kommer det ju bara att rusa på. Det vet man ju hur fort julen är över varje år Flört
    Bebis får gärna komma ut förr hellre än senare, men helst efter nyåret.

• Enzeru
    lina5462 skrev 2012-12-12 10:51:36 följande:
    Visst vill man att de ska gå ännu snabbare, men som sagt jul och nyår mellan gör nog att de känns lite snabbare! Själv ska jag flytta om två dagar också så de blir ju kanon ;) Är det ditt första barn?
    Jo, det är första barnet, känns ju jättespännande att det är så nära nu Glad

Åh, härligt med flytt innan bebis kommer. Men samtidigt kan det ju vara väldigt jobbigt i detta stadie på graviditeten med förstås.
    Blir ju en perfekt start på saker, och att få inreda och få allt som man vill ha det på en gång med bebis på väg är ju kanon.
    Vi har fått möblera om och skifta två rum i lägenheten för att få det att funka smidigare med bebisen sen. Men nu känns hemmet klart för den första tiden i alla fall.
    Men finns ju annat som vi lgger efter med istället.

Själva förlossningen har jag inte så mycket oro för i sig men är rädd att om bebis växer mycket nu dom sista veckorna (var normalstor vid TUL i v. 32) att man kanske spricker och får sån där sphinkter ruptur (stavning?) Det är väl vad som skrämmer mig. Men min svägerska förslöstes för 4 veckor sen och hon sa att dom kollar det väldigt noga väldigt fort här.

Nan har vi näst intill klara, eller ja tilltalsnamn i alla fall. Mellannamn har vi precis börjat prata om.
    Pojknamn bestämde vi innan jag ens var gravid men tjejnamn har vi kommit på nu som först. Jobbigast blir väl om bebis kommer ut och inte ser ut som en sån som många brukar säga, men de tar vi i så fall då Solig

Svar på tråden Vi som har ca 5 YNKANS veckor kvar och vill följas åt!