Fördelar med invandringen?
Ursäkta, men är det en och samma Anonym som debatterar med sig själv eller? Välj ett nick för sjutton, det är omöjligt att följa debatten mellan femtioelva "Anonym"....
Ursäkta, men är det en och samma Anonym som debatterar med sig själv eller? Välj ett nick för sjutton, det är omöjligt att följa debatten mellan femtioelva "Anonym"....
England med shariadomstolar?
hej pkmuppen
Detta har pågått i många år nu och andel av islam områden där dom inneboende sätter högre tilltro till egna lagar än landets växer med varje år som går.
Sen kan du ju i vanlig ordning försöka släta över det men det förändrar inte faktum.
Sen att även England börjar uppmärksamma det nu och försöker göra nått åt saken förändrar inte faktum att detta pågår och växer till större och större problem, i våra egna bakgårdar.
Krav på sharia domstolar har även kommit i Sverige, nog det enda goda beslutet svenskar tog på senare år men att säga blankt nej men det förändrar inte faktum att det redan har kommit hit och mindre problem blir det inte när planen är att importera en halvmiljon nya dom kommande åren.
Inte lätt för pkmuppar att inse att mångkultur har inte fungerat nånstans där det har försökt att tillämpas så åter till frågan, vill du att vi ska ha sharia domstolar i ghetton där dom inte godkänner landets lagar och känner sig trygga där när inte ens polis vågar sig in?
Jag blev kallad för sverigedemokrat i och med personen använde det som ett skällsord och försökte med det dels förminska mig eller det jag skrev, svarade bara med samma mynt.
Men skitsamma, shariadomstolar är redan ett faktum, dom har inte börjar stena kvinnor än men faktum att dom finns i moderna demokratiska samhällen är ett hån mot det fria samhället vi sägs leva i.
En enorm fördel med invandring som jag uppskattar som matnörd är att det blir allt enklare att få tag på ovanliga produkter i matbutiken. Handlare har insett att de kan tjäna pengar på produkter som vi i Sverige inte ser som basvaror men som andra kulturer tycker är nödvändiga. Det är roligt att kunna få tag på riktigt bra saffran, granatäpplen, couscous, mynta och hummus i vilken butik som helst nu.
En annan stor fördel är ju arbetskraften. Vi, hela Europa, är en åldrande befolkning, och vi behöver mer människor i arbete för att försörja och ta hand om vår åldrande befolkning. Eftersom barnafödande varit på historiskt låga nivåer under flera decennier är det tur att folk från andra delar av världen vill flytta hit.