• dennis02

Fördelar med invandringen?

Anonym (sofia) skrev 2012-12-10 18:17:55 följande:

Fördelar med invandringen är att människor får ett bättre liv än de kanske hade fått i ett krigsland där halva familjen sprängts i bitar framför deras ögon. Jag offrar gärna lite av min välfärd för att de människorna ska få ett värdigt liv.

I övrigt så har jag lärt mig otroligt mycket av mina invandrarkompisar. Allt ifrån matlagning, språk och konsten att vara gästfrivänlig. För lets face it, många svenskar har tappat bort allt vad artighet och gästvänlighet betyder. Jag tar det bästa från alla kulturer och blir förhoppningsvis en bättre person än jag var tidigare.

Trots att jag är pro-SD kan jag hålla med om det sistnämnda. Svensken har blivit egoistisk, arrogant och svenskar bryr sig generellt väldigt lite om varandra. Vi har blivit tystlåtna och hälsar knappt på varandra. Skiter i om en vän eller släkting hamnar i nöd osv. Då är det klart att om det kommer människor från andra kulturer där man håller ihop, hjälper varandra och är vänliga, trevliga och tillmötesgående, om än kanske ibland på ett ganska burdust och påfluget sätt, så syns lätt skillnaden mellan människor som är vana att hålla ihop och ställa upp för varandra och människor som skiter i varandra och bara tänker på sig själva.

Ja, vi har åt helsicke för hög invandring, men vi har en del att lära av invandrarna.

De rika ska fan dela med sig till de fattiga!
Svar på tråden Fördelar med invandringen?