Sorkfeber skrev 2013-03-11 11:44:02 följande:
Tycker jag är bra. Jag har också gjort det klart för min chef att jag kommer ta de tider som ges till mig inom detta. Jag sjukskriver mig, så är det bara.
Jag är väldigt öppen gällande vår barnlöshet och vår önskan att få barn, sen behöver inte alla veta jämt vad man gör och gå in på djupet.
Skulle vi ngnsin bli gravida skulle jag inte säga ett knyst innan det är "säkert", men när är det egentligen säkert?
Vi får hoppas att det problemet kommer, så att säga ;)
Nu har jag precis pratat med fertilitetsmottagningen här hemm och fått sista tiden, tiden för spolningen den 11 april.
Väntan, men skönt att det är bokat.
Har också valt att vara ganska öppen med detta!
Tar bort en del press kring att smyga och man upptäcker att folk är förvånansvärt förstående (även om de inte varit där själva)
klart att pressen ökar om det inte fungerar men vi har helt valt att strunta i det i så fall.
Vi satsar på detta nu och de som inte kan låta bli att vältra sig i att vi inte hittills lyckats står inte längre listade som vänner om jag säger så, det är ju ingen tävling utan två personer som vill starta en familj.
Barnlöshet är så pass vanligt idag att det nästan räknas som en folksjukdom och det finns dessutom i de allra flesta fall hjälp att få så varför skulle vi som behöver den inte ta emot den?
Håller med om att det däremot blir lite knivigt att hålla ett eventuellt + hemligt någon längre tid då de vi valt att berätta för naturligtvis "kollar" på mig lite extra och vet ungefär vart vi befinner oss.;)
//Camilla