Inlägg från: camilla1979 |Visa alla inlägg
  • camilla1979

Utredning i slutet av 2012 eller början på 2013

Först tre kurer med Pergotime sedan inseminering, fungerar inte det så skickas remiss till Akademiska för IVF. Alla handlingsplaner är ju individuella, inget egentligt fel på någon av oss (jag kanske haft ägglossning lite oregelbundet/sällan men inget annat) men vet att vår ålder gör att man vill ha en kortare process. Vi blir i år 34 resp 36 år.

• camilla1979
    greeneyes skrev 2013-02-24 15:31:29 följande:
    Fast man kan ju aldrig veta om det är stopp. Det enda de kan säga är väl att vissa har en större sannolikhet för stopp pga sjukdomar etc, men man borde ju inte kunna utesluta stopp hos någon tycker jag.

Funderat lite och tänker att om det inte fungerar denna gång ändå vända mig till kliniken för att fråga ang detta med spolning. Självklart vill man ju inte gå runt och hoppas på att det ska fungera och sedan har man "skrogga" i äggledarna som gör det hela omöjligt.
    Vill i alla fall veta anledningen till att man inte ser det som en nödvändighet för oss. Viktigt att allt fungerar nu Förvånad...
  • camilla1979
    johjen skrev 2013-02-26 13:50:48 följande:
    Hej får jag hoppa in här?
    Har läst tråden och är själv på gång med utredning, första mötet bokat 27 mars.
    Är nyss fyllda 37 år, sambon är 38 och vi har försökt bli gravida i 6 månader. Vet att vi har åldern emot oss men tog ett tag innan jag hittade mannen i mitt liv och har nu redo att försöka bli fler i familjen.
    Välkommen Johen

Härligt att du också hoppar in här!  
  • camilla1979
    johjen skrev 2013-02-26 16:42:22 följande:
    Tack! Hur går det för dig?

Inte så mycket nytt ännu!
    Har ÄL precis och har ätit min första Pergotime kur så nu är vi i den här "hoppas perioden" och har BIM om två veckor (känns som en evighet) men ägget var tydligen bra vid röntgen så nu hoppas vi!!

Hur går det själv, hämtat dig från resan? ;)

//Camilla    
  • camilla1979
    Sorkfeber skrev 2013-02-27 10:27:33 följande:
    Igår fick jag mens, typ, det börjar iaf.
    Eftersom jag aldrig haft mens i mitt snart 31-åriga liv så är ju det en otrolig positiv sak om så den är kemiskt framkallad (progynon och provera)

Jag mår sååå jävla dåligt. Nu kan jag kanske fått en influenskick oxå, jag hoppas det får såhär får jag inte må av menstruationen.
    Migrän, ont i hela kroppen, spyr, feber, frossa, diarré.

Tjoho! MEN jag blöder iaf och DET är ännu ett steg framåt, snart MR, 7:e mars! 

Kram på er alla kämpar! <3  
    Ett klart framsteg Sorkfeber.
    Tycker synd om dig som mår så dåligt men ATT du blöder måste vara ett positivt tecken *grattis* hoppas symtomen släpper dock (för det låter klart mer som influensa än mens symtom)
    vi alla är ju ganska mottagliga för diverse virus under påverkan av en massa hormoner och liknande

Krya på dig.    
  • camilla1979

Suck... Väntans tider, BIM på måndag och nu hålls alla tummar här hemma, har ju gjort allt rätt denna gång och vet hur besvikelsen kommer kännas om mensen kommer, hoppas slippa detta snart, jobbigt att gruva sig varje gång man går på toaletten mellan dag 28-32 *suck*
    //Camilla

• camilla1979
    johjen skrev 2013-03-10 08:51:59 följande:

Känner med dig Camilla! Bim på torsdag och känner efter hela tiden i fall jag har pms eller bara är allmänt trött och grinig. Är det molvärk i form av mensvärk eller ngn annan typ av värk? Ser jag spår av blod på pappret vid toabesök eller har jag fått mer eller mindre flytningar?
    Egentligen är det ju inget man kan göra i detta läge, förutom att vänta, men man vill ju så gärna och letar efter tecken, positivta som negativta...
    haha ja du ,ser ut som att vi är hyffsat synkade igen Johen.
    Upptäckte till min besvikelse att jag räknat fel på BIM nämligen som tydligen inte infaller fören på Onsdag *suck* så därmed ingen sticka i dag utan projektet är framskjutet två dagar, bara att hålla tummarna nu även om jag får hålla med om att jag känner mig "PMSis" eller vad det är??  

men innan faktum är här lever jag på hoppet :)
    Håller tummarna för alla er som också har BIM i dagarna
    //Camilla     
  • camilla1979
    Sorkfeber skrev 2013-03-11 11:44:02 följande:
    Tycker jag är bra. Jag har också gjort det klart för min chef att jag kommer ta de tider som ges till mig inom detta. Jag sjukskriver mig, så är det bara. 
    Jag är väldigt öppen gällande vår barnlöshet och vår önskan att få barn, sen behöver inte alla veta jämt vad man gör och gå in på djupet.
    Skulle vi ngnsin bli gravida skulle jag inte säga ett knyst innan det är "säkert", men när är det egentligen säkert?

Vi får hoppas att det problemet kommer, så att säga ;)
    Nu har jag precis pratat med fertilitetsmottagningen här hemm och fått sista tiden, tiden för spolningen den 11 april.
    Väntan, men skönt att det är bokat. 

Har också valt att vara ganska öppen med detta!
    Tar bort en del press kring att smyga och man upptäcker att folk är förvånansvärt förstående (även om de inte varit där själva) 
    klart att pressen ökar om det inte fungerar men vi har helt valt att strunta i det i så fall.
    Vi satsar på detta nu och de som inte kan låta bli att vältra sig i att vi inte hittills lyckats står inte längre listade som vänner om jag säger så, det är ju ingen tävling utan två personer som vill starta en familj.
    Barnlöshet är så pass vanligt idag att det nästan räknas som en folksjukdom och det finns dessutom i de allra flesta fall hjälp att få så varför skulle vi som behöver den inte ta emot den?
    Håller med om att det däremot blir lite knivigt att hålla ett eventuellt + hemligt någon längre tid då de vi valt att berätta för naturligtvis "kollar" på mig lite extra och vet ungefär vart vi befinner oss.;)

//Camilla   
  • camilla1979
    Stargazers skrev 2013-03-12 08:51:09 följande:
    Åh vad jag känner mig besviken/irriterad just nu... Läste i morgontidningen att här i Norrbotten får man endast ETT försök gratis med ett färskt ägg och sedan ett försök med ett nedfruset. Sen är det bara att betala om det inte räcker. På Gotland får man tex TRE gratisförsök med färska ägg och sedan obegränsat med försök med nedfrusna ägg. Chansen att lyckas med ett nedfruset ägg är inte alls lika stora som med ett färskt. Så himla dåligt att det inte är samma villkor i hela landet. 

Sen läste jag också att Statens medicinska-etiska råd har kommit med ett förslag om att det ska göras en lämplighetsbedömning av föräldrar som vill genomgå en assisterad befruktning, precis som man gör med de som vill adoptera. Men alla som kan bli gravida på naturlig väg - de får bli det utom några som helst hinder!
    ah ... håller med dig, det är riktigt ruttet och har för mig att Norrland har sämre villkor över huvud taget när det kommer till detta, fattar inte varför och känner absolut att det är diskriminerande. Känns väldigt godtyckligt att det är upp till de goda lokalpolitikerna om man har rätt till barn eller inte....

Är ju inte direkt så att man har detta i åtanke när man väljer bostadsort.
    Vi hade tur och hamnade i Uppsala där man också är relativt generös med antalet försök (inte lika som Gottland dock) men ja vi hade bara tur!! och så ska det inte behöva vara (barn ska inte vara en statusfråga)
    //Camilla  
  • camilla1979

Tjejer!! 

I dag var det BIM.... och det blev ett starkt + på stickan!!!!!   =)
    Fattar knappt att det är sant (jag med mina PCO äggstockar (tittade på stickan säkert 10 ggr och har tom fotat den)
    I morse kl 5 var det ett mycket nervöst par som gnuggade gruset ur ögonen och tog en sticka. Svaret var supertydligt och kom i princip direkt mao ett mycket starkt plus framträdde ( Kan nog inte påstå att jag känt det på mig och det enda jag möjligtvis har reflekterat över är att mensvärken uteblivit (och att jag som inte brukar ha flytningar haft det de senaste dagarna) annars nada!!..

Var ju inne på min första kur med Pergotime och det tog sig alltså direkt (vem vet kanske hjälper det att stå på huvudet) haha

Detta är första gången för oss och en massa osammanhängande tankar susar i min skalle, tur jag har ett väldigt flexibelt jobb så jag hade möjlighet att snabbt planera om dagen för att slippa träffa kollegorna i dag för syns det hälften av hur förvirrad (och lycklig) jag känner mig så hade de genomskådat mig direkt.
    Hur gör man nu?? Ringde till kliniken vi i princip precis skrivit in oss på och de var som vanligt super trevliga och gratulerade (-så det blir ett Novemberbarn sa hon! stort GRATTIS!!!) Novemberbarn!!  ja du så långt har jag inte ens tänkt... November.. det är ju i år!!!
    Fick tid 2 april för en första koll av hjärtljud och liknande så nu håller jag tummarna tills det blir blå att allt går vägen och jag ska göra allt jag kan för att den lilla kotten ska trivas där inne i värmen.

Jag håller tummarna även för er andra här inne att ni också får lyckade BIM denna månad, lyckas jag med mina äggstockar är ingenting omöjligt!!
    Stor kram på er!!!

Camilla     

I dag är en lycklig dag för mig!! <3
  • camilla1979

Tack för alla varma gratulationer! Blir ju dock helt superstressad av all "missfalls" propaganda som jag mot bättre vetande googlat fram sedan i går! Är ju spinninginstruktör med träningen som livsstil och lyckas inte finna några entydiga rön alls om huruvida man kan träna någorlunda hårt under graviditeten? Någon som vet?
    Ps är på dag 34 i dag så nog är det färskt allt!! ;) lite lite molande värk på höger sida långt ner I magen har börjat kännas i dag!

• camilla1979

Tusen tack för era svar! har nu beslutat mig för att köra spinningpasset jag skall hålla i morgon bitti, min kropp är van med det sedan flera år tillbaka men självklart blir det till att lyssna på kroppen :) Håller med er och ser flera fördelat med att vara i god fysisk form under graviditeten.

• camilla1979
    johjen skrev 2013-03-18 09:28:01 följande:
    Hej! Precis varit på kliniken och lämnat blodprov. De verkar duktiga och väldigt trevliga. Förhörde sig om min mencykel och tog prover utifrån det. Mannen ska lämna spermaprov på fredag och nästa onsdag träffar vi doktorn som då undersöker mig och sen antar jag att vi får svar på hur läget är för oss rent fertilitetmässigt.
    Spännande och skrämmande men skönt att ändå ta reda på hur det ligger till..

Stort lycka till Johjen!

Jag håller tummarna !!  
  • camilla1979
    johjen skrev 2013-03-18 13:37:37 följande:

Tack Camilla!!

Hur mår du? Gick det bra att ha spinningen här om dagen?

/J
    Hej

Jo det fungerar faktiskt rätt bra med träningen. Har "kapat" bort pulstopparna med hänsyn till barnet och försöker att inte ligga högre än på max 82-85% av min maxpuls. Handlar nog mycket om att lyssna på kroppen.
    Annars har jag en hel del molande värk i magen och känner mig helt klart uppsvälld, har en del mindre trevliga flytningar också men är självklart överlycklig, kan ta alla symtom i världen bara detta får gå vägen nu, känner att illamåendet börjar knacka på dörren även om det är väldigt uthärdligt än så länge!
    Önskar dig alla lycka framgent och jag kommer hålla tummarna för dig (vi har ju ändå följts åt ett tag och du får hemskt gärna berätta hur det går för er och när ni får ert plus)
    Äntligen har ni haft ert första möte och nu kan det bara gå framåt :)   

//Camilla  
  • camilla1979
    familjenl skrev 2013-03-18 10:35:46 följande:
    Jag hoppas innerligt att 2013 är vårt år och att alla här inne får bli gravida under året!!

Själv är jag mitt inne i min första kur med pergotime.. Ska ta sista tabletten idag och på onsdag ska jag till sjukhuset för att kolla hur det ser ut med äggen.  
    Du är precis där vi var när vi fick vårt plus!! Håller tummarna och lycka till!!
  • camilla1979

Plussade ju på BIM förra veckan men hänger mig kvar här inne hos er tjejer. 
    Jag kan bara hålla tummarna att det håller hela vägen men det är väldigt nervöst får jag lov att säga.  

Tämligen svårt att lämna detta gäng så jag finns i bakgrunden och håller tummarna för var och en av er.
    Snart har ni ert plus!!  

Kram
    Camilla   

• camilla1979
    johjen skrev 2013-03-27 08:58:23 följande:
    Ååå nervös.. I dag kl 13 träffar vi läkaren och får svar på våra prover plus att jag sk göra VUL.. Känns som domedagen är nära..

Håller tummarna för dig!!
  • camilla1979
    familjenl skrev 2013-05-17 15:06:04 följande:
    Jag äter folsyra + mitt val kvinna. För min del tror jag det är bra att få i mig lite extra av allt så därför äter jag mitt val - sen så rekommenderas det ju att äta folsyra några månader innan man blir gravid och sen under hela graviditeten. Det ska förhindra något ryggproblem hos fostret tror jag...  

Mitt val kvinna innehåller folsyra men inte riktigt lika mycket som det rekommenderas så därför kompletterar jag med extra folsyra. :)
    extra folsyra är kanon och tror att det bidrar till graviditeten absolut. Sedan är det de första 12 veckorna som man skall äta det som gravid, efter det är fostrets ryggmärg färdigutvecklad och det förlorar sin verkan.
    Då räcker det med mitt val kvinna :)
    Lycka till  
  • camilla1979

familjen!
    Jo tackar som frågar, :) allt är faktiskt bra, illamåendet och tröttheten är över sedan några veckor och nu mår jag riktigt bra, kliver in i v17 i morgon och är därmed en bit inne i 4e månaden redan. Det går fort! :) vi får veta könet på vår lilla "Pergotime bebis" i midsommarveckan och det känns jäkligt overkligt! Stort lycka till familjen! och alla ni i tråden, kämpa på, var sak har sin tid och jag har som sagt varit där och misströstat från månad till månad precis som ni, hoppas ni går en kanon sommar tillmötes med ett välunnat +på Stickan.
    Jag ska hålla tummarna för var och en av er!!
    -/Camilla

• camilla1979
    familjenl skrev 2013-06-22 08:58:52 följande:
    Tjejer... jag är GRAVID!! Förvånad Vi är både chockad och helt överlyckliga! Under kan verkligen ske!! Det här var min andra pergokur.

Det finns hopp för er andra med!! KRAM! 

Nej men GUUUD VA ROLIGT!!!!!!!!

Stort stort grattis och väl unnt!!! :) njut nu och låt ingen slå ner dina förhoppningar och drömmar!!! Skrattande

När väntas tillökningen då?    
Svar på tråden Utredning i slutet av 2012 eller början på 2013