ams996 skrev 2013-02-28 00:28:00 följande:
Idag var jag hos gyn igen, påbörjade utredningen. Det var inte så som jag hoppades... Han sa att jag skulle testa med äl-stickor och ta ett blodprov en vecka efter jag får positivt utslag, Sen kollar de om jag hade ÄL och ifall att jag har äl då sa han att han tycker att vi ska försköka ett halvår till...
Har iofs inte bråttom men är rädd att det ska ta lång tid.
Så det var allt. Han sa att om vi inte lyckas bli gravida om ett halvår då ska min man lämna spermieprov...
Han sa att iom att vi har uppnått 2 graviditeter lätt att det inte borde vara något fel på någon av oss.. Kanske bara att vi missar ÄL.
Jag som var SÄKER att jag kommer att få pergotime...
Men å andra sidan det känns skönt
Hoppas hoppas hoppas vi lyckas snart !
Vad tråkigt! Vi påbörjade utredning i torsdags. Vi fick prata med en kurator, det togs blodprover på mig och sambon fick information om spermaprov. Han skall lämna ett senast torsdag om det skall hinna analyseras innan vi skall till läkaren den 18/3. Om proverna inte visar någonting avvikande kommer vi att bli ombedda att försöka i 1 år till innan vi får ställa oss i kö till IVF. Vi vill absolut inte genomgå IVF, men vi kan överväga det om det är vårat enda realistiska alternativ. Jag skall få genomgå en HSS-spolning (spolning av äggledarna). När är inte klart, men det blir någon gång efter läkarbesöket.
Jag blev rekommenderad av kuratorn att
inte använda ägglossningstester p.g.a. att det kan vara stressigt. Jag har testat med ägglossninsgtester i ett halvår och jag har fått positivt utslag varje gång så hon tyckte inte att det var någon idé att fortsätta med dem. Vi har fått ordinerat att ha samlag varannan till var tredje dag istället.
Jag har BIM den 12/3 enligt ägglossningen (jag hann testa innan kuratorn sade det här).