Utredning i slutet av 2012 eller början på 2013
Hej
Ny i tråden (och på forumet) :)
Jag och min sambo är 36 år och i ca 14 månader har vi försökt få till ett syskon (Jag har två barn sen tidigare, 8 och 10 år). Men det vill sig inte ...
Vi var på första besöket i vår utredning förra veckan. Jag fick lämna blodprov och göra ett VUL som visade att ÄL var på G vilken dag som helst(perfekt tajming:)) Vilket också bekräftades när jag fick stark utslag på ÄL-test samma em och morgonen efter. Men VUL visade också att jag hade rätt många äggblåsor, mao tendens till PCO så de ville gärna kolla nästa cykel också som jag ägglossar regelbunder eller om det bara var tur denna månad.
Hade innan första barnet vääääldigt oregelbunden/gles mens men det är bättre nu, oftast ca 32-34 dagar men ibland blir det över 40 så de månaderna lossnar nog inget ägg gissar jag.
Har ofta rätt mycket spotting veckan innan mens och/eller kort lutealfas. Förra månaden kom första dropparna bara 8 dagar efter äl :(
Sambon ska lämna prov denna vecka (hoppas han kom iväg idag) och om mensen kommer denna månad (hoppas såklart den håller sig borta ;)) så ska jag boka tid för spolning till innan äl i nästa cykel.
De säger att vi får räkna med att utredningen tar uppåt 5-6 månader men kan gå snabbare om vi lyckas tajma min cykel med tider hos kliniken.
Det var lite om mig och mina "problem". Hej! :)