• Babe85

Utredning i slutet av 2012 eller början på 2013

Hej å Hallå..
    Här hittade jag verkligen ett forum som passar mig, hoppas man får vara med =)

Har suttit och läst igenom alla 22 sidorna precis, och blir så glad av alla starka människor!

Har själv PCO-S och har försökt skaffa barn utan hjälpmedel i cirka 4 år.. utan resultat!
    Jag sökte hjälp för 2.5 år sedan, men fick då endast till svar att jag inte behövde höra av mig (till landstinget) förrän jag gått ner cirka 30 kilo eller gjort en magoperation..
    Självklart blev jag ledsen och besviken, men samtidigt så vet jag mycket väl om att övervikt har en stor betydelse.

Nu har jag lyckats gått ner cirka 18 kilo, och har kommit in i ett annat leverne.
    Tog kontakt igen (fast med en annan gynläkare) i maj och hon lovade oss en tid för utredning under hösten..
    Tiden gick och inte förrän nu i mitten av Januari fick vi äntligen en tid för första besöket..

Hade första besöket förra veckan, så nu ska mannen lämna prov denna veckan och jag måste vänta 2 veckor tills jag får lämna första blodprovet.. Sen invänta min oregelbundna mens för nästa prov.. och sen en spolning!

Denna väntan...

Oj va långt detta inlägget blev Skrattande

Hoppas nu får en bra onsdag!

• Babe85

Hjälp!

Har fått börja äta primolut-nor denna månad så man kan göra spolningen någon gång..då mensen lyst med sin frånvaro.
    Är på 9e dagen och har sån ångest.. oro..plus att jag känner att självförtroendet och hoppet sviktar :/
    Är det vanliga biverkningar?
    Jag har ätit tabletterna tidigare, men aldrig mått då psykiskt dåligt..

• Babe85
    Stargazers skrev 2013-05-09 19:17:09 följande:
    Tyvärr kan jag inte hjälpa dig med din fråga, men jag hoppas att det känns bättre för dig nu! Har ni just startat en utredning?
    Har fått en tid i morgon för spolning! Är super nervös...
    Dum som man är så söker man ju information innan man gör något, och där kan man jju läsa både bra och skrämmande upplevelser.

Hoppas det går smidigt och snabbt!
  • Babe85
    Stargazers skrev 2013-05-14 21:13:40 följande:
    Thotis: Har du fått tag i dem? Jag skulle förresten gärna läsa din blogg, men nekas tillträde till din sida här på FL då jag tänkte fråga om lösenordet. Babe85: Hur gick spolningen?
    Spolningen gick bra, var fri passage och allt såg fint ut..
    Men jag hade aldrig kunnat föreställa mig den smärtan och obehaget!

Jag fick till mig att ta en värktablett 1h innan vilket jag gjorde.. Men ändå kändes det!
    Så den som ska på spolning rekommenderar jag att ta den starkaste tablett!

• Babe85
    Maramina skrev 2013-05-16 08:00:13 följande:
    Vad skönt Babe att ha den avklarad! Inför min spolning så var jag jättenervös för att det skulle göra ont men enligt min läkare så skulle det inte göra det utan det skulle som mest bara kännas som lätt mensvärk. Och det var också vad som kändes, som lätt mensvärk just när han spolade. Jag hade blivit ombedd att ta Alvedon en timme innan, men det var mest för att det skulle verka avslappnande.
    Skönt att din gick smidigare =)
    Det gick absolut att uthärda, men i mitt fall så tror jag att det var något dålig sikt och dom fick hålla på lite längre.
    Hade även en student med, så 4 människor å sen jag =/

• Babe85

Hej alla glada!
    Hoppas ni njuter av solen och den underbara vårvärmen som kommit till vårt land!
    Ibland är det svårt att se det positiva i livet, när man lever i en längtan, som ibland kan ha en negativ och lång väg.

Jag hoppade in i denna gruppen, men har varit ifrån ett tag.
    Spolningen gjordes i måndags och nu väntar vi på första kuren med Pergo.
    Under väntan så jobbar jag mycket med min vikt, skönt att ha lite annat att tänka på =)

Hur går det för er andra? Hur tar ni er igenom negativiteten som kan slå till?

Ha en underbar dag! {#emotions_dlg.flower}

• Babe85
    familjenl skrev 2013-05-16 17:47:09 följande:
    Håller helt och fullt med dig att det kan vara svårt ibland! Speciellt dagar som denna - då mensen lyser med sin frånvaro och testen skriker negativt...  

Jag hanterar det genom att prata och gråta ut hos mina nära och kära.. Vi berättade om vår situation för våra familjer i julas och jag är tacksam för att vi gjorde det. Det är mycket lättare att hantera nu när man slipper ljuga och hitta på ursäkter för sina närmaste.. Nu vet de allt och de kan trösta istället för att bli "sura" för att jag är nere och osocial med jämna mellanrum..

Men som sagt, just nu är det tufft...  Jag inväntar mensen (eller ett positivt test) för att få börja med andra pergokuren. Är på cykeldag 37 nu så det börjar bli frustrerande att vänta..  

Jag hoppas innerligt att 2014 blir ett riktigt bebis-år för oss alla här inne! Kram på er 
    Vi har också funderat på att berätta för familjen, men det känns lite avlägset då jag skulle känna mer press!
    Har tyvärr en del i familjen som sprider lite väl mycket negativ energi, just när det gäller framgång för andra.
    Mycket frågor och i frågesättningar! Så vi har endast talat om det för de närmaste vännerna.

Jag håller med Ylle99! Det gäller som sagt att hitta det positiva i allt negativt =)
    Försöka se det man har, och inte tänka allt för mycket på de man inte har.
    Det är svårt, absolut! Men i längden så tjänar man nog på de.

Jag kanske har missat lite i tråden så ja frågar..

Äter ni något speciellt eller tar ni några speciella vitaminer som hjälp i barnaskapandet?

• Babe85

Dom där hormonerna kan ju spela ett spratt..
    Jag hade avvaktat några dagar, sen ringt min gyn!

• Babe85

Jag har ätit LCHF så gott det går i lite mer än 1 år..
    De har absolut haft en positiv påverkan på min kropp!

Sen har jag en längre tid ätit nattljusolja, krom och en B12 / folsyratablett.
    Och de är de enda vitaminerna som jag tar, det andra hämtar jag så gott det går från kosten.

• Babe85
    Stargazers skrev 2013-05-20 08:37:07 följande:
    FamiljenI: Så himla jobbigt när kroppen inte beter sig som man förväntar! Det är säkert inte något fel, ibland verkar kroppen ha sina egna små påhitt. Men är du orolig så låter det som en bra idé att ringa sjukhuset - förhoppningsvis känns det bättre efter det!

Är själv inne på cykeldag 35 och fortfarande ingen mens i sikte samt negativa gravtest. Känns så jäkla surt med tanke på att vi drar utomlands nästa vecka och jag hade benhårt räknat med att mensen skulle vara förbi tills dess med god marginal. Men nu blir risken bara större och större att jag får dras med mensen i utlandet - gaah! Hade verkligen sett fram emot resan och att komma bort från allt ett tag, men inte ens det kunde gå vägen. 
    Hoppas du får en trevlig semester ändå och att du kan försöka koppla av =)
  • Babe85
    familjenl skrev 2013-06-22 08:58:52 följande:
    Tjejer... jag är GRAVID!!  Vi är både chockad och helt överlyckliga! Under kan verkligen ske!! Det här var min andra pergokur.

Det finns hopp för er andra med!! KRAM! 

Stort Grattis till din graviditet!

Så kul att läsa människors framgång

Själv så tar jag sista tabletten i dag av enkelkur Pergotime.

Undersökning i morgon, och som vanligt är jag nervös

Rädd för att det inte ska va bra, vill ju ha förändringar nu.. har kämpat så länge!

Viktuppgång och ett himla dåligt humör har kuren bjudit på.. Men det är tydligen vanliga biverkningar.
  • Babe85

Grattis till er som plussat! =)

Själv så jobbar jag på med Puregonsprutor.. Blev första gången så nu längtar jag till slutet av februari så man kan börja på en nya omgång!

Svar på tråden Utredning i slutet av 2012 eller början på 2013