Inlägg från: greeneyes |Visa alla inlägg
  • greeneyes

Utredning i slutet av 2012 eller början på 2013

Hej tjejer!
    Får jag vara med här?
    Gjorde utredning i november efter mf i v 6 i okt, spolning var ok men blodproverna visade på fel på sköldkörteln, och för att göra en lång historia kort så äter jag nu Levaxin och mina blodprover är äntligen ok så nu får vi börja försöka bli gravida igen.

• greeneyes

Familjenl: Tack! Håller tummarna för att ditt TSH ligger som det ska nu på det nya provet. Om du undrar något om hormoner vid PCO så är det bara att hojta, åt nämligen Pergo för sex år sedan - och därav min femåring

Camilla: Hoppas att det går bra imorgon. Min man valde att sköta det på egen hand hemma och sedan åka och lämna in provet, vi bor också ungefär 40 min bort. Jag var på jobbet och det var säkert lättare att vara helt själv för honom tror jag, då finns det ingen som håller koll på klockan etc. Däremot hade han tur när han åkte dit, eftersom det skedde en bilolycka precis när han passerade typ, och på hemvägen var köerna åt kliniken-hållet milslånga... Då hade simmarna garanterat blivit för gamla.
    Jag hade förresten ingen aning om att proteinpulver kan vara skadligt, min man drack det jämt förut när han tränade hårt (nu har han blivit lika lat som jag, haha).  Men hans prov i november så bra ut i a f, så det verkar ju inte sitta i allt för länge i s f.

• greeneyes

Camilla1979: Jag går också på Linnékliniken
    Min dotter som är fem år nu blev till tack vare pergobehandling som de skrev ut. Men då fick jag börja med en halv tablett om dagen, har de sagt varför du får börja med en hel direkt? Ofta brukar de ju vara ganska restriktiva om man har regelbunden cykel som du har (om jag förstått dig rätt). Bara nyfiken eftersom pergo kan bli aktuellt igen för min del snart. 

• greeneyes
    familjenl skrev 2013-02-14 11:54:12 följande:
    Oj, vi verkar vara en del som bor i Uppsala här märker jag. :) Vi går dock genom landstinget och inte privat...   
    Jag bor halvvägs mellan Uppsala och Sthlm ungefär, vi valde Linné eftersom de hade mycket kortare köer förra gången och därför var det logiskt att gå dit denna gång också
  • greeneyes
    familjenl skrev 2013-02-14 12:35:54 följande:
    Okej, ja jag kan verkligen förstå att man vill välja den med kortast kötid. Är det dyrt att gå privat? 
    Jag går inte privat, mitt frikort gäller. Är dock osäker på hur det skulle bli vid ev IVF, om jag måste köa på nåt annat sätt då.
    camilla1979 skrev 2013-02-14 12:38:54 följande:
    Va trevligt Greeneyes
    ja då vet du ju hur väl behandlad man blir på den kliniken och grattis till dottern. =)
    Jo jag tror att det inte är svårare än att den tablett som du delade kanske låg på 100g då jag hörde att
    denna dos är ganska ny (förmodligen för att efterfrågan varit stor) så min tablett ligger på 50g. Mao skulle det i så fall vara samma dos som du hade men du delade tabletten.(bara en gissning) 
    Läkaren har dock flaggat för att jag kan bli överstimulerad av denna tablett (där dosen redan nu anses vara låg) och då kommer jag troligen få klyva den i två delar (25g)     
    Visar sig när jag ska in på röntgen 23/2  
    Tack Ja, de är verkligen trevliga och proffsiga där.
    Aha, så kan det ju vara - att din tablett har en annan styrka. Tänkte inte så långt!
    Du ska väl inte göra röntgen, du menar vul va? Hoppas att du inte har för många mogna äggblåsor då, håller tummarna.

• greeneyes
    camilla1979 skrev 2013-02-14 12:48:47 följande:
    absolut menar VUL Flört

Håller tummarna för dig med  
    Tack
  • greeneyes
    Vårväntanochlängtan skrev 2013-02-20 18:51:04 följande:
    Kan man boka spolning utan att de på fertilitetskliniken uttryckt att man bör/behöver det? {#emotions_dlg.flower}
    Jag sa att jag haft klamydia och livmoderinflammation, och därför ville göra en spolning för att kolla så att det inte var något fel på dem. Du kan säkert be att få göra det, förklara att du är orolig.
  • greeneyes

Familjenl: du är inte ensam!!! Jag kollar också på det och längtar tills det är min tur att ha så ont!

• greeneyes
    camilla1979 skrev 2013-02-21 18:28:27 följande:
    Jag är inne i utredning och här är inte spolning aktuellt så det verkar inte vara obligatoriskt
    Jag tycker att det är konstigt att de inte gör en spolning som rutin på alla som är i utredning faktiskt. Det är ju en ganska enkel procedur som gör det lätt att upptäcka blockeringar. Det är ju inte så konstigt om äggledarna är lite "dammiga eller ringrostiga" när de inte använts på länge liksom. 

• greeneyes
    lilljen skrev 2013-02-24 10:22:58 följande:

Håller med, är det stopp så spelar det ju ingen roll hur mycket man ägglossar eller hur pigga spermierna är... Men de borde ju kunna sin sak så i vissa fall kanske det är motiverat att hoppa över.
    Fast man kan ju aldrig veta om det är stopp. Det enda de kan säga är väl att vissa har en större sannolikhet för stopp pga sjukdomar etc, men man borde ju inte kunna utesluta stopp hos någon tycker jag.
Svar på tråden Utredning i slutet av 2012 eller början på 2013