• Elisa82

Utredning i slutet av 2012 eller början på 2013

Hej på er!
    Hoppar oxå in här. Jag och min sambo har försökt sedan i mars, första barnet för oss båda. I december tog tålamodet slut och nu har vi påbörjat våran utredning. Ringde en privatklinik där vi bor och vi fick tid 10 dagar senare. Så nu har jag lämnat blodprover och min sambo spermaprov. Resultaten får vi 9 januari, vad tiden tycks krypa fram tills dess.  

• Elisa82

Sorkfeber: klok man du har :)
    Ja, gubben här hemma undrar varför jag stressar så och tycker inte att vi ska tänka så mycket på det.Men det märks på honom att han börjar bli lite otålig han med.  Värst är ändå vänner som säger att man ska slappna av så så kommer det. Det där tror jag inte ett dugg på. 

Gott nytt år på er tjejer! :) 

• Elisa82

En vecka kvar tills vi får svar på proverna! Försöker låta bli att tänka på det men det går väl så där...BIM är allt mellan 4 - 11 januari. Blir så förbannad på min kropp, har alltid haft regelbunden mens men nu när man verkligen vill ha koll då varierar den allt mellan 28 till 35 dagar. Första gången den var sen så kunde vi ju inte låta bli att tänka att jag kanske är en s.k låghormonare som plussar sent men nej då...Kände mig nästan lite lurad där. 

Hur är det med er tjejer?
    Hoppas att 2013 blir året då vi får våra efterlängtade barn :) 

• Elisa82
    AlexandraViberg skrev 2013-01-02 16:09:42 följande:
    Ja jag har som hört det jag med! Lycka till! :)
    Har hört detsamma, hoppas det stämmer. Håller alla tummar och tår för dig, intetnyttpåplusfronten :)
  • Elisa82

Mens idag, så inget denna månaden heller....
    6 dagar kvar tills vi får reda på provsvaren, känns  skönt att vi i alla fall har kommit en bit på väg :)
    Nu blir det att hoppas på mars nästa gång då sambon ska iväg några veckor.  

• Elisa82

Göteborg, privat. Hade inte tålamod att ställa mig i kö hos landstinget :)

• Elisa82

Får man lov att göra ett återköp på sin kropp? Den jävlas ju bara...
    Trodde jag fick mens i torsdags men det varade bara i två timmar, skumt. Så nu kan jag inte låta bli att hoppas ändå :) Det sägs ju att hoppet är det sista som överger en :)

trina skrev 2013-01-04 11:24:46 följande:
    Finns en bekants bekant där och jag vill inte avslöja mig så valde bort dem, haha.

Då hade jag också valt en annan klinik :)

• Elisa82

Maramina: Vad tråkigt. Hoppas att ni lyckas på naturlig väg då :)

Det blev inget denna månaden, mensen igår. Som jag skrev tidigare så ska min sambo iväg på en resa så vi "missar" februari. Blev lite smått ledsen då jag insåg att lyckas jag inte bli gravid i mars så blir det ju ingen bebis 2013 heller :/ Känns lite skumt...

Nää, nu ska jag inte vara så negativ, tjejer. Ni vet ju hur det är: "Slaaaaapna av, så kommer det" Tungan ute Gärna sagt av tjejen som blev gravid när hon använde p-piller, var otrogen och har 7 barn ;)

• Elisa82

Charlotta85: Vad trist för er :( Förstår att du är ledsen. Det hade nog vi alla varit. Man går ju och bygger upp förväntningar runt allt som har med detta att göra, till och med möten med barnmorskan.

Känns som att jag inte kommer att kunna sova inatt, är för nervös inför mötet med läkaren imorgon. Vi går privat och jag lämnade blodprover och min sambo spermaprov samma dag, så det är det vi ska få svar på imorgon. Men när jag läser era inlägg verkar det vara vanligast att mannen lämnar spermaprov först när kvinnan har fått svar på sina blodprov. Varför är det så? Eller är det den privata kliniken som vill "mjölka" ur så mkt pengar som möjligt?
    Inte för att jag är ledsen för det, jag hade gärna gjort allt de sa åt mig om jag hade vetat att det hade tagit mig ett steg närmare att bli mamma.  

Svar på tråden Utredning i slutet av 2012 eller början på 2013