Skulle ni som är föräldrar vara beredda att betala för att era barn/ungdomar ska få en heltäckande sexualundervisning med kvalitet?
Idag så är sexualundervisningen i skolan i och för sig obligatorisk men innehållet väljs efter tycke och smak. På de flesta håll verkar det inte hänt så mycket på tjugo år då jag gick i skolan. Nu som då var det biologiska skeenden, preventiv medel och könssjukdomar som framförallt genomsyrade undervisningen. Jag har hört att vissa skolor så smått börjat ta med relationer, läggning, kön och en del annat i sin undervisning men då ska man ha valt rätt skola. Jag tycker inte det är tillräckligt och skulle vilja veta er åsikt.
Skulle ni kunna tänka er att betala för att era barn/ungdomar skulle få en heltäckande och uppdaterad sexualundervisning med lärare som enbart undervisar i det ämnet med den kompetens och kvalitet det för med sig? Lektioner hålls med max 15 elever per klass med möjlighet att välja en något av en tjejgrupp/killgrupp/mixgrupp/kompisgrupp och/eller välja om de vill ha en manlig eller kvinnlig lärare. Som betalande kund skulle ditt barn/ungdom även få tillgång till obegränsad telefon/websupport för vägledning, stöd eller förmedling till annan part som eventuellt kan hjälpa till bättre i frågor som rör sex och sexualitet.
Låter det intressant? Ge mig er ärliga röst och åsikt, trevlig kväll!