Min vän försöker skrämma upp mig! :(
Hej. Jag är gravid i v16+4, och börjar nu äntligen njuta av denna graviditet som var ett helsike med illamående osv i början. Jag har många vänner som fött barn och som jag pratat och frågat om allt möjligt. EN av dessa försöker skrämma upp mig totalt, hela tiden ska hon tala om hur ONT det gör (jag fattar liksom att det gör ont), "tänk om du bajsar ner dig? hahaha", "du kommer säkert spricka och få bristningar du är ju så smal", osv! Jag blir så ledsen, jag försöker koppla av och njuta av min graviditet, och jag är inte direkt rädd över förlossningen, än! Men jag känner en viss oro när hon hela tiden ska kläcka ur sig sånt som jag inte ens bett henne tala om. Jag känner liksom till det mesta då jag känner många som gått igenom det, men hennes syfte verkar ju vara att skrämma mig. Hur tänker hon då egentligen? Hon har själv fött barn, skulle hon vilja att nån skrämde upp henne? När man vill njuta av graviditeten, inte gå och vara rädd i ca 5 månader till.. VARFÖR tycker vissa att det är "kul" att skrämma gravida?