• Pluttemor

Är det någon som blivit gravid med FET och Blastocyst?

Hej!

Min historia kort och gott:

Jag har endometrios och har haft det tufft med barntillverkligen tillsammans med min kära make.
    Jag har en son som vi är så otroligt tacksamma över som vi fick på fjärde IVF försöket. Nu har jag precis testat minus på IVF nr 5 och jag är väldigt ledsen Jag har dock tre Blastosar i frysen och undrar lite över oddsen med dessa! Så här har det gått för oss tidigare:  

IVF nr 1: minus (1 embryo)
    IVF nr 2: minus (1 embryo)
    IVF nr 3: gravid, missfall vecka 9 (2 embryon)
    IVF nr 4: gravid, resultatet: min lilla gosse (två embryon)
    IVF nr 5: minus ( första gången jag ruvar på 1 blastocyst)
    FET nr 1: ?

Nu undrar jag om någon kan ge lite pepp! Känns som att jag har hamnat i ett mörkt hål igen som bara påminner om dom hemska IVF dagarna då vi inte hade barn! Och sen undrar man om det någonsin kommer att fungera igen?

Jag undrar alltså om någon har gjort FET med blastocyst och lyckats!! Då vill jag gärna veta om:

-ni gjort stimulerat eller ostimulerat och vad skillnaden e?
    -satte ni in ett embryo eller två
    -om ni gjorde något för att öka chanserna, Trombyl (blodförtunnande) eller något som jag tror heter pregonyl som gör slemhinnan tjockare. Babyklister verkar vara populärt nu oxå!?

vi får säkert göra FET efter jul/nyår i och med att jag precis testat minus på IVF nr 5!

Tacksam för svar!

Två har blivit tre! Jag tackar GUD varje dag!!!
  • Svar på tråden Är det någon som blivit gravid med FET och Blastocyst?
  • Pluttemor
    Maria 82 skrev 2012-12-06 18:37:09 följande:
    Hej! Vi har gjort ett färskt försök och två frysta med 2-dagars i Sverige. Åkte nu i nov till Riga och fick en blastocyst insatt. Det var ett fryst upptinat ägg som befruktades, odlades i 5 dagar och sattes in. Plussade igår!!!

Stort grattis !!
  • Pluttemor

Så många som läst men bara en som svarat?

• Pluttemor
    ahm66 skrev 2012-12-07 01:12:58 följande:
    Hej. Jag har gjort först 2 fet med 1 donator - minus. Så gjorde jag 1 ET (morulor) men ny donator - minus igen. FET med blastocyster med samma donator - minus. Sista gången FET med blastocyster med samma donator - puss. Är nu 7 + 5 med tvillingar, första gången jag är gravid!

Tack för ditt svar!! och grattis till graviditeten.
  • Pluttemor
    Maria 82 skrev 2012-12-07 06:36:30 följande:
    Tack Pluttemor! Vi gjorde äggdonation och de rekommenderade oss att bara sätta in ett ägg då det är extra risker med tvillinggraviditet. Jag har ätit folsyra, trombyl som är blodförtunnande, progynontabletter och progesteronvagitorier för tjockare slemhinna. Äter även prednisolon för att hindra det egna immunförsvaret att angripa ägget. Stort lycka till vid nästa försök! Tummarna är hållna!

Vem var det som skrev ut prednisolon. ? Jag kanske oxå ska ta det:/
  • Pluttemor
    gustava22 skrev 2012-12-07 09:44:14 följande:
    Kan tillägga till mitt tidigare inlägg att både prednisolon och trombyl användes inför återföringen.

Tack så mycket för ditt svar! Glömde att notera det!
  • Pluttemor

Grattis till Tjejen poddan!! tack för ditt svar!!

• Pluttemor
    Sana1 skrev 2012-12-18 16:36:29 följande:
    Jag är just nu gravid i v 30 efter FET med blastocyst! Återföring i ostimulerad cykel, tog heller inget progesteron den gången. Två tidigare försöken var med 3-dagarsembryo i stimulerad cykel med progesteronvagitorier. Satt in ett embryo åt gången. Har ingen endometrios eller PCOs. Tog ingen Trombyl, kortison eller några andra läkemedel.

Stort lycka till!!

Tack för ditt svar! Och grattis till graviditeten!
  • Pluttemor
    HannaFia01 skrev 2012-12-30 03:02:13 följande:
    Hej! Jag gjorde FET i november. Tog endast en ägglossningsspruta, annars ostimulerat försök. Använde däremot Crinone ca två veckor efter FET. Fick tillbaka en blastocyst som höll på att "kläckas". Plussade i december, detta var mitt första frysförsök. Endast ett ägg återfördes. Levde precis som vanligt under ruvartiden, drack vin och åt allt jag ville. Lycka till!

GRattis och tack för ditt svar!!
  • Pluttemor
    Kattflickan skrev 2013-01-14 22:57:35 följande:
    Hej, jag har blivit gravid vid färskförsök med blastocyst. Har gjort PGD. Är i vecka 32 nu. Har en blastocyst kvar i frysen och har funderat en del över dess chanser att bli ett syskon en dag. Vad är det mest känsliga, nedfrysningen eller upptiningen? Hur bra chanser är det vid FET av en blastocyst?

Tack för sitt svar. Hat dock ingen aning om svaren till dina funderingar. Men ja tror att upptiningen är känsligare än fnysningen.
Svar på tråden Är det någon som blivit gravid med FET och Blastocyst?