Inlägg från: Säljes i Årsta Stockholm |Visa alla inlägg
  • Säljes i Årsta Stockholm

Någon mer som funderar på att sluta hoppas?

Hej igen alla som var med i denna tråd
    Jag har bytt namn, för jag säljer våra bebisprylar, jag hette förut Charlottte45 och startade tråden. Jag vill tipsa om en jättebra bok som jag har läst. Den heter "Wanting another child - Coping with secondar infertility" av Harriet Fishman Simons. Jag kan varmt rekommendera den, det hjälpte mig mycket, inte minst med igenkänning.

Kram till er alla
    Charlotte    

Såklart man älskar sitt enda barn vansinnigt mycket. Men det där dumma dumma hoppet! Jag önskar jag slapp ha mens, för då skulle jag inte kunna hoppas. Just nu är mensen ganska regelbunden på var 28e dag. Jag var magsjuk för ett par veckor sedan, vilket jag ALDRIG annars är, utom när jag var gravid när jag var 42 (och då gjorde jag abort...), så då började jag förstås tänka, men inte tro, att jag kanske var gravid försökte att inte tänka särskilt mycket på det eftersom jag gifte mig precis efter magsjukan. Sedan kom ju förstås mensen i förra veckan. Och nu har jag precis fyllt 48.

Jag försöker tänka på vad min dotter skulle tänka om mig som jag är nu om hon vore äldre, t.ex. 20 (hon är 2½ nu). Hon skulle tycka att jag slösade bort mitt liv på orimliga önskningar, tror jag. (Vilken klok dotter jag har!) Men nu är hon 2½ och undrar ibland om jag har en bebis i magen, men då säger jag att "doktorn har sagt att jag inte får ha någon bebis i magen".

Men klimakteriet är en kris för mig. Jag önskar jag hade någon att prata med, någon som var i samma situation som jag, men det har jag inte. Alla vänner är ett par år yngre än jag och verkar inte alls vara i samma situation som jag (och har dessutom så många barn som de vill ha).     

Hej igen alla
    Jag har kanske inte riktigt slutat hoppas så jag äter DHEA (inspirerad av stjärnklars berättelse).  Mensen är mer regelbunden igen konsitgt nog. Och självklart är jag jättelycklig för vår dotter. Jag följer trådar på FL med folk som har försökt jättelänge och det inspirerar mig.

Många kramar till alla från Charlotte (TS)   

Svar på tråden Någon mer som funderar på att sluta hoppas?