Inlägg från: Busbellan |Visa alla inlägg
  • Busbellan

JOBBIG förklass...

Eftersom du redan pratat med rektorn på skolan så tycker jag du ska gå ett steg till och ta det med skolinspektionen!
    Det får inte gå till så, alla ska känna sig trygga i skolan De barn som behöver det ska få de resurser de behöver det står i skollagen och skulle de få det så förbättras väl antagligen även vardagen för övriga.
    Så skolinspektionen är alltså mitt tips   

Mamma till Nora, August och Ella
  • Busbellan
    ArthitsMom skrev 2012-12-03 23:13:21 följande:

Tack för svar. Självklart ska de barn som behöver resurer ha det! Men som han sa på utbildningsförvaltningen "-vad gör dom för ditt barn" och alla andra 20 barn? Skolinspektionen har jag pratat med och dom hänvisade till rektorn precis som utbildningsförvaltningen. Jag väntar på svar. Det är 7-8 barn till som INTE trivs i klassen men jag tror min son mår sämst och tycker slag och hårda ord är jobbigast. Nu har jag sagt till honom att slå tillbaka om han blir slagen och det gillade dom inte på skolan. Blir han slagen igen kommer jag att polisanmäla!

Du kan om du vill göra en anmälan till skolinspektionen, det har du rätt till!
  • Busbellan
    Punkster skrev 2012-12-04 07:31:51 följande:
    Börja med att ta upp situationen med rektorn om du inte tycker att du får gehör hos pedagogerna. Om det fortfarande inte blir bättre, ta det ett steg till, dvs. till områdeschefen eller utbildningsnämnden. Fortfarande ingen skillnad? Då kan det vara läge att anmäla till skolinspektionen.

Missförstå mig inte nu, men de flesta situationer där människor inte är överens kan lösas genom att man pratar med varandra. Det har du redan gjort, men det finns fler människor att prata med. Skolinspektionen svämmar över av anmälningar av saker som hade kunnat lösas på ett mycket tidigare stadium om de inblandade bara givits möjligheten, så jag förstår att både skolförvaltning och skolinspektion hänvisade dig till rektorn.

Hur som helst, lycka till och hoppas att allt löser sig! 

Håller helt med dig att man börjar i dne änden, men det hade ju ts redan gjort här, pratat med rektor och utbildningsnämnden alltså
Svar på tråden JOBBIG förklass...