• Jennie89

Försöka igen efter MA :/

Jag känner inte igen det där Bubbas, men sen kan jag ha förträngt.

Låter jättejobbigt Hanna, här var det nästan tvärtom när vi plussade igen efter vårt MA, jag försökte vara glad medans sambon försökte att inte ens tänka på det, det var knappt så vi pratade om det innan v 12. Håller tummarna att det går vägen denna gången! Jag har blött lite vid bim båda gångerna.

Haha Diche, känner igen det där med bajs på ryggen, så blir det här ungefär en gång i veckan. Kommer så mycket på en gång att blöjorna inte hänger med. Men, hellre det än som när hon inte bajsade på tio dagar, då var jag rädd men hon var som vanligt.
    Jag fick sova min första hela natt när hon var sex veckor (plus någon dag) det dröjde någon vecka sen sov hon hela nätter fram till hon var tre månader och nu sover hon hela nätter ungefär varannan- var tredje dag. Tror inte mjölken räcker till riktigt längre så har börjat ge henne ersättning så hon får bli riktigt mätt - Då sover hon bättre.

Första riktiga skrattet igår! (Hon har "råkat" skratta vid konstiga tillfällen annars) Jag började nästan gråta. 

Blir det några syskon Diche? Vi tänkte börja syskonverkstaden till sommaren, om min kropp kommit igång tills dess... Men ibland undrar jag om man orkar gå igenom all den oron igen.

Hur går det för alla nu?

• Jennie89

Härligt att han växer bra Diche! Jag tycker vår växer dåligt om man jämför med alla andra, men hon följer sin kurva så ska inte oroa mig. Vi har trappat ner amningen här nu och hon ammar 1-3ggr dag och resten ersättning. Skönt men samtidigt tråkigt.
    Oh Bubbas, han kanske tittar ut lite tidigare :)  Ibland undrade jag med om det läckte när det rann längs benen men färgen stämde inte. 

Vi har ju följt här nu i över ett år! Tänk vad mycket som har hänt.

Utvecklingen går så snabbt, hon blev fyra månader nu i veckan, efter ett par "jobbiga" veckor runt när hon var tre månader då hon somnade först elva-tolv om kvällarna och vaknade redan efter ett par timmar sover hon nu bra igen ( nio- sex/åtta) haha, känns lite lyxigt ändå. 

Sexlivet har inte varit på topp precis, trots glidmedel har det gjort ont och jag har börjat tro att det är såhär det ska vara nu men det räckte med att trappa ner amningen i drygt en vecka och nu behövs inte glidmedel och det gör inte alls ont, otrolig lättnad! Sambon var nog mer orolig än jag haha.

Ni får ha en härlig jul allihopa! I min värld är det fortfarande början på hösten...

• Jennie89

Härligt Bubbas! Kan ske när som nu ju, lycka till när det är dags!

Diche: Blödig? Ja! Känns inte som jag gör annat än gråter för tillfället, åt allt och inget... 

Hoppas ni har haft en bra jul och nyår! Lillfisen sover fortfarande igen sig efter allt färande. 

• Jennie89

Nejmen! Jättegrattis Bubbas! 
    Skönt att han kom ett par dar tidigare :) 
    Ha det riktigt underbart nu med det lilla livet :)

• Jennie89
    Hannapannagalenpanna skrev 2013-11-30 21:42:04 följande:
    Hej .. har plussat igen efter MA den 10 oktober. Sjukt orolig. Förutsätter att det kommer bli missfall eller MA igen. Varje gång jag torkar mig så väntar jag bara på blodet. Jag hade igår brun flytning, idag jätte lite brunt... Så säkerligen är det ett missfall på gång igen.

Har extremt svårt att vara glad. Min pojkvän tycker att jag överdriver men tyvärr....
    Är sjukt deppig bara.... Väntar bara på att få höra dem hemska orden igen: "tyvärr har hjärtat slutat slå"
    Eller torka mig och massa blod .....

Min pojkvän är jätte glad men jag känner mig ännu mer tom nu än jag gjorde innan jag blev gravid nu igen.
    Han har redan berättat för sina släktingar igen och alla skickar sms med : "vi håller tummarna" 
    Å jag vill bara skriva tillbaka: Det behöver ni inte för det blir ändå missfall igen....

Usch va tråkigt detta är.... Hemskt...
    Vill bara ligga ner och gråta...
    Hur har  det gått?
  • Jennie89

Tjoho!
    Hur går det för er alla? Hur går det med den lille Bubbas? Skönt att allt såg bra ut Diche! Hur går det för Max?

Här flyter det på! Lillfisen är drygt fem månader och aldrig kunde jag tro att tiden kunde gå såhär snabbt. På onsdag ska jag börja jobba igen och ångesten är enorm... Hoppas att mensen kommer igång snart, vill gärna få det regelbundet innan vi börjar jobba på syskon i april/maj. Är lite orolig att jag tillhör dom som inte ser röken av mensen på över ett år...

• Jennie89

Åh vad roligt det är att läsa hur det går för er! Snälla ungar vi har som sover om nätterna.

Skönt när de själva säger upp amningen Diche. Haha, vår skrutt har vägrat magläge sen start. Hoppas varje gång att "idag kommer det gå" men hon ligger där några sekunder och sen blir hon förbannad och vänder sig, hon vände sig från mage till rygg när hon var sex veckor men från rygg till mage vill hon inte. Hon sitter nästan själv (balansen är lite sisådär, men en minut går bra om hon inte sträcker sig efter något åt sidan), jag tror hon kommer göra som sin far och aldrig krypa.
    Skönt att han tar napp, här är det fingrar som gäller, pek och långfinger på vänstra handen - Precis som sin far... 
    Haha här kör vi mer med "lite skit har inget dött av", fast jag är inte överförtjust när hunden tvunget ska slicka henne i ansiktet, men hon skrattar som bara den. Ingen förkyldning här än tack och lov. Känns som det måste vara väldigt jobbigt för dom att äta då. Men jag blev lite sur när en kollega åkte hem från jobbet idag för att hennes dotter var magsjuk - Och hade varit dålig under natten...

Hoppas Charlie får hålla sig frisk nu. Man får verkligen en chock första gången man får sova ordentligt och undrar om man varit uppe i sömnen ;)
    Ojojoj, jag som tyckte Lillfisen gått upp mycket när hon gick upp 300g en vecka. Du måste ha grädde i brösten =)

Första jobbveckan är över, har gått över förväntan - Det är bara jobbigt under fika och lunch när man har tid att tänka. Har däremot inte kunnat sova så värst bra, hon som i vanliga fall somnar nio har tyckt två-tre tiden varit bättre de två första dagarna, när jag sen vaknar halv fem- fem blir det lite lite. Nio timmars sömn på tre nätter och ändå är jag pigg och kan inte sova. Nåja, jag har varit på gymmet klockan sex två dagar, skönt att vara tillbaka där igen.

Nu ser vi fram emot en härlig helg!

• Jennie89
    Bubbas skrev 2014-02-19 18:50:11 följande:
    Hej på er! Hur går det för alla? Här går det bra förutom ett par gnälliga dagar då han inte riktigt låter sig själv somna på dagarna så då blir han övertrött ist. I lördags blev han 6 veckor gammal på på bvc i måndags vägde han 6260 g och var 57 lång. Återigen ca 400 g upp på en vecka, haha! Har blivit lite bättre med läckaget Diche, så jag fortsätter knipa! Hur lång tid lät ni det gå innan ni hade sex igen? Gruvar mig lite inför det. Tror dock att alla stygn är borta nu! Ska på efterkontrollen den 27. Fick ni vänta länge på mensen?
    Hej Bubbas!
    Hihi, vår blev 6 månader igår och väger 7500g och är 67,5cm, han är ju snart ikapp henne viktmässigt!
    Vi håller på att försöka börja med "riktig" mat men hon är inte alls förtjust, så fort hon får in mat med liiite klumpar (barnburkmat från 6mån) spyr hon upp allt hon ätit senaste timmarna, nåja, gröt och frukt går bra. Nu kan hon sitta om inget på sidorna lockar alltför mycket, vägrar fortfarande magläge och har precis börjat "gå" när man håller henne under armarna. Det händer så fruktansvärt mycket på bara en vecka.

Vi försökte ha sex igen efter sex veckor, men vi hade inget glidmedel hemma så det fick vi avbryta, gick inte alls! Slemhinnorna var så torra... Vi fick vänta en vecka till haha. Men jag får säga att det kändes bra först när jag trappade ner på amningen när hon var närmare fyra månader, slemhinnorna kom igång och vi kunde skippa det där glidmedlet. - För mig har vissa delar blivit bättre och vissa sämre.
    Jag hade jättemycket mensvärk när hon började sova hela nätter när hon var sex veckor. Det höll i i flera veckor och sen, nej, ingenting! Trodde den skulle komma nu när jag inte ammat på en månad men icke, fortfarande ingenting (började trappa ner för 2,5 månad sen och slutade helt för 6 veckor sen)
    Skönt att knipövningarna hjälper! 
  • Jennie89

Hej!
    Lillfisen är 7,5 månad nu, vägrar fortfarande magläge och kan därmed varken krypa eller sätta sig själv men sitter bra när man sätter henne. Däremot ska hon gå heeela tiden, våra ryggar är trötta! Hämtade min gamla gåvagn i helgen och förhoppningsvis klarar hon att använda den om ett par veckor, just nu behöver hon lite stöd då balansen inte alls är där än. Det blir mycket skratt - Sjunger man Babblarna blir hon överlycklig. Hon äter i princip bara mat nu (lossnade för två veckor sen, innan dess var det bara ersättningen som dög). Hon "ba-ba"r i olika tonlägen (låter som hon pratar ibland haha) och poserar när kameran kommer fram.
    Ja, herregud så underbart livet blivit!
    Men, mycket gnäll är det. Kan omöjligt ligga ner när hon är vaken och man orkar inte gå hela tiden. Skönt att det varit fint väder så man kan sätta henne i gräset - Då kan hon roa sig med att pilla på pinnar och smaka på mossan i timmar. Två tänder har hon fått också, försöker skylla gnällandet på det.

Vad jobbigt att han är ledsen. För oss fungerade det med miniform - Så länge man inte glömde det en enda måltid. Du kan inte komma på något du ätit? Jag kunde inte äta lök, kolsyra mm. Kan tänka mig att ni redan testat allt.

Vi är redo att börja försöka igen nu i april! Känns nervöst men jag tror inte att det tar sig direkt. Om mensen blir regelbunden direkt borde jag få min andra på söndag, fast det kan man väl inte riktigt räkna med. Hoppas man är gravid igen innan året är slut!
    - Hoppas innerligt att man kan njuta lite nästa gång, blir troligtvis sista gången man är gravid!

Aug-12 - Ma v16 (v9) Aug-13 - T <3
  • Jennie89
    SoMa72 skrev 2014-04-02 09:47:57 följande:
    Hej!

Vad mysigt det låter även om ni har det jobbigt ibland.
    Själv jobbar jag sista dagen idag och den 17 apr kommer vår lilla påskkärring med planerat snitt. Hjärta 

Kram så länge!
    Är allt förberett och klart hemma nu? Mindre än en vecka kvar :D
    Aug-12 - Ma v16 (v9) Aug-13 - T <3
Svar på tråden Försöka igen efter MA :/