• Jennie89

Försöka igen efter MA :/

Hur är det med alla? Ni njuter säkert av semestern och har inte tid med datorn =) Jag har 11 dagar kvar till bf. Hur gick det till? Vi har lite kvar att göra men det mesta är klart. Känner ingen smärta än ( liite förvärkar hade inte skadat ) och är ganska inställd på att gå över en vecka eller två.

• Jennie89

Hej allihopa, jag ligger lite efter men ska läsa ikapp :) varken min mobil eller surfplatta gillar familjeliv. I söndags kom det en liten flicka på 3880g och51cm till oss och jag mår som förväntat. Rädslan har släppt och det är en oerhörd lättnad att jag känner såhär mycket för henne, att tillbringa en hel graviditet med att vara rädd att något ska gå fel hoppas jag att jag slipper nästa gång. Jag gick över 9 dagar enl rul och två dagar enl senaste äl. Nu ska jag ta och läsa vad som hänt den senaste månaden.

• Jennie89

Inte många veckor kvar nu Diche, hoppas du slipper gå över tiden. Mitt sf-mått låg också över medellinjen, det lugnade ner sig efter v 35-36 om jag minns rätt. Även om jag gick över 9 dagar vägde hon "bara" 3880g när hon väl kom ut, jag trodde hon skulle vara enorm.
    Låter jobbigt att fortfarande vara illamående, skönt att det bara är ett par veckor kvar ;) Jag gick upp 20kg totalt och har 5kg kvar till invägningsvikten (men 12kg kvar till målvikt) så det försvinner ganska snabbt ändå.
    Jag kan inte förstå att det snart är oktober, senaste tiden har gått kusligt snabbt trots att jag inte gör mycket mer än sitter i soffan hela dagarna.
    Jag har redan börjat fundera på nästa graviditet, kanske ska vänta med det tills man vågar ha sex igen? ;)

Jag hade ingen äl första månaden efter skrapningen, men mensen kom som en klocka på dag 30.

Roligt att läsa hur det går för alla!  

• Jennie89

Jag känner igen det där Bubbas, har för mig att det släppte tillslut. Vad fort man glömmer...

• Jennie89

Vad skönt Diche, nu slipper du oroa dig över det. Jag var också rädd för att få ett jättebarn då sambon var en 5kgs klump när han föddes. Jag försökte trösta mig med att de säger att man oftast ärver från mammans sida, inte pappans.
    Njut nu sista veckorna, han kan ju bestämma sig för att titta ut när som :D Jag önskar dig all lycka till när det är dags med klyschan "lita på kroppen, den vet vad den ska göra".

Hur går det för er andra?

• Jennie89

Det går bra med lillfisen här hemma, hon är så snäll och go :) Inatt sov hon i nio (!) timmar i sträck, rekord! Hon har precis börjat skratta och jag smälter varje gång hon ler och man känner att man får kontakt. Även om det är så självklart att utvecklingen ska gå framåt blir man överlycklig och vill berätta för allt och alla hur duktig hon är haha.
    Härligt med behandlingar Diche, man förtjänar att lyx till det =) Jag var hos frisören för första gången på evigheter igår, var hemifrån i tre timmar och ville bara hem haha, andra gången jag har lämnat henne på dessa två månader.
    Vad roligt med föräldragrupp, vi var också sex stycken, men tyvärr klickade vi inte. När är det nu du är beräknad Bubbas? 

• Jennie89

Vad härligt SoMa! Grattis :)

Snart dags Diche, har du några "känningar" än?

NewBetty: Beklagar ditt ma! Jag skrapades i aug förra året och plussade fyra månader senare, vi försökte först efter andra mensen men då hade jag ingen äl utan fick en cysta istället, men månaden efter tog det sig. Jag önskar dig all lycka till!  

• Jennie89

Grattis Diche! Där gick det verkligen undan =D

Mys nu på  och titta in när snart igen när tiden och orken finns där och berätta hur det går med er lilla pojk =) 

• Jennie89

Här flyter det på, man glömmer snabbt hur jobbigt det var första veckorna, jag var nästan arg första två veckorna när det kändes som all energi gick till att ha ont.
    Jag fick sår på ena bröstvårtan tredje dagen, började då använda sånt där skydd, visst, det gjorde ändå ont men vårtorna fick vila, använde de i två dagar sen var det bättre, däremot svalde hon myycket luft då och skrek som en galning (dvs 3-4/h per kväll i tre dagar)

Hon har sovit hela nätter sen hon var sex veckor med något återfall, nu somnar hon vid nio och vaknar vid sex. Känns lyxigt! Däremot vägrar hon ta napp så hon ligger nog vid bröstet lite oftare än hon egentligen behöver.
    Hon växer som hon ska och har hela tiden legat precis över normalkurvan både i vikt och längd.  

Jag var på återbesök nu i veckan hos bm ( här har man det 10-12 v efter förlossningen) och jag blev godkänd, känns skönt! 1,5kg kvar till inskrivningsvikten, amning är bra ;) men den där dallriga huden på magen får man nog stå ut med ett bra tag till. 

Ja, livet känns underbart för tillfället =) Lever verkligen i min lilla bubbla och försöker njuta av varje minut. Kan inte förstå att tiden kan gå såhär snabbt.

Ah, vad segt Björnmossa, de säger ju att man inte har äl varje månad men är typiskt att man inte har det när man försöker bli gravid.  

• Jennie89

Hmpf, jag som har för mig att jag skrev något här förra veckan, det postades tydligen inte.

Skönt att ni har hittat amning som fungerar för er Diche och så skönt att du redan gått ner typ allt. Jag har 1kg kvar till inskrivningsvikten (men då hade jag redan gått upp tre kg) och väger som jag brukar efter semestern, synd bara att jag tappat mycket muskelmassa... 

Imorgon är det dags för första vaccineringen, tror min nervositet smittat av sig på lillfisen som vägrat sova nu två kvällar, har vant mig vid att hon sover mellan nio- sex, igår somnade hon elva och vaknade fyra... 

Jag har haft minimensvärk nu i flera veckor, irriterande! Det verkar inte som det vill komma igång heller utan gör mest ont när jag ammar. Efter lite googlande har jag insett att det kan vara såhär i måånga månader... Kroppen vill säkert ha ägglossning efter en natt utan amning och sen skjuts det undan när amningen är igång igen, eller något (min egen teori) hittade några ältester som snart går ut och tog ett på morgonen som var mycket starkare än kontroll och tog ett till ett par timmar senare och det var helt blankt. Haha, kroppen är underbar =)

Hur har ni andra det? 

Svar på tråden Försöka igen efter MA :/