Här flyter det på, man glömmer snabbt hur jobbigt det var första veckorna, jag var nästan arg första två veckorna när det kändes som all energi gick till att ha ont.
Jag fick sår på ena bröstvårtan tredje dagen, började då använda sånt där skydd, visst, det gjorde ändå ont men vårtorna fick vila, använde de i två dagar sen var det bättre, däremot svalde hon myycket luft då och skrek som en galning (dvs 3-4/h per kväll i tre dagar)
Hon har sovit hela nätter sen hon var sex veckor med något återfall, nu somnar hon vid nio och vaknar vid sex. Känns lyxigt! Däremot vägrar hon ta napp så hon ligger nog vid bröstet lite oftare än hon egentligen behöver.
Hon växer som hon ska och har hela tiden legat precis över normalkurvan både i vikt och längd.
Jag var på återbesök nu i veckan hos bm ( här har man det 10-12 v efter förlossningen) och jag blev godkänd, känns skönt! 1,5kg kvar till inskrivningsvikten, amning är bra ;) men den där dallriga huden på magen får man nog stå ut med ett bra tag till.
Ja, livet känns underbart för tillfället =) Lever verkligen i min lilla bubbla och försöker njuta av varje minut. Kan inte förstå att tiden kan gå såhär snabbt.
Ah, vad segt Björnmossa, de säger ju att man inte har äl varje månad men är typiskt att man inte har det när man försöker bli gravid.