• Diche79

Försöka igen efter MA :/

Bubbas skrev 2013-01-16 11:10:51 följande:

Känns lite bättre idag för blödde nästan ingenting på hela kvällen igår och nu imorse var det bara brunt på papperet. Hoppas det ger sig nu! Bara två dagar med blod kändes lite lite? Jo jag jobbar och håller på att inskolas på nya ställen (inom vården 50%) nu och det är kanske bra, men man funderar ju alltid i bakhuvet. I måndags stannade jag hemma, när jag började blöda och även min sambo åkte från jobbet och kom hem till mig. Tråkigt att testet inte visade nått :( Nya tag i feb! Undra när jag har äl nästa gång, nu tappa jag ju verkligen kollen. Får hålla koll på ev äl flytning! Jag jobbar även som frisör 50 %. Vad jobbar du med? Wow tjejmilen! Avundas dom! ;)
    Men tror du att du har fått MF då? Om det redan slutat och du inte haft ont?
    Jag hoppas på att det bara var lite slemhinnor!
    Ok, men gå "all-in" på jobbet så har du lite annat att tänka på under dagarna iaf.
    Jag jobbar som inköpare, har gjort det i några år. Igår var vi på kickoff, så då var det
    föreläsningar hela dagen. Jättebra för då tänker man inte på tjejmagen på hela dagen!

Jennie - jag håller tummarna för dig! Tror allt kommer gå jättebra, men förstår att du är orolig! 
    Ja, söv mig oxå och väck mig när jag är i vecka 30 :))
    Mens planerad till fredag eller söndag beroende på vilken mönster den följer.

Marsipan - välkommen hit! Jag hade samma som du, trodde jag var i v 12, men foster dött sen v6-7..!
    Men jag slapp skrapningen!

Min sambo sa nyss att han var sur på sig själv. Sommaren 2011 hade vi egentligen bestämt att börja försöka, men
    sen ändrade han sig till sommaren 2012. Han ville inte att vi skulle vara först och ensamma i kompisgänget
    med barn-skaffandet...  Nu visade det sig att alla av våra vänner blev gravida mellan aug-11 och jan-12!!
    Det ena paret planerar till och med nr 2, och hon beklagade sig i nov över att det tar så låååång tid
    att bli gravid... 
  • Diche79

Ja, det låter smart, förvänta dig MF så blir du bara glad sen OM det har klarat sig!

Nej, jag testar onsdag nästa vecka om mensen inte har kommit då.
    Men som sagt, jag tror på mens på fredag eller söndag!

Och nästa äl blir isf planerad till nånstans runt 5/2.  Får hålla tummarna för
    att sambon inte bli inkallad på jobb då bara!

• Diche79

Jennie, du och jag har samma historia.
    Vi bestämde att när vi flyttar till huset så skulle vi försöka, det var sommaren 2011.
    Men sen ändrade sig sambon, och ville vänta ett år. Så då enades vi om att sikta på
    att föda tidigt 2013, dvs börja försöka maj 2012.

Alla hans kompisar blev gravida på första försöket - så han menade på att det kommer vi oxå!

Känner som du Jennie, man blir som besatt av bebisskapandet, sitter oxå på jobbet och skriver nu!
    Jag försöker tänka varje gång mensen kommer att "då hinner jag träna en månad till och spara
    undan lite mer pengar"
    Jag tar paus härifrån i några dagar nu, återkommer när mensen dyker upp! 

• Diche79

Hej tjejer,

nu börjar min mens komma. Den brukar komma på em, och när jag kände värken imorse
    så förstod jag direkt att det var dags!
    Men är samtidigt lättad, då är cykeln redan tillbaka på 31dgr. Så nu vet jag när nästa ÄL
    är, och hormonerna är som vanligt igen efter förändringen i nov/dec!
    Så jag är lite glad ändå, trots mens! :)

Bubbas, CB digital visar inte fel, du är/var klart gravid! Jag tror bara att det var för tidigt
    för att testa på dagen. Eller så är hormonerna redan borta, om det nu är ett MF.

Om det hade varit jag så hade jag testat på måndag igen, då med ett vanligt test och
    på morgonurin. Har du några vanliga test hemma?
    Får du inget utslag så vet du. Får du starkt så kan du testa med CB digital på tisdag med morgonurin.

• Diche79

Hej,
    japp, eftersom det är så kallt ute och snö än så har inte jobben kommit igång, så han är nog hemma
    vid nästa ÄL. Räknar den till nångång 3-5feb.   
    Nu börjar mensen bli som innan MA:t oxå, dvs en extrem mensvärk under 30min, och sen börjar
    själva blödningen!  Bra, då är nog hormonerna och allt på sin plats, så om två veckor
    är det sexa igen som gäller!

Jag kommer ta en lååång paus härifrån nu, återkommer efter nästa ÄL! Ska försöka fokusera 150% på jobb
    och träning nu, så kanske jag slappnar av och blir gravid...  

Bubbas, jag håller tummarna för att du får ett stort plus i veckan ändå! Jag brukar bara
    använda mig av vanliga CB, men fick ett fejkat plus i nov och nu tänker jag inte använda deras mer. Köpte
    Doc Morris nu, deras mäter redan från 10ml.

Jennie, lycka till på måndag, tjata så du får ett snabbt VUL, säg att du knappt kan sova pga oro!    

Jag håller tummarna för er på avstånd, och hör av mig om 2-3 veckor igen!

Stor kram till er!               

• Diche79

Kunde inte hålla mig härifrån,  undrar oxå hur det har gått för dig Bubbas?

Min mens är nästan slut nu. Beräknad ÄL blir  3-5/2 nånstans.
    Nästa BIM är 19/2.
    Jobbigt, vårat första BF datum var den 21/2... Så nu hoppas jag att jag plussar den 21/2, det blir min
    nästa testdag om inte mensen kommer innan dess!

Och sen har jag haft en superjobbig måndag! var inne och lämnade blod inför
    fertilitetsutredningen.  Såklart att min lillebror fick en pojke den dagen!
    Kommer såväl ihåg känslan jag hade den dagen han ringde och berättade att de väntade
    barn, det var samma dag som jag hade plussat!
    Och nu när han fick sin pojke så är jag inne för fertiltetsblodprov..
    Gissa om jag storgrät hela kvällen!!!  :((

• Diche79

Men gumman, jag är sååå ledsen för din skull!

Även om det känns helt hopplöst nu, så försök tänka positivt. Du blev iaf gravid, dvs
    din kropp ställde om sig direkt och började fungera igen!
    Ta några dagar och sörj och var lessen/arg nu. Men på lördag så börjar vi om, bägge två!
    Då ska vi försöka slappna av, ha kul och inte tänka konstant på att bli gravid!
    Boka in massage eller nåt annat som gör att du slappnar av en stund!

Vi ska på relax 2h ikväll, bubbla lite jacuzzi, bada bastu och bara ta det lugnt!
    Den 4 ska jag på massage 30min. Och så ska jag försöka boka
    in nåt nästa fredag den 1/2, för att jag ska koppla av så mkt
    som möjligt i kroppen nu när det börjar närma sig ÄL igen!

Återkommer efter min nästa ÄL!!

Kramar

• Diche79

Hej tjejer,

hur är läget med alla? 
    Bubbas, hur går det för dig, hade du en bra helg i fjällen?
    Jag har börjat få lite ÄL-symptom nu, svamp, molvärk och huvudvärk. Räknar med
    att det blir i helgen eller början på veckan.

Jennie, jag håller tummarna för dig på fredag, bara en vecka kvar nu!!

Hörs om ett tag igen!

• Diche79

God morgon!

Fick ÄL-sekret igår, tror det är dags för ÄL idag. Vi har sexat lör+sön, blir
    idag+imorgon oxå.
    Ska testa med ÄL-sticka när jag slutat jobba i em, så får vi se om det ger resultat!

Hur går det själv?

• Diche79

Jennie - jag håller tummarna för att du kommer från VUL med ett stort leende :)

Jag fick positivt på ÄL-test igår! Har inte haft en enda känning av det så jag tror att
    kroppen är tillbaka som normalt igen nu.
    Från MA i aug fram till januari har jag ju haft illamående, yrsel och kraftiga magsmärtor
    på ÄL-dagen.
    Nu är jag sååå lycklig över att inte känna något alls! Plus att ÄL har varit på cykeldag 17 både jan+feb, så
    nu är mensen regelbunden igen efter bakslagen i dec...

Vi sexade lör-sön-mån och så blir det idag oxå för säkerhetsskull.

Nu jäklars ska jag ha ett plus den 21/2!!
    Och du oxå Bubbas, ett stort fett plus och som sen slutar med en bebis i okt/nov!!

Svar på tråden Försöka igen efter MA :/