• SoMa72

Försöka igen efter MA :/

Diche79 skrev 2013-06-19 07:46:32 följande:
    Hej tjejer,

nu är jag tillbaka efter helgledigt + utbidlning i några dagar!

GRATTIS TILL ER SOM HAR PLUSSAT!

Hur går det för er andra, SoMa, Jensan?

Bubbas - hur går det för dig, slipper du illamåendet nu? När var det ni skulle på UL?

För mig går det hyfsat, det sparkas och puttas i magen varje dag.
    Men jag känner mig stor och tung, som en kossa! Värmen är oxå jobbig,
    sitter mest i skuggan och hänger... 
    Illamåendet är kvar än, varit några jobbiga dagar nu på rad faktiskt, men idag mår
    jag bättre :)
    Halloj!

Härligt att du är tillbaka. Och skönt att du mår bättre efter några tuffa dagar med illamående... {#emotions_dlg.flower}

Jag tog blodprov i måndags för att få veta helt säkert om jag haft äl eller om gyn hade rätt ändå. Hinner KANSKE få svar imorgon, vill ju inte testa en massa ifall jag ändå inte haft äl. Borde ha BIM runt 23-24 jun eftersom äl kom så sent (om den nu kom).    
    ♥ ♥ ♥ Alice 18 mar 2012 ♥ ♥ ♥
  • SoMa72
    Marie89 skrev 2013-06-19 10:40:00 följande:
    Björnmossa: Förstår precis hur du känner, fick ett sms från en kompis för ett par veckor sen där hon skrev att hon skulle ha barn i November, satt och grät i bilen en bra stund, självklart unnar jag henne det hon kommer bli en jättebra mamma, men vet att det måste tagit sig på typ första eller andra försöket då de inte var längesen hon beklagade sig för att hon vill ha barn men inte mannen. Har ärligt talat undvikit att träffa henne sen hon sa att hon är gravid, hon vet inte om vårat MA och känner att jag inte vill prata med henne om det heller. Men nu ska jag väl orka det :)

SoMa: Skönt att få veta med säkerhet om ägglossningen kommit igång!   Vet inte om jag sagt det innan men ta tempen sen till nästa månad! då vet du om du haft ägglossning eller inte för man har högre temp efter ägglossning. Det har hjälp mig massa! Jag slipper gå och vänta på plus/mens i onödan, och jag ar lärt mig känna när jag har ägglossning. Ägglossningstickor är ju visserligen bättre för då får man veta innan ägglossning, men när man har haft cykler på 10 veckor känns de jobbigt att ta mängder med ägglossningstest.  
    Jag har alltid 12-13 dagar från temphöjning till mens. mellan mens och temphöjning varierar det massa. 

Fint test!

Tack för temptipset! Jag brukar alltid känna av äl annars, var ju därför jag tog ältesten också bara för att kolla.  
  • SoMa72
    Marie89 skrev 2013-06-19 10:54:22 följande:
    Det testet är väl positivt utan tvekan?

mycket tack vare tempningen blev jag gravid första gången och denna gången, men när jag började med det så upptäckte jag att jag hade tagit helt fel på ägglossningen.
    Kollar man temptråden så är de noga med att ta temp varje morgon varje dag och bokför, de tyckte jag ar för jobbigt, så tar någon gång ibland, men samma tid! har jag 36.8 har jag inte haft äl har jag 37.1 (ett par dagar, kan diffa någon dag) så har jag haft det, så lägger inte ner mer tid än så :)    
    Absolut positivt utan minsta tvekan

Får väl kanske börja tempa då, eller sexa varannan dag mellan mens och BIM, då kan man inte missa nåt

• SoMa72
    Marie89 skrev 2013-06-19 11:15:29 följande:

Känns verkligen jättekonstigt att redan blivit gravid, jag som gått och tänkt att de nog kommer att dröja, men andra försöket! Men har inte fattat det än, men tycker jag redan känner av det mer än jag någonsin gjorde på förra graviditeten, är nog positivt, har börjat med mitt nattäten (gjorde det i förra graviditeten typ en vecka, var nog där sen de dog) men vaknar och är vrålhungrig vid typ 1 :) 

SoMa: Sexa varannan dag är nog de bästa, men de orkade inte vi i alla fall, blev typ bara mekaniskt tillslut och de känns så fel.  

Superroligt att det tog sig så snabbt för dig! Hjärta Gulligt att behöva äta mitt i natten

Ja, lite jobbigt kan det ju bli, fast det känns mer stressande att hålla på och tempa varje dag. Jag kör nog vidare på ältester ändå eftersom jag känner i äggstockarna när det är på g
  • SoMa72

Skönt att allt såg bra ut, Bubbas!
    Själv fick jag mens i torsdags, så Pergon gav aldrig nån äl... Siktar på plus i juli nu.

• SoMa72

Hmm, undrar om jag inte får nån äl den här månaden heller? Förvånad CD 15 och inte en tillstymmelse till positivt ältest, har testat sen 29 jun. Nåja, än är det inte för sent...

• SoMa72
    jensan1 skrev 2013-07-05 09:02:43 följande:
    Hej alla. Fick ta en liten paus från familjeliv och alla bebistankar kände jag men börjar väl så smått nu igen. Blödde 16 dagar detta missfallet och nu borde det vara dags för mens igen om en sådär 5-6 dagar. Är för tillfället nere i Alicante och har mys med familjen så det får bli nya tag när vi kommer hem. Kram till alla
    Hej!

Har tänkt en massa på dig... {#emotions_dlg.flower} 
    Skönt att du är på banan igen och vad härligt det låter med lite Spaniensemester. Solig 

Ha det så bra!   
    Kram
  • SoMa72
    jensan1 skrev 2013-07-08 20:58:59 följande:
    Hej alla fina:)!
    Vad härligt Björnmossa att mensen är tillbaka då är det bara att köra på igen ju.
    SoMa hur går det för dig? Har försökt läsa ikapp men det är inte lätt.
    Är det bara du och jag som väntar på plus nu?
    Idag är det varmt som attan och vi var inne tre timmar mitt på dagen. Behövde nog vila lite från solen. Imorgon blir det stranden iaf så då blir det lite mer. Hoppas iaf att mensen håller sig borta tills vi åker hem så jag kan få bada hela veckan ut. Annars blir det jobbigt :o

Ja, nu inväntas BIM runt 18-20 jul, vet inte om jag haft nån äl den här månaden heller? (Skitkroppp).
    Tror att det kanske bara är du och jag som väntar, men då ser vi till att få plus snart, OK? Flört Härligt med semester, själv får jag semester om ca 5,5 veckor... 
    Kram på dig!   
  • SoMa72
    Diche79 skrev 2013-07-09 09:57:12 följande:
    Hej tjejer,
    här har det varit en sväng till förlossningen på morgonen!
    Började igår med att jag fick ont långt ner mot troskanten, högg till lite då och då.
    Imorse så ökade det i styrka så då tyckte de på förlossningen att jag skulle komma
    in för kontroll.
    Här ringer man till förlossningen från v 22 och framåt, jag är på 23+6 idag!

Hursomhelst, allt såg bra ut med lillen som tur var! De visste inte riktigt vad det var men fick
    lämna både blodprov och urinprov. Får svar om några dgr.

Vad skönt att det såg bra ut! {#emotions_dlg.flower} 
  • SoMa72
    jensan1 skrev 2013-07-10 21:57:24 följande:

Oj vilken sen semester! Hoppas du lyckas pricka in fint väder iaf!
    Hur var det nu, får du pergo för äl?

Vi sitter med lite Sangria och kollar på galningar i Pamplona som springer framför lössläppta tjurar. Nu är det bara två dagar kvar här. Det är alldeles lagom temperatur just nu men det verkar som om det ska bli varmare till helgen. Tur att vi ska hem då. Jag har BIM imorgon men än så länge har jag inte känt ett dugg. Är bara trött. Det är bara att avvakta och se. Har inga test med mig hit :)
    Kram kram

Första veckan är det inskolning av dottern på fsk, de två veckorna efter det är vi i Grekland (blir garanterat fint väder då) och sista veckan är det inskolning igen (ifall hon glömt bort hur det var under resan). 
    Nix, ingen mer pergo förrän i höst, gyn tyckte kroppen skulle vila och den verkar ju vara lite i olag efter senaste ma:t.

Gott med Sangria!! Tjurrusningen tror jag inte jag skulle palla med att kolla på...
    Skönt att slippa tänka så  mkt på hur det har gått och bara gilla läget och vänta till hemkomsten, bra jobbat av dig! Solig

Kram kram      
Svar på tråden Försöka igen efter MA :/