Försöka igen efter MA :/
Hurra, lite färg på papperet :D. Mensen kanske kommer snart och så får jag hoppas på normal cykel med äl efter det!
Hurra, lite färg på papperet :D. Mensen kanske kommer snart och så får jag hoppas på normal cykel med äl efter det!
Ingen direkt störtflod men läcker lite. SÅ FRUSTRERANDE, jag vill ha en normal cykel nuuuuu
Vilken osis jensan! Men som jag brukar tänka, vilken tur att det finns folk som kan upptäcka och bota borrelia och att vi bor på ett ställe där de gör det nästan gratis.
Vad kul SoMa!
Grattis Jennie, vad härligt att det gick bra!
Jag funderar på om jag ska gå till läkaren igen.
Missfallet var i juni. Sex veckor senare fick jag mens. Sen mens igen efter ytterligare sex veckor. Den långa tiden tyder på att ägglossningen inte kommit igång igen. Nu har jag testat med sticka på dag 12 och inget utslag så antagligen blir även detta en månad utan ägglossning och jättelångt till mensen.
Borde jag ringa gyn och prata om detta? Men finns det något hon kommer säga annat än "vänta och se"? Har läst att det kan ta upp till ett halvår innan allt blir normalt igen. Blir så ledsen. Vill ju bara kunna försöka igen.
Jag har förstås ett annat ärende som jag också borde ringa om, så då kunde jag fråga detta samtidigt.
Hur hade ni gjort?
Missfallet var i maj menar jag... nåja, spelar ingen större roll =)
7 juli och 17 augusti. Appen tror att nästa mens är 27 september.
Jag har läst att tiden mellan missfall och första mensen inte räknas som riktig period, eftersom det tar ett tag för graviditetshormonerna att försvinna så man vet inte riktigt när allt börjar om igen.
Kan förstås ligga lite extra i september, utifall att.
Tack för pepp, är väl lika bra att fortsätta försöka! Jag har märkt att jag är mer sugen just nu, kanske är det ett gott tecken.
Håller tummarna för er gravida!
Jag ska till gynekologen imorgon och ta lite prover. Det är bara rutinuppföljning såvitt jag förstår, men känns bra ändå. Min gynekolog är så moderlig och kallar mig "vännen" :D.