• SoMa72

Försöka igen efter MA :/

Påbörjat dubbelkur Pergo idag, ska på vul på måndag för att se hur ev. äggblåsor ser ut. Bara jag inte får sexförbud... Förvånad

♥ ♥ ♥ Alice 18 mar 2012 ♥ ♥ ♥
  • SoMa72
    jensan1 skrev 2013-05-28 15:17:32 följande:
    Tack för gratulationerna men jag tror inte att det bli nån långvarig graviditet denna gången heller... Det kommer lite blod idag så det är väl åt pipan igen....

Men vad f-n!! Skrikandes Hoppas, hoppas det inte är nån fara... Hur var det, fick du pergo el nåt nu? Kan du få trombyl och/eller progesteron tror du?
  • SoMa72
    jensan1 skrev 2013-05-28 15:39:42 följande:

Nä, känner mig lite beklämd faktiskt...  Nä, ingen pergo. Jag skulle börjat med det innan jag blev med Wille men det tog sig ju ändå.
    Tror inte att de ger mig nått heller. Är nått fel så är det fel och då ska det ut, men jag vill inte gå flera veckor och ha blödningar hit och dit för att sen ändå få mf...
    Och så ska vi till Spanien den 29 juni och jag vill helst inte sitta där nere och blöda mig fördärvad. Kan låta ytligt och känslokallt, men det är så svårt att känna glädje när det inte känns som om det ska gå bra.
    Fast det kan ju bli mf utan att nåt är fel på själva embryot... Om man nu (exempelvis) har risk för proppar eller att inte kroppen producerar tillräckligt med progesteron, så kan man ju få mf bara av det.  
    Hoppas att allt är i sin ordning tills ni åker till Spanien. Hjärta 
    Kram på dig!   
  • SoMa72

Jensan, sista testet var ju klart starkare! Är nog bara en liten ofarlig blödning.

Diche, på måndag har jag vul...

• SoMa72

Var på vul igår för att kolla ev. äggblåsor efter Pergokuren, men inte ett enda ägg i sikte... Obestämd Ska tillbaka nästa måndag igen.

Jensan, undrar också hur det gått för dig idag Hjärta 

• SoMa72
    jensan1 skrev 2013-06-07 16:47:11 följande:
    Och hur har det gått med SoMa, inget ägg i sikte ännu?
    Ska på vul i em för att kolla om det är nån äl på g snart, fick nästan positivt på äl-test igår, bra ökning fr lördagen, så kanske kanske...

Hur mår du, lilla krake? Hjärta 
  • SoMa72
    Diche79 skrev 2013-06-07 19:29:11 följande:
    Hej töser,
    det gick jättebra!! Två händer, två fötter, två hjärnhalvor, ett hjärta som slog som det skulle
    och hade alla nödvändiga delar!
    Och som jag hela tiden sagt - en pojke!!!  <3

Det är en obeskrivlig känsla att ligga där och känna hur det rör sig i magen samtidigt
    som man ser det på skärmen! Jag önskar att alla häri tråden som inte har några barn än får uppleva det
    under 2013! Såklart även ni andra också, men ni vet redan hur det känns - det är jag säkra på! :)       

Vad härligt att höra, jättegrattis! {#emotions_dlg.flower} Hjärta
  • SoMa72

Det är ju lite både ock, med att vänta eller försöka igen efte mf/ma... Själv kände jag den här gången att jag inte har råd att vänta utan det är bara att köra på eftersom jag har tiden emot mig. Kommer säkerligen att ha lite svårt att glädjas åt en ny grav tills jag åtminstone sett hjärtat slå. Sen börjar oron inför MKP och klarar man sig så långt och inte får mf av ingreppet blir det ny oro fram till RUL.

Kram på er och ha en fin dag!  

• SoMa72
    Diche79 skrev 2013-06-10 09:57:09 följande:
    Härligt, då är det bara att ligga på :)

Jag har oxå varit konstant orolig denna graviditet, trots att allt sett bra ut hela tiden!
    Nu törs jag faktiskt, efter RUL+sparkar/buffar varje dag, slappna av lite och våga
    tro på att det kanske är våran tur nu..! Men inte helt, ibland blir jag jätterädd och är helt säker
    på att jag blöder!
    Jag var itne ett dugg orolig vid förra graviditeten, hade inte en tanke på att MF/MA kunde
    inträffa... 

Jodå, här ska det liggas i ordentligt.  

Ja, det blir ju ett rejält uppvaknande.  "Va? Missfall? Sånt drabbar inte mig?"
    Fast nu har du/ni kommit så pass långt i grav att det kommer pluppa ut en liten bebbe.
  • SoMa72
    Bubbas skrev 2013-06-10 10:02:25 följande:
    Håll nu tummarna för mig att det fortsätter gå bra för nu har jag bokat privat UL i Stockholm 11 juli!
    Tummar blåhålls, kommer gå superbra!
Svar på tråden Försöka igen efter MA :/