• Diche79

Försöka igen efter MA :/

Godmorgon tjejer!

Bubbas, vi avstod från sex fram till v12/13. Men för oss var det ju inte så länge, min sista blödning var på helgen när jag precis hade gått in i v9. Så en månad ungefär!  Och fortsätt köra på med det som känns bra för er, strunta i vad alla andra säger!
    Skönt att det går bra för er än, jag fortsätter att hålla tummarna! 

jensan1 skrev 2013-05-15 21:52:19 följande:

Då är det säkert en pojk! Jag har haft rätt om alla mina barn :) Det är rätt häftigt, att vissa är så känsliga och verkligen vet vilken sort som ligger i magen!

Om tre veckor och en dag så vet jag vad det är, hoppas iaf att de kan se det på RUL den 7/6!

Nu har jag köpt mammabyxor! Blev ett par svarta+ett par vita tights!
    Åhh vad sexig man känner sig i de - NOT! Tänkte skicka en bild till min sambo, men sen insåg
    jag att gör jag det så kommer vi aldrig nånsin mer ha sex igen...   ;)

SoMa72 - jag minns inte att jag hade mer ont efter MA. Däremot så kände jag av min ÄL väldigt tydligt, det hade jag aldrig gjort tidigare! Helt plötsligt blev jag illamående, yrsel och ont i magen vid ÄL.
    Mensen blev oxå längre, den höll på i 4dgr, sen uppehåll en dag och sen kom den tillbaka i 2dgr innan den
    var helt slut! Var så de första 2-3mån, sen blev den normal igen!

• Diche79

Jennie använde sånt vet jag!
    Jag vågar inte, tror jag skulle bli helt förstörd OM man inte hittar hjärtslagen. Plus att jag tror
    jag skulle bli föör besatt, skulle nog kolla varje dag typ hela tiden!

Har ni funderat på det?

• Diche79

Hos oss kan man heller inte bara åka in, iaf inte till vanliga kvinnokliniken - där är det bara
    tidsbokning som gäller.
    Men för mig har det gått bra, jag har alltid fått hjälp när jag har behövt.

Vänta några veckor till Bubbas. Vad fick du på digitala?
    De kan ju ändå inte se nåt förrän kring v 6-7 va tror jag?
    Härligt att första milstolpen snart är passerad! Då kommer resterande av avverkas
    i en rasande takt, och snart har du dina två barn i famnen ;)

Oroa dig inte för att du mår så bra, rätt som det är slår illamåendet tillmed full kraft!
    Eller så är du en av de lyckliga som slipper illamående... :)

Jag sitter och funderar varje dag på om jag ska ringa in och be om ett UL.
    Förstår inte hur jag ska kunna gå och vänta i 3 hela veckor till innan man får se om
    den lever eller inte..
    Men samtidigt så tror jag att jag märker av den på mornarna, den lilla puckeln på magen borde
    väl vara pojken va? För det kan väl inte vara nåt del i övriga magen som hamnar så snett
    bara för att man ligger på sidan?? 

Och Jennie - hur går det för dig? Sparkar varje dag? Hur långt är du nu? Har din oro släppt?

• Diche79

Ja, då håller jag med om dina beräkningar Bubbas. Och ingen idé att göra VUL än tycker jag.
    Vänta nån vecka eller två kanske. 
    Fast du ska självklart göra som du/ni tycker känns bäst! Åh vad jag hoppas att det ska gå bra den här gången!
    Men i mitten av juni så är du nånstans runt v 11-12. Så då är det ändå inte jättetidigt om man ser till
    när man ska berätta. Kan kanske vara rätt tillfälle :)
    Och förhoppningsvis så har ni varit iväg på UL då så ni har en liten bild på eran skatt! 

Bianca - symptomen kan hoppa upp och ner. Jag hoppas det går bra för er. Om jag hade varit du så hade jag väntat över helgen och hade alla symptom fortfarande varit borta så hade jag ringt på måndag och bett om ett
    UL. Säg att du har haft MA tidigare och att du inte vill vara med om samma igen och inte vill vänta till 4/6! 

SoMa - hur går det, har du ont än?

• Diche79

Hej tjejer, skriver kort på mobilen, är på utbildning till torsdag! Bubbas - sa ju att illamåendet skulle komma :) Marie - välkommen tillbaka, vi är här och stöttar dig! Jensan - när är Bim? Själv har jag mått hyfsat sista tre dgr, illamåendet verkar ha lugnat sig! Plus att de första sparkarna har känts nu :))) Igår när jag låg på mage i sängen kände jag flera buffar vid livmodern, första blev jag osäker på men sen insåg jag vad det var! Oerhörd lycka och glädje, han lever än :)) Kram till er alla!

• Diche79

Hej tjejer,

nu är jag tillbaka efter en veckas utbildning! Har inte mått illa på hela veckan, sista dagen var i söndags!!
    Jo, kände lite igårkväll - hade inte ätit på 6timmar då...

Skönt att höra att allt ser bra ut Bianca - vad skönt för dig att slippa illamåendet redan :)
    Bubbas - hur går det med ditt illamående? Sa ju att det slår till när som helst :)

Jensan, SoMa - lägesrapport?

Jag får buffar av lillen varje dag i magen, känns jättehärligt! Och som vanligt när klockan ringer
    så har jag en pulkabacke på magen <3
    Har testat att buffa lite och se om jag får något svar, men inget än..
    Idag är det 18 fulla veckor, och imorgon är det 19e veckan. Två veckor kvar tills vi får
    se lillen igen :)

Trevlig helg på er alla!

• Diche79

SoMa, tänk på att det faktiskt räcker med sex en gång för att bli gravid :)
    Jag håller tummarna för er!

Och det är jättemysigt med buffar från magen! Det är vårat första barn, så jag njuter extra
    mkt nu :)

• Diche79

Åh Jensan, jag håller tummarna för dig!

Björnmossa skrev 2013-05-24 21:30:24 följande:
    Hej, får jag vara med? Just konstaterat MA, första graviditeten. Är deppig trots att jag anade hur det låg till. Nu går jag bara och väntar på att blodet ska komma så det går att börja om.
    Välkommen hit, beklagar ditt MA!
    Jag fick MA i somras, några droppar blod kring v 7-8, anade inget alls. Sen började jag blöda igen
    i v 12 och då fick vi VUL och då såg vi att den hade dött kring v 7-8. Samma kväll som
    vi var på VUL så blödde allt ut, så jag behövde inte vänta så länge!

Nu är jag gravid igen, v19 så nästan halvvägs!

Bubbas - hur går det med illamåendet?
  • Diche79

Åh vad härligt att höra Bubbas! Då är det helt enkelt bara så att det har blivit
    fel vid själva tillverkningen.
    Jag hade samma som du i början, illamåendet blev bättre när jag åt. Kan tipsa om
    lite frukt i en påse. Jag tog gröna äpplen och delade i 4bitar, la ner totalt 8bitar i en påse
    och hade alltid med mig i väskan. Den påsen blev min bästa kompis :)
    Bortsett nu efter v12, då funkade det inte ens med att äta ofta längre...

Ja, halvvägs nästan nu, vad snabbt det går!!
    Och imorse kräktes jag inte, trots att jag vaknade kl 4 :)
    Fick nyss några rejäla buffar, så snart kan nog blivande pappan känna oxå tror jag!
    vi har RUL den 7/6, kommer inte ihåg vilken tid..

Låter jobbigt med sammandragningar, men vad spännande att det börjar närma sig!! :)
    Jag tror du får en tjej, men hon ska ju gotta till sig nu sista veckorna :)

• Diche79

Grattis Jensan, vad härligt! Det är nog bara svagt för att du gjorde test på kvällen! Tror inte du behöver oroa dig!

Svar på tråden Försöka igen efter MA :/