• Bubbas

Försöka igen efter MA :/

Diche79 skrev 2012-12-07 07:43:40 följande:
    Hej Bubbas, jag tänkte på dig igårkväll, kom på en sak när jag borstade tänderna. Min första mens efter MA:t började med två dagars bruna flytningar. Sen kom själva mensen igång som vanligt efter det... Så då blödde jag i nästan en vecka i Sept. I okt och nov så hade jag bara en dag med bruna flytningar och sen kom mensen igång dagen efter! Jag fick molvärk igår, kom och gick under dagen/kvällen. Ingen mens än. Var sugen på att testa imorse, men jag lyckades hålla mig så det blir test imorgon om inte mensen har kommit. Har BIM sön-mån! Jag tror man aldrig kommer över MA:t, utan det blir snarare att man går vidare ändå. Jag tänker fortfarande på hur stor min mage hade varit nu osv... Kram!

Åh vad gullig du är som tänker på mig :) Vad skönt att höra, då är den kanske på gång ändå. Är så konstigt, har korta stunder av mensvärk ibland men så går dom över igen. Och fortfarande jättelite brunt och endast när jag kissat, inte annars under dagen? Åh vad spännande! Tänk om du får ett plus! :D Du måste skriva här när du testat!
  • Bubbas
    killerqueen skrev 2012-12-07 09:53:39 följande:
    Hej igen!  Fastnade på jobbet väldigt länge igår, därför jag inte svarat! Nja, alltså fejkat klimakterie är för att hålla borta blödningar - de förhårdnader som finns kan "läka" tillbaka, och bli lite bättre. Men så fort man får blödning igen börjar det om på nytt och blir mer och mer!  Har inte pratat med honom om det sådär ingående, även om jag kanske borde. Man är ju trots allt två om att skaffa barn liksom. Dock tror jag att en sak som är jobbig för honom är att jag är jätteovän med hans sida familjen. Lång historia (min svägerska har skickat en massa hemska påhopp, ringt och hotat mig, med mera med mera) Vet inte om det spelar in, om det är därför han blir tveksam typ?  Jag har mått illa igår på morgonen, och nu när jag vaknade idag...? Vågar inte hoppas på något såklart, känns alldeles för tidigt men sist gång vet jag att jag kände av ett svagt illamående drygt en vecka innan jag testade. Kram på er alla! Vi är starka som fan, ellerhur? :) 

Hej! Ja okej, då tror jag att jag förstår. Låter väldigt jobbigt iaf :( Jag skulle nog försökt prata lite om det. Se vad det bottnar i liksom, om det är bråket eller något annat. Hur som helst måste det försökas lösas :) Men usch, låter inge kul alls! Man skulle ju gärna vilja ha lite stöd när man bestämmer sig för att skaffa barn, även från hans familj. Och särskilt nu när det gick som det gick. Du borde kanske testa dig du med?! :)
  • Bubbas

Nu verkar mensen ha satt igång! :) Hur kan man veta att ägglossningen kommit igång igen efter mf? Jag har aldrig testat sånna där äl-test. Eller brukar det vara så att äl är igång när mensen satt igång efter mf? Eller är äl endast igång när mensen blivit regelbunden igen? Känner mig nästan lite okunning av denna djungel då jag aldrig märkt av när jag haft ägglossning förut, åsså att det gick så fort för mig att bli gravid när vi började försöka.

• Bubbas
    killerqueen skrev 2012-12-07 16:45:15 följande:
    Ja jag vet inte om jag ska göra det kanske! Dock långt till BIM så vi får se helt enkelt :) Jag testade ÄL-stickor en gång, funkade inte ett skit för mig. Visade neg. heeeela tiden och det var ändå då jag blev gravid :o  

Nä okej, äh då skiter jag i dom och bara kör på :)
  • Bubbas
    Diche79 skrev 2012-12-08 13:03:54 följande:
    Hej tjejer! Testade imorse, negativt såklart!  Mens borde börja imorgon/måndag, iaf om den kommer som den har gjort sista månaderna! Jag testade med ÄL-stickor förra månaden, kommer göra det nu igen! Men det är bara för jag blev lite osäker i nov på när ÄL verkligen var..         

Åh, tråkigt :( Jag blöder iaf för fullt nu, vill bara börja försöka igen!
  • Bubbas

Rebecka85: Välkommen! Usch vilka flashbacks jag får av att läsa, jag beklagar! Jag åkte in akut på natten då jag började störtblöda i v.14. Gyn följt av skrapning. Hemma igen och allt klart 12 timmar senare. Blödde och sjuka smärtor ca 2 v senare. Diche79: Alltså, jag blöder helt stört mycket denna gången! Sist inte mycket alls? Tror inte jag gör det utan bara kör på. Har ju en ägglossningsapp så jag ser på ett ungefär när äl är, om det nu kommit igång och stämmer efter mf. Hoppas din kommer igång snart och att det inte är lika niagarafall som här!

• Bubbas
    Diche79 skrev 2012-12-09 20:22:26 följande:
    Så hade jag oxå, blödde en vecka när jag fick första riktiga mensen efter MA:t, i vanliga fall hade jag 4-5dgr...! Min mens har inte kommit än, inte ens lite rosa på pappret.. Börjar bli rätt säker på nu att jag hade ÄL den 29-30, dvs vid ÄL-symptom nr 2.. Isf är det BIM lör/sön nästa helg. ÅH - ständigt denna väntan!!        

Fast nu är ju andra mensen efter mf, hmm. Åh vad jobbigt, en vecka till då. Man vill ju bara börja försöka igen!
  • Bubbas
    Diche79 skrev 2012-12-10 09:05:51 följande:
    Jo, men jag menade min andra mens. Den första som kom en månad efter MA hade jag ingen ÄL och därför ingen helt riktigt mens. Men sen när mens nr två kom så hade jag fått ÄL igen, och då blödde jag en vecka.. Ingen mens här idag heller. Så det blir nog som jag var rädd för, nya BIM är alltså i helgen...   Jag började få ÄL-flytningar den 29/11. Men vi sexade bara den 30 och sen den 2, så vi missade nog ÄL då tror jag. Undrar vad det är som gör att ÄL helt plötsligt blir försenat med 5-6dgr?

Så då är det kanske först nu efter den här mensen jag får äl? Hoppas det. Blöder fortfarande hur mycket som helst :( Jadu, verkar som äl lever sitt egna lilla liv! Vi får helt enkelt vara på våra killar varje dag för att vara säker! ;)
  • Bubbas
    Diche79 skrev 2012-12-10 10:58:21 följande:
    Ja, vi hade en diskussion hemma om just det för två veckor sen, ang ÄL-sex. När vi blev gravida i juni så sexade vi varje dag i typ en vecka. Vi pratade om samma nu vid nästa ÄL, så det blir väl sex från jul till nyår för säkerhetsskull! Min förra mens, den som kom 9nov, så fick jag massor under ett par timmars tid. Vi satt på bussen till vårat hotell (var på solsemester) och då kände jag kraftig mensvärk. På två timmar bytte jag 3 tamponger...  Kändes inte så kul att ligga i bara bikini vid poolen sen efter det, var svinnervös över att blöda igenom igen!

Ja fyy, i förrgår blödde jag igenom en tampong på typ 2 timmar. Är inte ens att tänka på just nu, tampong alltså! Kan inte vara en höjdare att ha så på semestern heller när man bara vill sola och bada! Fy vad jobbigt! Jennie89: Beklagar ditt mf! Välkommen hit iaf, här hjälper och stöttar vi varandra! Såå skönt att få skriva av sig med sånna i exakt samma sits! Bättre än alla kuratorer i världen!
  • Bubbas
    Diche79 skrev 2012-12-11 08:47:08 följande:
    Killerqueen - då har vi BIM nästan samtidigt! Min nya BIM är på lördag tror jag... Tänkte ta ett nytt test på fredagmorgon. Eller ja, en del av mig vill, en del av mig vill vänta och se vad som händer...  Är typ helt säker på att jag inte är gravid, men samtidigt så lever ju alltid hoppet in i det sista! Bubbas - har det minskat i mängd nu? Jennie - hur går det för dig, fått mens än? Gjort något test? Här händer inget alls, tror jag kan ha haft lite molvärk igår under träningen, men det var nog önsketänkande....!

Diche79, killerqueen & jennie89: Jag håller alla tummar och tår att ni INTE får mens! Har varit lite lugnare med mina blödningar sen igårkväll men varje gång jag tänker att det kanske är på väg att sluta sätter det igång igen. Så jag tror inge alls!
Svar på tråden Försöka igen efter MA :/