• Bubbas

Försöka igen efter MA :/

Jo det är väl okej med mig. Börjar gruva mig inför 9/4 och inför påskhelgen ifall syrran och mamma börjar fråga saker. Då kan jag nog inte hålla inne tårarna.

Vad skönt diche om illamåendet börjar lugna sig lite! Hur långt är du gången nu? :)

Hoppas dom hittar nått att åtgärda bianca om det nu är något fel på äl. Lycka till!

Förresten, vi ses väl på blåkulla på torsdag?     

• Bubbas

Cinga: Beklagar ditt mf. Här stöttar vi varandra och delar tankar och funderingar, välkommen hit.

Idag när jag skulle hem från jobbet känner jag en klump som kommer i trosan och skyndar mig hem, (trodde det börjat blöda igen och att det var några rester kvar som inte kommit ut än som kom) men när jag kommer hem visar det sig vara en ganska kraftig äl-sekret klump. Gjorde ett äl test och ja, har tydligen redan äl 13 dagar efter missfallet? Knäppa kropp!

• Bubbas

Jahaa, haha lurad! Märks att jag aldrig använt mig av äl tester va ;) Men var ändå konstigt för var så himla mycket sekret, aldrig varit det förut. Igår hade jag även lite trådigt fast inte så genomskinligt. Skönt ändå att kroppen förhoppningsvis är på gång så snabbt igen. Hoppas bara det inte är äl fre-lör för då kommer vi inte kunna sexa då vi ska till stugan med min familj.

• Bubbas

Diche: Nej det gjorde jag inte. Det jag tog igår var mitt livs första äl test, därav missförståndet haha! Tog ett imorse med och blev ganska lika gårdagens. Vi låg inatt iaf, utifall att. Ska försöka idag, imorrn och på söndag iaf! Men jag trodde att man inte hade äl om man bara fick ett streck, men det är alltså alltid två? Fast olika starka?

Jennie: Ååhh vad kul att höra! Vad underbart med små sparkar! Jag tror nog att du vågar titta på bebisgrejer snart ;) 

• Bubbas

Grattis bianca!! :D

Diche: Nä jag provade inget mer än dom där två dagarna. Däremot i torsdagskväll hade jag en liten strimma brunt i flytningen som jag tyckte var konstigt, eftersom det inte är dags för mens än. Blev inget mer än så. 1 vecka kvar nu till första undersökningen, huvva!  

• Bubbas

Jodå det känns rätt okej. Igår hade vi BF, jobbig dag :( Vi ska vara där kl 11. Åh vad härligt med semester!

• Bubbas

Diche:
    Det är ganska okej med mig än så länge. Försöker komma på vad jag ska ha för anledning att inte komma på jobbet från morgonen på tisdag. Mina två kollegor vet om dom två första missfallen men inte det senaste,
    men har inte berättat om utredningen för nån alls. Lär ju inte vara lika lugn på måndagkväll och tisdagmorgon antar jag :( Men provsvaren lär ju dröja ytterligare några veckor?

Hur mår du nu? Är så glad för er att ni snart klarat 12 v! <3

• Bubbas
    Diche79 skrev 2013-04-08 15:36:31 följande:

Hur är det med dig idag - nervös? Jag kommer inte logga in nåt imorgon, men du ska veta att jag tänker på dig massor, och håller tummarna för att det går bra! Vi är borta en vecka nu, ska försöka kolla av här så jag vet hur det gick för er!

Tack, jag börjar faktiskt må mkt bättre! Illamåendet har gett med sig kraftigt, kände av lite tidigare idag, då hade jag inte ätit på 3timmar. Så nu slipper jag nog äta varje timme på semestern iaf :)

Jaa usch! :( Är ju inte så kul med gyn heller precis.. Tack för det, kan behöva bra tankar! <3 Vad sköönt, kanske du slipper må så illa på semestern! Ha det nu så himla härligt så hörs vi när du kommer hem! 
  • Bubbas

Välkommen hem diche! Hur har ni haft det och hur mår du?

Jadu, läkaren började göra gyn som visade att livmodern och äggstockarna såg helt normala ut. Han tyckte först att den första äggstocken såg stor ut men när den andra var lika stor var det nog bara så jag såg ut sa han :P Däremot fanns där en hinnsäck som var 3.3 mm stor! Han tyckte det såg ut som jag var gravid nu så han ville göra ett gravtest på urin som visade neg men ville även göra ett blodprov som efter en timme också visade neg. Innan vi fick svar på det blodprovet sa han att ifall jag skulle vara gravid väntar vi lite med utredningen och sätter mig på blodförtunnande istället, eftersom mf kunde orsakas att pyttesmå blodproppar. Men när det också var neg skulle fler provtagningar göras pga utredningen, som gjordes på lab, så träffade inte läkaren igen. Undrar dock varför hinnsäcken finns kvar?? Om inte den följt med ut vid MF'et borde jag väl fortsatt blöda men det har jag inte? 

Har inte haft mens än efter senaste missfallet, är på dag 35 idag och testade neg i förrgår. Verkar vara fast i ingenmansland, igen!

Kram!

• Bubbas

Åh fy, lät ju sådär! Trodde det skulle ge sig efter några veckor.

Ja, läkaren kändes väldigt bra. En äldre man runt 60 som är överläkare.
    Ja proverna skulle ta ca 5 v att få svar på, dom skickades till umeå.
    Jag vet inte, det sa han inget om, kan det bli sånna vid mens? Är 8 dagar sen vi såg den och ännu ingen mens. Fattar liksom inte vad den gör där om jag ändå inte är gravid. En annan hinnsäck?

Svar på tråden Försöka igen efter MA :/