• Jennie89

Försöka igen efter MA :/

Vad kul Soma :) Funkar allt bra annars?

Han hinner säkert ändra sig till våren Diche, jag hoppas att det är jag som bestämmer där hemma, mannen vill ha tre barn men jag nöjer mig mer än väl med två.

Härligt Bubbas :D Hoppas symptomen kommer snart då, jag mådde fruktansvärt illa förra veckan men nu är det som vanligt igen, aningen ömma bröst och kokheta fötter om nätterna (jag har fått gå upp och skölja dom i iskallt vatten för att kunna sova) förutom det inga speciella symptom förutom ett "sug" i magen på morgonen och när jag ätit dåligt.
    Vi ligger nästan samma då Bubbas, jag är på 6+4 idag, lång väg kvar. Ska du göra något tidigt vul denna gången?

Aug-13 - T
  • Jennie89
    Miaomiao skrev 2014-11-26 12:10:02 följande:

Hej tjejer, jag vill gärna vara med här! Beklagar allas ma/mf, och gratiis till er som har lyckats bli gravida på nytt! Håller verkligen tummarna för er att det ska gå vägen den här gången. 

Här kommer min historia (har äntligen fått ork att skriva av mig). 

Jag håller på att gå igenom den tyngsta perioden i mitt liv just nu. Jag är 36 och har två barn sedan tidigare, och i somras har vi bestämt oss för en sladdis, blev gravida i slutet på Oktober, och lyckan var total. Fick sedan två pyttesmå bloddroppar på pappret i v 6, gjorde vul i v 7+2 och läkaren konstaterade att allt såg bra ut men jag var i v 6+2. Omöjligt tänkte jag eftersom vi hade stenkoll på äl och använde äl-stickor. En vecka senare blev min oro lite starkare och jag gick på vul i fredags, och där såg man att fostret var i 5+3, inget hjärta, så avstannad graviditet var konstaterad. Både jag och min man grät floder den dagen. Jag ville få göra ett medicinskt abort direkt men det tar visst tre dagar sammanlagt, och jag skulle iväg på en veckas tjänsteresa direkt efter vul. Kul va? Så nu är jag här, i ett land långt borta från Sverige med växande mage och ömmande bröst och ska på söndag gå och få min första tablett, och sedan har jag tid på sjukhus för att ta de andra tabletterna som sätter igång aborten. Känns hur jobbigt som helst! Vet ju att hormonerna stiger i onödan. Vill bli återställd så fort så möjligt och börja försöka egen. Aborten kommer jag att göra på sjukhus och fick inte välja något annat eftersom jag kommer att vara i v 11 då

Jag försöker tänka på framtiden, och att vi snart kommer att försöka igen. Dock så är det väldigt tungt att vänta nu då är vi inte tillbaka på ruta ett  ännu. 

Läkaren sa att vi ska vänta till första mens med att försöka igen. Varför är det så, varför får man inte försöka om man fått äl?

Kram till alla

Jag beklagar ditt ma :( Måste kännas tufft att inte ens kunna vara hemma.
    Man behöver inte vänta, det är enbart för att det ska vara enklare att ha en "riktig" mens att utgå ifrån vid en ny graviditet. Efter min skrapning "fick" vi inte försöka på två månader...
    Aug-13 - T
  • Jennie89

Hur har det gått miaomiao? 

Jag blödde i nästan två veckor efter min skrapning, värst var det en vecka efter.

Hur mår du Bubbas? 

Hoppas ni ha haft en mysig första advent med era kära!

Aug-13 - T
  • Jennie89

Jag gjorde aldrig återbesök eftersom jag skrapades, men de borde göra vul, annars kan de inget se.

Jodå Bubbas, det verkar som illamåendet har lugnat ner sig nu, det har varit mer utdraget än sist men jag har inte behövt spy. Kan inte äta vanlig varm mat (men onyttigheter går ner utan problem, precis som sist haha)
    Vul blir det, vet dock inte var eller när. Gjorde hos bm i v 13 sist (fosterdiagnostik) och hoppas på det samma denna gång. Får vi inte det bokar vi ett privat, dock 7 mil bort men mitt psyke klarar inte av att vänta till rul.
    Vi tänker inte längre än när vi får det bekräftat att det är någon där inne. Känns lugnast så även om jag gärna vill börja kolla på syskonvagn och liknande :)

Aug-13 - T
  • Jennie89

Välkommen hit Septemberplus, beklagar ditt mf, hoppas din kropp kommit igång som den ska så du får ett nytt plus eller mens snart! Jag har ett ma i bagaget och nu en dotter på 15 månader och är nu gravid i v 8.

Tråden har "firat" två år. Jag vill tacka Bubbas och Diche för dessa två år! 

Var på bvc med dottern i veckan. "Hon borde väga över 10 kg nu" sa barnmorskan. Javisst, 10,050 kg vägde hon in på till sina 80 cm. Vi får inte hjälpa henne med maten längre, kan själv men det tar ju sån tid haha.
    Det bästa med att jobba är att komma hem, hon springer fram mot en och man får en stor kram och en puss. Den där kärleken, ja, det är dagens höjdpunkt.

Skönt med lite illamående Bubbas ;) Jag mår inte alls bra, har varit hemma från jobbet idag, orkade bara inte sätta mig i bilen när jag mår så illa. Levt på mackor, frukt och godis nu i flera veckor känns det som.

Vi ska till min syster imorgon och julbaka, kan bli spännande. Trevlig helg på er!

Aug-13 - T
  • Jennie89

Skönt att den kom Septemberplus, då är kroppen på gång igen! Håller tummarna för ett plus för er i januari :)

Hur känns det att börja jobba Diche? 

Här blir det inte många julklappar, eftersom hon är enda barnet i släkten (näst yngst är jag haha) kommer hon få mer än hon behöver. Hon ska få lite Duplo till (hon sitter och leker med det för tillfället, eller ja, fyller byxorna med bitar), ett "hoppdjur" (uppblåsbart) , plocklåda med formade bitar och något till, hennes rum är redan fullt =s

Hon säger 10-15 ord nu, men mest blahablaha, hon kollar allvarligt på en och säger obegripliga ord och förväntar sig ett svar haha. 
    Aug-13 - T
  • Jennie89

Sambon hade helt klart haft ännu mer skav i öronen ;)

Vad skönt med vul! Jag var på inskrivning i fredags och fick tid bokad den 8de jan. Nervöst! Fast jag har fuskat och försökt lyssna med dopplern trots att det är tidigt. Idag hittade jag hjärtat för första gången, än lever den, 9+2 idag. Var väl i denna veckan den dog när jag fick ma så känner mig långt ifrån säker än. Fast idag är jag glad =D

Hihi, det var presentsnörena som blev favoriten förra julen, dröjde till april innan vi kunde slänga de sista. Tove har precis börjat uppskatta sin boltbräda (som är från mitten av 80-talet), tyvärr är det roligare att slå hunden.... 

Aug-13 - T
  • Jennie89

Välkommen Knaappeen, beklagar ditt ma.
    Jag tog aldrig piller utan skrapades direkt, för mig kom nästa mens dag 30 - Dvs precis som förr. Däremot hade jag ingen äl varken första eller andra månaden efter skrapningen, men det är ju väldigt individuellt. 

Jobbigt att gravtestet fortfarande visar pos Miaomiao, hur mår du annars?

Aug-13 - T
  • Jennie89

Skönt att kunna få mycket Diche! Vi har inga vänner som har större barn än (knappt några som har barn) och hon har fått det lilla som finns bevarat från när vi var små. Sambons föräldrar sparade allt, de har inte flyttat utan lagt allt helt på vinden och mina har knappt sparat något då vi flyttat fem gånger. 
    Klarar han av att få i dem med olika former? Vad duktigt! Tove bara fuskar och öppnar lock/luckor och lägger i dem där istället, hennes tålamod är ungefär som mitt haha.

Vi köpte pulka förra året, var snö i säkert en hel vecka då, hann använda den två gånger haha. Vi har en fin barnbacke precis utanför (i en kohage) men det dröjer nog ett år till eller två innan hon kan använda den. 

Men vad skönt att din sambo inte är helt emot! Han kanske inte ens har tänkt tanken än? Jag pratade om att få barn tätt redan innan Tove var född och min sambo vill ju ha minst tre... Det är ju bara det att man aldrig vet hur lång tid det tar. Jag tyckte dessa sju månader vi försökte på var en evighet, men sen krånglade min kropp med...

Vilka tider! Har du nära till jobbet? Det kommer säkert bli jättebra, man behöver komma iväg och längta hem ibland. 

Mindre än en månad kvar till inskolning här. Det känns som det är då det "normala" livet börjar, att man ska skapa en ny vardag. Ingen mat som kommer vara klar när man kommer hem och kanske en tjurig unge som varit på dagis i 10 h. Usch, får ångest av bara tanken.

Min bm satte bf den 10de juli, men jag hade äl först dag 21 så jag säger den 17de. Vi kanske får samma dag Bubbas ;) 
    Skönt med en doppler! Tove hörde jag först v 11+0 så försök att inte oroa dig om du inte hör. Det var fört i 13+ som jag hörde varje gång vi försökte. Förhoppningsvis känner man den tidigare denna gången ( v 20-21 sist för mig) och behöver inte använda den =) Vi ska testa att lyssna igen imorgon, hoppas vi får höra!

Här sover familjen än. Jag mådde uruselt igår, hade urinvägsinfektionskänning och kramper (som jag i efterhand tror var sura uppstötningar) illamående och första kräkningen. Tog med mig massor av jobb hem igår så stannar hemma idag och "vilar upp mig". Måtte man må bättre när man är tillbaka efter jul.

God jul på er!

Aug-13 - T
  • Jennie89

Här somnar vi elva och vaknar åtta ;) Hon ska tvunget ha välling vid sju och då får hon ny energi och springer runt i timmar haha. Vi inbillar oss att det kommer vända när hon börjat dagis så vi står ut ett par veckor till utan att anstränga oss.

Om två veckor har inskolningen börjat, känns jobbigt men ska bli skönt att komma in i någon slags vardag. Känns som man fortfarande lever i sin lilla bubbla =)

Det går bra att jobba, skönt att komma hemifrån och längta hem lite, vetskapen att hon är med sin pappa gör väl sitt. 

Magen börjar växa, livmodern har börjar komma upp över blygdbenet nu - Mycket tidigare än sist. Märks tydligt när man lyssnar efter hjärtat.

1,5 vecka kvar till vul, ska bli så skönt att få se om allt är som det ska. Vi har precis berättat för våra föräldrar, men det känns fortfarande inte som det är på riktigt.

Gott nytt år på er!

Aug-13 - T
Svar på tråden Försöka igen efter MA :/