• Mama69

Försöka igen efter MA :/

Har också varit med om det. Slutade med p-piller i november. Fick tillbaka mensen till nyår och blev gravid direkt. Väntade till efter v. 12 med att berätta. Två veckor senare, i början av april, gjorde vi KUB-test och då såg de att babyn var död sedan ett par veckor tillbaka (Jag minns när de första grav.symptomen försvann och det var ungefär då). Förfärlig dag och natt på KK med evighetslång väntan på skrapning, och sedan obefintlig uppföljning varför jag bokade tid privat.

Men på sensommaren  blev jag gravid igen Glad och i april föddes en fin tjej. Min allra bästa 40-årspresent!

Lycka till! 

• Mama69
    killerqueen skrev 2012-12-03 21:18:53 följande:
    Ja, jag kommer vara supernoga nästa gång - minsta lilla tecken ska kollas upp! Kan hända jag är nojjig, men jag kommer göra _allt_ för att slippa gå fyra veckor med ett dött foster. Hoppas MVC kan ta det seriöst också och verkligen göra nogranna kontroller och ha stenkoll på allting så jag slipper gå igenom detta igen!
    Vill inte skrämmas men min MVC tog verkligen inte något särskilt ansvar för mig pga av min tidigare MA. Det var så "vanligt". därför gick jag privat och tog VUL regelbundet och när jag blev orolig längre fram i graviditeten vände jag mig till KK direkt där deras underbare överläkare sa att jag alltid var välkommen när jag var orolig. Var på flera extra kontroller där när jag "fick för" mig något.
Svar på tråden Försöka igen efter MA :/