• Arwen

Försöka igen efter MA :/

Hej.

Jag hoppar gärna in här. Jag förstår precis hur ni känner er. Fick MA konstaterat i slutet av Juli, v.13. Då sa de till mig på akuten att fostret såg ut att ha avstannat redan i vecka 6 men jag gjorde ett ultraljud i v.7 och såg hjärtat slå så det måste ha tillbakabildats efter det.

Killerqueen: Intressant att det skulle vara ett gott tecken att kroppen behåller fostret även fast det avstannat, vet du något mer om det? Man greppar ju efter halmstrån när det kommer till det här, minsta positiva besked mottages gärna!:)

Vi har svårt att bli gravida och blev gravida via IVF så det känns extra tungt när man vet att man har ganska små chanser att bli med barn hemma utan måste gå igenom långa hormonbehandlingar för att kunna komma dit igen. Allt det här har fått mig att känna mig rätt låg ända sedan i somras och även innan också då vi har vetat om att vi har små chanser att bli med barn naturligt i ett och ett halvt år. Jag lägger all min energi på att inte tänka på allt det här, min största skräck är ju att det aldrig kommer fungera för oss och att jag aldrig kommer få bli mamma.

Men det sista som lämnar en är ju hoppet så jag hoppas varje månad på ett litet mirakel.. Hoppas även på plus åt er andra.

Styrkekramar!

• Arwen

Killerqueen: Jag fick också tabletter för att avsluta graviditetshormonerna, jag tog dem fredag natt och skulle tillbaka måndag morgon för att sätta igång missfallet men det startade av sig själv på söndag kväll. Otrolig smärta både psykiskt och fysiskt.

Har du någon behandling för endometrios? Jag är inte helt med på vad det innebär. Vårt problem är min sambo som har lite för få simmare. Mig har de inte hittat något fel på men man vet ju aldrig, ofta så är det ju fler bidragande faktorer som gör att man som par har svårt att bli med barn.

Jag hann som tur var inte köpa några babygrejer men vi fick en spjälsäng och grind av några vänner och jag hade hunnit berätta för nästan alla(förutom på jobbet, vilket jag är glad för). Vi köpte till och med ett hus för att vi skulle få barn. Fanns liksom inte en tanke på att det inte skulle gå hela vägen. Så nu sitter vi där i vårt lilla hus med "babyrummet" vägg i vägg med vårt sovrum och väntar på att nästa chans. Rätt sorgligt på nåt sätt!

Jag vill också vara gravid igen, skulle offra det mesta för att få en bebis. Hoppas det är vår tur snart.

Dieche79: Tack för omtanken!:) Har du barn sedan tidigare eller är det första?

Svar på tråden Försöka igen efter MA :/