Försöka igen efter MA :/
Beklagar ditt MA.. Vet hur jobbigt det känns.. Jag har ingen sjukdom eller så alls som gjort det svårt för mig att bli gravid.. Hur som helst, jag blev gravid på första försöket. I v 10 skulle vi på läkarkontroll o göra vul.. Något som i min kommun erbjuds alla förstagångsmammor.. Vi gick dit superglada, jag tog ut kontanter för att kunna köpa bilderna från ultraljudet.. Läkaren konstaterade att min livmoder vuxit som den skulle o så vidare, men när han skulle göra vul så hittade han inget foster.. Det fanns inget.. Allt annat fanns, men inget foster.. Min värld rasade.. Läkaren sa att jag ju kanske räknat fel på veckorna, men jag var säker., det var kört.. Men fick inga tabletter för att framkalla missfallet.. Vi skulle vänta 2 veckor.. Han sa att det bog kommer att hinna komma ut själv.. Under dessa 2 veckor mådde jag otroligt dåligt.. Jag hatade min kropp som lurat mig. Hatade att se, känna, bli påminnd om magen.. Slog o tryckte på magen.. Ingen verkade förstå.. Efter 2 veckor fick jag tabletter.. Stoppade in dom o väntade.. Hade så obt så jag visste inte vart jag skulle ta vägen.. Först 2 dagar senare kom allt ut.. En klump stor som en citron.. Ingen verkade förstå... Sen började försöken på nytt.. Varje gång jag fick nens kändes som ett slag i magen.. En vän berättade att hon var gravid.. Ytterligare ett slag i magen.. Mer mens.. Inget funkade.. Fick brev hem från mvc.."välkommen på föräldrakurs".. Dom hade glömt ta bort mig när jag fick missfall.. Mådde dåligt.. Blev påminnd.. Till slut, på femte försöket, lyckades vi igen.. Det får ju betraktas som att det gick relativt fort, men det var en evighet när man var mitt i det.. Graviditeten gick o jag blödde mest hela tiden, men allt var bra.. Var orolig hela tiden.. Blundade o grät på alla ultraljud.. Men det gick bra. Fick en dotter.. Och hon är värd allt.. Skulle gå igenom allt flera gånger om om det behövdes.. Jag hoppas du kommer känna samma en dag när ni lyckats igen.. Vägen dit kan kännas lång o tuff, men din kropp har visat att den kan bli gravid.. Hoppas det går bra för er!