Inlägg från: Anonym (Hm ja) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Hm ja)

Min 16-åring har förlovat sig! Hur kan jag ställa mig till det och vad ska jag säga till henne?

Det KAN faktiskt vara så att din dotter helt enkelt har funnit den hon kommer vara med resten av livet och att det inte alls visar sig bara vara en första kärlek. Även om det är tidigt att förlova sig. Jag hade en kompis som träffade sin nuvarande man när hon var nyss fyllda 15, de är nu gifta och har 2 barn tillsammans. Vänner till min mamma som varit tillsammans sedan de var 15 och är fortfarande gifta, de är nu över 60 år.

Oavsett, du verkar vara väldigt sund. Jag tycker du ska tala om att du läst hennes blogg, att du brukar göra det och att du tycker hon skriver så fint om både det ena och det andra, att du sett att hon förlovat sig och att du självklart är jätteglad att hon träffat någon som är så fin och som ni som föräldrar känner er trygga med men att du inte vill att hon ska ha för stora förväntningar på relationen och att även om en förlovning för de flesta innebär ett väldigt seriöst steg så är hon trots allt ung nu och att OM saker och ting inte skulle gå som hon hoppas så ska hon inte vara rädd för att prata med dig och pappan om det och att hon inte ska känna att hon "måste" vara tillsammans med honom för nu är de ju förlovade, om relationen inte fungerar längre fram.

Herregud, jag skrev inte en enda punkt där haha, orkar inte ändra.

Svar på tråden Min 16-åring har förlovat sig! Hur kan jag ställa mig till det och vad ska jag säga till henne?