Min 16-åring har förlovat sig! Hur kan jag ställa mig till det och vad ska jag säga till henne?
Jag är ju ingen mamma, väntar mitt första barn nu. Men jag och min sambo träffades 3/11-06 då var jag 16 år, det gick fort och vi förlovade oss redan 30/4-07 då var jag nyss fyllda 17 och min sambo var också 17, fast han är ett år äldre än mig. Vi blev grattade men både mina och hans föräldrar uttryckte att det var tidigt, men aldrig klagat eller sett ner på oss, nu är vi 22 & 23 och bor tillsammans sedan 2010 och väntar nu vårat första barn och planerar bröllop.. så jag tror inte att åldern har någon större betydelse, det har blivit ganska vanligt att förlova sig redan vid 16-17 års ålder, och håller det inte så håller det inte, det är ju lättare att bryta en förlovning än att skilja sig..
När jag och min sambo träffades så absolut umgås man mindre med sina vänner, min sambo blev också kallad "toffel" men det behöver man inte bry sig om, jag är min sambos första flickvän på alla plan, jag hade haft två pojkvänner innan jag träffade min sambo, men känns det rätt så känns det rätt.
Försök att inte flippa ur när hon säger det till er, hon är orolig för det och kan lätt ta det värre än vad ni menar om ni "flippar ur" på henne när hon berättar, hon har lika stor chans att leva med denna killen i hela sitt liv som du när du träffade din dotters pappa! Stötta dem och gratta dem stort! Det är ju underbart att hon och sin kille är seriösa i sitt förhållande!