• Tilda76

Jag blev gravid med DHEA (Prasteron)

Hej! Jag ska på utredning i Aten men har redan blivit rekommenderad DHEA. Jag behöver dock få det utskrivet i Sverige. Hur gick det till när du kontaktade Falun? Bor du nära och därför var det naturligt att välja dem? Jag bor i Skåne och IVF i Falun är lite krångligt men verkar som de är de enda som ligger i framkant vad gäller detta!

• Tilda76

Tillägg: jag är 36 men är tillhör nog de som kommer i ett för tidigt klimakterium så då kanske man kan räknas till gruppen som
    Behöver dhea?

• Tilda76

Grattis Moshi!!! Jag har valt Falun så nu hoppas jag på det bästa! Kram

• Tilda76

Hej! Jag fick prasteron av Falun och mådde faktiskt bättre av det. Höll mig frisk som en nötkärna. Bara lite irriterad i början och lite små fjun i ansiktet. Jag tog det i två månader sen började en ivf. Men den gick riktigt dåligt, fick för hög dos så äggen mognade jättefort. Plockade ut ett sim blev befruktat men tyvärr med två spermier så det blev fel i delningen sen. Sen kände vi att vi nog inte orkar fler ivf, tiden bara och går och går och det känns lönlöst. Så nu väntar vi på donator i Finland. Har möjlighet att göra en ivf till i Falun om vi vill. Hon ville testa att jag tog melatonin. Jag tror Falun inte hyser lika stort hopp till prasteron längre, kanske därför de inte skriver ut. Men flera blir ju hjälpta av det så ge det lite tid (om du inte mår alltför dåligt!!!)

Svar på tråden Jag blev gravid med DHEA (Prasteron)