min flicka gråter ickså när jag lägger henne och jag brukar också lägga henne i babybjörn stolen och prova mata henne men det funkar en gång av hundra. att mata medan man går har jag också provat, tro mig jag har provat allt allt möjligt men inget funkade. hon har mjölkprotien alergi enligt vad läkaren sa och vi bytte hennes mjölk till althera vilket starkade hennes matvägran. hur visste ni att eran pojke hade låsningar i nacken? kan det vara samma med min flicka? det är bara när jag matar henne hon gråter annars när hon sover så sover hon på sidan och gråter inte och om jag lägger henne på ryggen när hon har sömnat så vaknar hon efter en kvart men annars när hon är mätt så lägger jag henne på ryggen o så tål hon den positionen i en kvart kanske.
Meal skrev 2012-11-29 22:31:03 följande:
Har babyen undersökts för reflux och mjölkallergi? Tänker det är viktigt att ta reda på varför hon gråter så fort hon får flaskan. Kan det vara så att mat innebär smärta för henne? Vilken ersättning använder du? Jag rekommenderar HIPP, den fungerade bäst för min kille och jag fick själv tipset om den. Då hade vi testat allt, både receptbelagt och vanligt. Min kille är prematur och hade sond i en månad. Och köp in och testa alla möjliga flaskor. Finns ju massa olika nappar bl.a. För oss var det Dr. Brown som var absolut bäst. Och testa olika positioner. I en period fick jag gå runt och mata. Det är inte lätt, men vad gör man inte. Min son kunde heller inte amma, anledningen till att han inte kunde det var för att han hade låsningar i nacken. Så han skrek också mycket när vi skulle mata. Vi visste det inte först, men det var för att han fick ont när han låg i en viss position. I en period så matade vi honom i babysittern, en sån babybjörn som man kan ha från födseln. Du kan köpa en speciell kopp för att mata med på apotek. Men eftersom du har hemsjukvård så borde ju de ta med en för att testa.