• Emos00

Äggdonation Ava Peter november 2012

Jag vet att mina gravidbesvär är något som man som icke gravid skulle gladeligen stå ut med om man bara fick vara gravid. Jag har ju varit där själv i många år. Men samtidigt vill jag sprida lite "positiva vibbar" och en stor förhoppning att vi alla kommer dit. Hoppas ingen tar illa upp för då får ni skriva det så slutar jag på en gång!  

Men jag är så glad, jag tror mina sömnbesvär har vänt! Jag har inte sovit en hel natt sen augusti pga alla hormoner, vaknat minst 5 gånger per natt Jag trodde det skulle bli bättre när jag slutade med medicinerna men icke! Men sen läste jag att magnesium brist kan leda till störd sömn. Så jag var ju desperat så det är ju värt ett försök. Peppar peppar.... det verkar funka! Jag tar en låg dos men det verkar räcka! Jag har nu 3 nätter i rad bara vaknat 2 gånger! Kanske inte alls har med tabletterna att göra men oavsett anledningen är jag så glad! Känner mig som en ny människa från att varit mer död än levande!

kram
    Em

• Emos00

Jag håller alla tummar och tår för er "hoppfull"!!! Hoppas att Spanien är "ert" land!

Hur går det Julia, har du slutat blöda? Dags för nästa UL?

Själv är jag väldigt glad för imorgon åker vi familjen till Dubai en vecka. Avkoppling och värme känns som ett bra alternativ till +2 grader och regn!

kram
    Em

• Emos00

Tillbaka efter en underbar semester vecka! Till och med lilla magen har fått lite färg! Igår var jag hos barnmorskan bara för att få höra det lilla hjärtat slå. Jag känner att jag behöver få bekräftelse med jämna mellanrum att det faktiskt är något där inne! Jag har drömt så mycket mardrömmar den sista tiden att det var skönt att bara få okej att "hen" fortfarande levde!

Nu håller vi verkligen alla tummar för dig "Hoppfull" att det går vägen! Vi ser det som den bästa julklappen!

Marge, jag äter också Magnesium men då för sömnen. För mig har det funkat okej, sover lite bättre nu. Men jag har läst att det ska vara bra för tidiga sammandragningar också. Läste någonstans om en operation som gjorts på en gravid kvinna där man lyckades stoppa en förtidig födsel med en magnesium chock! Jag vet inte riktigt dock hur mycket man vågar ta? Har du någon uppfattning om det?

Hoppas det går bra för dig Julia! Det borde vara dags för UL!

Kram
    Em

• Emos00

Åh vad jag kommer hålla tummarna för er "hoppfull" den närmsta tiden! Jag tror på en tidig julklapp!

Kram

• Emos00

Jag vill bara önska trevlig resa "hoppfull" och stort lycka till! 

Kram
    Em

• Emos00

Hej Marge!

Hur går det med Magnesium, funkar det? Hur mycket tar du?

kram
    Em

• Emos00

Åh så spännande "hoppfull"! Jag håller verkligen alla tummar för er nu! Men jag tror på den bästa julklappen!! 16 grader och sol låter inte dumt heller!

Och gör inte mitt misstag att testa för tidigt! Jag kunde ju inte hålla mig och testade redan efter en vecka och fick negativt. Men nu är jag ju gravid i vecka 19 så det finns en anledning att man ska vänta till rätt testdag! Jag hade besparat oss ganska många tårar om jag inte hade varit så nyfiken! Imorgon är det dags för det stora UL. Börjar bli lite nervös men också förväntans full.

Flyg försiktigt hem och var rädd om dig!
    Kram
    Em

• Emos00

,
    Hej!

Nu håller vi verkligen alla tummar för er hoppfull att det går vägen. Men som vi sagt förut - nu är det er tur!

UL gick jätte bra! Vi träffade en UL läkare som var jätte nogrann och verkligen förklarade allt han såg. Sen gjordes även en mätning på min livmodertapp vilken såg bra ut! Skönt för det är min största oro! Fortfarande svårt att förstå att den där lilla krabaten man såg på tv-skärmen ligger i min mage. Även fast jag känner den titt som tätt känns det ändå konstigt! Var sen och kikade lite på barnvagn. Vi har gjort oss av med allt från vår son för det kändes som att hoppas på för mycket att spara allt! Men jag känner mig som ett barn som smiter in i godisbutiken även fast det inte är lördag! Man har längtat så länge att det är svårt att förstå att det är sant!

Trist att Magnesium inte funkade Marge. Jag tar 120 mg om dagen vilket är väldigt lite, du kan ta upp till 360mg. Jag tyckte det hjälpte från början men nu sover jag lika dåligt igen så jag vet inte. Men samtidigt har jag ju inga sammandragningar eller sendrag så det kanske hjälper för det. Men sen så tar jag ju fortfarande vaginatorerna och de gör väl sitt till. Får se vad som händer när jag slutar med dem om en vecka!

Oj det blev en hel uppsats och det jag egentligen skulle skriva var att jag önskar er alla en jätte God Jul med massor av mat, paket, mys och vila!

Kram
    Em

• Emos00

Åh vad vi håller tummarna att det går vägen "hoppfull"!

Jag förstår dina tankar, man vill ju alltid hitta en anledning om det nu inte skulle gå vägen. Tyvärr så vet ju förnuftet att det inte är så enkelt, allt kan stämma men det funkar ändå inte eller tvärtom. Jag hade inga symtom alls så tidigt så det kan vara ett gott tecken. Sen med tanke på hur mycket mediciner man tar så vet man ju inte vad som är vad. Men vi håller tummarna och hoppas så mycket att det går vägen!

God Jul!
    Em

• Emos00

God fortsättning alla!

Roligt att höra ifrån dig Julia och allt går bra! Ska du göra KUB test? Det är ju lite speciellt för det blir ju första gången man får "se" det lilla livet.

Nu är det inte långt kvar Marge, vecka 30! Jag längtar dit! Jag är i vecka 20 och jag längtar  tills bebisen är så stor att den troligtvis skulle klara sig om den kom förtidigt. Så njut, jag kommer ihåg att jag faktiskt saknade "magen" när vår son var född.

Nu håller vi alla tummar för dig hoppfull! Jag hade också mycket huvudvärk, speciellt när jag gick upp eller ner i medicineringen. Men du gör helt rätt som tänker positivt! Den här gången är det er tur!

Själv har jag åkt på bihåleinflammation, så jobbigt. Tydligen inte speciellt ovanligt när man är gravid. Men fy vad ont jag har haft i kinden, käken och huvudet. Jag som verkligen försöker att inte äta några tabletter (känns som man åt tillräckligt innan och efter ET) har ätit en hel del Alvedon och nu pencilin. Men det har inte varit något annat alternativ!

Kram
    Em

Svar på tråden Äggdonation Ava Peter november 2012