Hjälp mig
Jag och mitt ex bor i olika kommuner, har ett barn i förskoleåldern, hittills har vi delat på ansvaret med hämtning och lämning för att båda varit arbetslösa, han tycker det är mest rättvist och ska vara så.
Nu är det så att jag ska börja sysselsätta mig med studier heltid, jag kan inte hjälpa till som jag gjort, för det skulle innebära att barnet är hemma från resan först kl 20, skulle få äta middag på resande fot och så har jag även tänkt försöka få extrajobb så jag vet inte om jag har möjligheten att hämta.
Sen måste jag få han att förstå att min nya partner tar emot barnet ibland, hittills har han vägrat att han ens åker och hämtar barnet med mig, är totalt förbjudet att han är i hans trapphus.
Min nya partner hjälper mig med dagis och det är också totalt förbjudet av mitt ex.
Han ringer mig i tid och otid för att prata med sitt barn, noll respekt att vi har ett liv här.
Kan ni hjälpa mig med tips hur jag talar sunt förnuft i han!
Jag har socialen bakom mig men de kan inte tvinga honom att acceptera situationen, det är föräldraansvar att lösa det.
Jag har alltid erbjudit ekonomisk reseersättning men han vill inte, det ska vara delat resor och så är det bara.
Dagis är bara mellan mig och honom.
Jag är sönderstressad, hur ska jag få honom att förstå?!