• Kingston

Någon mer med svårigheter att få till ett syskon?

Det beror väl helt på antar jag M och M.
    Det måste ju bero på hur snabba spermierna är, hur länge dom överlever och hur långtid det tag för ägget att färdas från "A till B"
    Så min gissning är att det där är väldigt individuellt och att det förmodligen är olika varje från gång till gång...

• Kingston

Chasingdreams: hej och välkommen hit! Vi förstår precis din längtan och din smärta här! Det är ok att gnälla av sig :)

• Kingston

Jamka: jag har inte varit med om missfall. Har bra varit gravid en gång efter första barnet och det slutade ju tyvärr i utomkveds.
    Och jag skulle givetvis vara ledsen för ett missfall men då skulle jag åtmn. veta att jag kan bli gravid... Det känns ju rätt hopplöst att försöka och försöka utan något som helst resultat!

• Kingston

Chasingdreams: i början när jag fick frågor om syskon på jobbet visste jag inte vad jag skulle svara... Man hittade på något och kände sig ledsen.
    Nu för tiden så säger jag bara att det faktiskt inte är en självklarhet för alla att få barn...
    Då brukar folk skamset se ner i golvet och instämma.
    Är så trött på folks prat att jag inte längre tänker acceptera det helt enkelt.

• Kingston

PunkAngel: hej och välkommen hit! Vill bara säga att jag känner igen mig själv i din berättelse... Har precis tagit en paus och är inte heller riktigt redo för IVF.
    Men skam den som ger sej ;)

*Kramar om*

• Kingston

Maramina: intressant läsning! Dock vet jag inte om det gör så jättestor skillnad, men man kanske åtmn. få veta anledningen vilket i sig är otroligt viktigt och skönt!

Man vill ju få veta VARFÖR det inte funkar, inte bara ATT det inte funkar...

• Kingston

Fattar inte varför jag har fått ett nytt användarnamn?? Hackat konto??
    Jag brukade heta "Kingston" och inte "taggigros"

Galenpannan: jag vet inte säkert... Men jag tror absolut ni kan påbörja IVF utan söermatest. För jag antar att man får göra alla sådana kontroller innan IVF försöken påbörjas?!

• Kingston

MissyT: hej igen! Och självklart får du vara med här :) jag hoppas att det är din tur nästa månad (så att du slipper hänga runt med oss ;))!!

• Kingston

Åh va roligt jamka! Grattis! Nu får vi tro att den lille/a är här för att stanna!
    Fyll dina dagar med roliga saker och försök njuta. Att vara orolig tjänar ingenting till även om det är galet svårt att låta bli!

Svar på tråden Någon mer med svårigheter att få till ett syskon?