• Gweny

Någon mer med svårigheter att få till ett syskon?

Liten till skrev 2014-08-28 20:47:33 följande:

Hej! Får man vara med här? Vi har försökt i ett år nu att få syskon till sonen som blir 6 i december. Ett ma i mars och bara blanka test efter det

Hopplöst att längta och vänta månad efter månad, men vad ska man göra?

BIM nästa fredag ungefär, orkar inte testa med ÄL stickor längre. Försöker att slappna av. Tror ändå inte det blev nåt denna månad heller.

Skulle vara skönt att få dela lite tankar med fler i samma sits?

absolut, välkommen till oss.
  • Gweny
    Fru Karlsson skrev 2014-08-29 22:49:55 följande:

Usch vad jobbigt sånt är.Det är som en käftsmäll verkligen!
    Vet många som blivit gravida utan ens försökt bara "hoppsan ja det blev bara så hihi" Sånt är som ett hån och man känner sig misslyckad när man själv inte kan bli gravid.Att jag skulle bli gravid oplanerat finns inte på världskartan,det går inte här.Såg en dokumentär på fyran för ett tag sen om ivf och läkaren där beskrev barnlöshet och infertilitet precis som man känner."Det känns som en sjukdom som inte går och bota,man tänker på det när man vaknar när man lägger sig alla dygnets timmar" Precis så är det

såg också den, stämde så bra som han sa. Det upptar verkligen ens hela dag, går ju inte att styra bort när man överallt ser andras magar och bebisar heller.

Idag ska en fd svägerska ha dop för sitt barn, och det gör så ont i mig av avundsjuka...hon av alla lyckades och ska nu fira, medan jag sitter här och är inte ens gravid, är så förbannat orättvist....
  • Gweny
    Liten till skrev 2014-08-30 12:39:11 följande:

Hur är det med er andra, någon som snart är vid bim eller gör ni alla olika ivf mm?

Tjuvtestade i morse, äl + 8 och det var i allafall inte heeelt blankt. Så spök eller i te det gav i allafall hopp.

Jag inväntar BIM nu, men har låga förhoppningar. Ska in imorgon och ta blodprov, för att se om jag haft ÄL.
  • Gweny
    Fru Karlsson skrev 2014-08-31 18:47:21 följande:
    JajjemenFlört Man får ju ligga i så mycket man kan för att förbättra chanserna.Och jag som sa för några veckor sen jag inte ville ha mer sexOskyldig Sambon gör det gärna ofta så han säger aldrig nej:) Konstigt nog blir jag ändå inte gravid men vi får se denna gång.Igår på eftermiddan blev det och tidigt i morse,passade på medans sonen sovTungan ute Vi har sagt ikväll också.Jag har också mer lust vid äl som nu så det faller sig naturligt att det blir så och sambon tackar inte nej
    vad bra att ni kan få till det mycket!
    min får tyvärr prestationsångest ibland, så är väldigt frustrerande imellanåt.  
  • Gweny
    Fru Karlsson skrev 2014-09-01 11:57:27 följande:

Lusten har varit upp och ner här med särskilt efter förra mensen.Då sa jag att jag inte ville mer, men sex är så viktigt i förhållandet och hur kul är det att era sambos/män hellre tillfredsställer sig själva istället för och ha sex med er? Gillar inte jag i alla fall.Har tur som har en man som hellre vill mysa med mig och vi gör det ju för att det är skönt också såklartGlad 
    Sen måste jag tro på att vi ska lyckas och hoppas för allt jag har att det ska gå!:)

Det är inte det att han inte vill ha det med mig...men väl i akten, så blir det tyvärr ibland att det inte blir som vi tänkt oss så att säga. Var bättre efter vi fick beskedet vad felet var, men nu när behandling är igång, så har det kommit tillbaka. 
    Jag bryr mig inte om han har kul med sig själv nån gång ibland, är ju bara naturligt, gör ju alla män och många kvinnor med för den delen. Men nu när vi är i verkstaden, är det ju såklart andra puckar.
  • Gweny
    Liten till skrev 2014-09-01 15:12:16 följande:

Idag är en skitdag. Skitdag på jobbet. Skitblankt på gravtest i morse. Skittrött. Skitont i huvudet.

SKIT SKIT SKIT

så hade en jobbarkompis son är barnledig med sig sin super lilla 2månaders när hon hämtade barn i skolan idag, en annan jobbarkompis hade fått den 20 och kom med barnvagn i morse, plus 3 olika mammor med enorma bebismagar som ska ha ungefär i oktober när jag skulle haft. Inte roligt alls.

uch fy vad jobbigt för dig, lider med dig!! Vad jobbigt det är att se andra.
  • Gweny

Liten till>> uch vad tråkig att mensen kom! Jag har problem åt andra hållet istället, låånga cykler, suck.

emmakatta>> välkommen till oss. Hmm vad konstigt att dem inte ansåg det som självklart att kolla upp din man med. Är ju väldigt viktigt, där som felet ligger hos många. Lika bra kolla upp allt ordentligt, så man vet!  När vi hade våran första träff när utredningen började, så fick min sambo ett provrör i handen och skulle lämna in när det passade.

• Gweny
    M och M skrev 2014-09-03 21:05:12 följande:

Känner precis också så, är som ett prov man gör varje månad och totalt misslyckas med varje gång. Gör en liksom inte mer sugen på att göra provet igen liksom då man känner sig värdelös som inte kan klara det och få godkänt som typ "alla andra'

var pricken över i! så känns det verkligen ibland.
  • Gweny
    emmakatta skrev 2014-09-03 19:26:27 följande:

Tack för era svar, han ska lämna in prov på fredag så han blir också utredd. Hur länge har ni andra försökt? Har ni ett eller flera barn?

vad bra han får lämna prov! hoppas det visar bra. vi har försökt i 1,5 år. ett ma efter 1 års försök, var tufft. jag har barn sen innan, inte min sambo.
  • Gweny
    Kingston skrev 2014-09-05 12:03:33 följande:

Ja det känns verkligen som "dåligt tajming" just nu. Dessutom är hunden bara 5 år så det känns extra tråkigt... Men men. I eftermiddag får vi se vad vi behöver göra *hoppas hoppas hoppas på lite positiva nyheter*

Jag har inte svårt för andras känslor och problem sålänge det är någon närstående...
    Men visst finns det dom man "bryr sig mindre om" (läs: skiter i totalt) !

uch hoppas det inte är något allvarligt. Jag har själv hundar och vet hur jobbigt det är när dem mår dåligt.
Svar på tråden Någon mer med svårigheter att få till ett syskon?