• M  och  M

Någon mer med svårigheter att få till ett syskon?

Undrar vad vi gör om fem år?

• M  och  M
    Gweny skrev 2014-11-01 22:06:48 följande:

Får verkligen hoppas vi inte är kvar i denna tråden iallafall!!!

Amen på den!
  • M  och  M

Efter ivf fick jag ju mens en onsdag, en vecka före testdag. Sen när jag slutade med Progesterontsbletterna på testdagen så fick jag typ två tre dagar efter en blödning igen. Nu trodde jag att jag skulle få ägglossning på en onsdag, två veckor efter mensen då. Men kändes på lördag först som jag fick det. Jahapp då trodde jag ju då att jag skulle få mens två veckor senare på lördag men nu idag börjar jag få sportiga som jag får ett par dagar innan mens. Så nu blir det väl på onsdag då som det var tänkt från värja när mensen efter ivf kom. Blev ju rörigt det här...

• M  och  M
    MoM11 skrev 2014-11-02 16:45:09 följande:

Hoppas verkligen ingen behöver vara kvar i denna tråd om 5 år... för min del är det ändå försent då! Jag vet inte hur länge vi orkar försöka. Blir nog utomlands nästa gång i så fall.

Denna gången gjordes 50-50 icsi och standard ivf. Jag tycker det är sååå konstigt att så få blev befruktade trots detta. Första gången blev nästan alla befruktade med standard ivf. Vad kan ha blivit så mycket sämre på ett år? Om det bara har med åldern att göra borde jag inte fått så många ägg! Vi har dessutom tagit rekommenderade kosttillskott och mannen har slutat snusa. Det borde blivit bättre snarare än sämre.

Dom säger väl att det kan se väldigt olika frågor n månad till månad med spermier. Vissa månader mycket och nästa mindre. Synd att det kanske blev så just nu då :-\
  • M  och  M
    Fru Karlsson skrev 2014-11-03 10:14:22 följande:

Varför använder ni här inte ägglossningstest?

Visst oftast kommer äl regelbundet och för mig med men jag vill veta när det är så man inte missar de dagarna.Många gånger ni skriver att ni inte fått äl när ni trott mm.

Jag har använt äl-test mkt tidigare och alltid fått det 14 dagar efter mens och jag känner det tydligt. Så har tyckt när dom tog slut att det fick räcka med att veta att den brukar komma regelbundet och att jag tydligt känner av den. Sen nu efter ivf kändes det så oberäkneligt ändå.. Har inte speciellt ofta känt att jag inte vet när äl är..
  • M  och  M
    MoM11 skrev 2014-11-03 17:00:22 följande:

M och m Jo visst kan det vara olika från månad till månad men det känns som det är en nedåtgående trend på de försök vi gjort.

Jag bröt ihop idag vid insättningen, så ledsen även om jag kanske borde varit glad. Fanns bara en som klarat sig (iofs klart bättre än ingen). Den såg fin ut och nu är det bara att vänta. Det känns son så mycket står på spel, som det är sista chansen på nåt sätt, iom att resultaten blir sämre och sämre. Men men jag ska försöka tänka positivt, eller snarare tänka så lite som möjligt på det. Svårt när magen fortfarande är svullen efter ägguttaget.

Ja fy lider med dig. Kommer tyvärr inga peppade ord härifrån idag. Har en bottenlag idag, humöret i botten. Hoppet i botten. Livstron och livsglädjen i botten.
  • M  och  M
    MoM11 skrev 2014-11-03 17:00:22 följande:

M och m Jo visst kan det vara olika från månad till månad men det känns som det är en nedåtgående trend på de försök vi gjort.

Jag bröt ihop idag vid insättningen, så ledsen även om jag kanske borde varit glad. Fanns bara en som klarat sig (iofs klart bättre än ingen). Den såg fin ut och nu är det bara att vänta. Det känns son så mycket står på spel, som det är sista chansen på nåt sätt, iom att resultaten blir sämre och sämre. Men men jag ska försöka tänka positivt, eller snarare tänka så lite som möjligt på det. Svårt när magen fortfarande är svullen efter ägguttaget.

Ja fy lider med dig. Kommer tyvärr inga peppade ord härifrån idag. Har en bottenlag idag, humöret i botten. Hoppet i botten. Livstron och livsglädjen i botten.
  • M  och  M

Någon som hört nån som fått trombyl utskrivet som försöker få barn eller gör ivf? Hörde en som berättade det för att förtunna blodet och få bättre blodgenomströming i livmodern och att ägget lättare ska fastna och vilja stanna kvar

• M  och  M

Vad jobbigt det blev nu då. Jag brukar oftast inte testa med gravtest innan jag har starka skäl att tro att det blivit nåt då jag blir bara mer besviken att få det svart på vitt att det inte blivit nåt. Och jag vet inte om jag har BIM idag eller på lördag. Men jag fick spottings o måndags som jag brukar ett par dagar innan mens men sen har det inte blivit nåt mer liksom. Och jag har inte känts nån mensvärk riktigt heller. Så när jag kom hem från jobbet nu idag fick jag för mig att göra ett test mest för att utesluta det då jag kan släppa det för den här månaden och gå in för ivfen ist. Då får jag ett svagt svagt streck. Wtf. Jaha vad ska jag tänka om det här då. Blev det ju bara jobbiga dagar...

• M  och  M

Är så svagt så jag gissar ni inte ser det. Nu har det legat nån timme också plus att det syns mindre när man fotar. Får nåt fel om det visar gravid nu men för svagt så det blir missfall som förra gången. Då jag blödde två veckor och fick gå och ta hcg prov i typ åtta veckor...

Svar på tråden Någon mer med svårigheter att få till ett syskon?